ΤΡΙΤΗ 19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
Κινηματογράφος | At Home

X- MEN: Η Πρώτη Γενιά 2011, του Μάθιου Βον

Dvd_large_4780_1_0943
Σκηνοθεσία
του Μάθιου Βον

Η πέμπτη προσθήκη στην πετυχημένη εισπρακτικά κινηματογραφική σειρά των «X-Men» έβαλε σκοπό να ανανεώσει την διάσημη κόμικ εποποιία. Για τον λόγο αυτό μηδενίζει τα πάντα και ξεκινά από την αρχή.

Όπως έχει ξανασυμβεί με πολυάριθμες κινηματογραφικές μυθολογίες οι οποίες έτυχε να φανερώσουν κάποια στιγμή σημάδια πρόωρης κόπωσης, έτσι και η περίπτωση της μεταλλαγμένης ηρωικής κολλεκτίβας των Marvel Comics χρειάστηκε επειγόντως ανανέωση, ιδίως μετά την αποχώρηση του Μπράιαν Σίνγκερ από την σκηνοθεσία και την μετέπειτα παρακμή που γνώρισε η σειρά. Την τονωτική ένεση ανέλαβαν να δώσουν ο Μάθιου Βον, ένα χρόνο μετά το απολαυστικά sui generis «Kick- Ass» του, ένα εξαιρετικό επιτελείο ηθοποιών αποτελούμενο όχι από φτασμένους αστέρες αλλά από ανερχόμενα ερμηνευτικά ονόματα και πέντε (!) σεναριογράφοι. 
Επιχειρώντας ένα είδος προλόγου στις προϋπάρχουσες ταινίες, το καινούργιο «X-Men» επιστρέφει στο παρελθόν και πιο συγκεκριμένα στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ‘60, συναντά νεώτατους τους βασικούς ήρωες, εξηγεί πώς από φίλοι και σύμμαχοι ο Καθηγητής Χ και ο Μαγκνέτο μετατράπηκαν σε ορκισμένοι εχθροί και μπλέκει την καταλυτική μοιρασιά των μεταλλαγμένων σε καλούς και κακούς με την παρ’ ολίγο μοιραία ψυχροπολεμική σύρραξη αμερικανών και σοβιετικών στον Κόλπο των Χοίρων, το 1962.
Όλα αυτά μοιάζουν αρκετά δελεαστικά και πράγματι, για το πρώτο του μέρος, το ακριβό ως παραγωγή, γοργοκίνητο ως σκηνοθεσία και πληθωρικό ως δράση φιλμ του Βον σκαρφίζεται αρκετές ιδέες που δείχνουν έτοιμες να καρποφορήσουν. Υπάρχει μια φορτωμένη ατζέντα περί διαφορετικότητας που ανακινείται τακτικά, η δυναμική ανάμεσα στους δυο κεντρικούς ήρωες έχει ενδιαφέρον (βοηθούμενη από το ερμηνευτικό κοντράστ μεταξύ του Τζέιμς Μακ Αβόι και του Μάικλ Φασμπέντερ), η ατμόσφαιρα και οι προσφερόμενοι κακοί μοιάζουν να ξεπήδησαν από κατασκοπική περιπέτεια του Τζέιμς Μποντ, η sixties αισθητική σκορπίζει έναν ελκυστικό ρετρό αέρα σε αμφιέσεις και ντεκόρ.  
Καθώς μπαίνουμε, ωστόσο, στο δεύτερο μέρος οι πυροτεχνουργίες και τα εφέ πολλαπλασιάζονται, η όποια εξυπνάδα του σεναρίου συρρικνώνεται στα προφάνη, οι περισσότεροι χαρακτήρες έχουν το βάθος μιας ατραξιόν σε τσίρκο, ικανότατοι ηθοποιοί (όπως η πρόσφατα υποψήφια για Όσκαρ Τζένιφερ Λόρενς του «Winter’s Bone») μένουν εντελώς αναξιοποίητοι και ο Βον, που με τις προηγούμενες ταινίες του έχει αποδείξει ότι δεν είναι ένας ακόμη διεκπεραιωτής υπάλληλος σε εποχιακά μπλοκμπάστερ, δείχνει σταδιακά να χάνει την φωνή του. Φτάνοντας στο (αδύναμο) φινάλε του, το «X-Men: Πρώτη Τάξη» αποδεικνύει τελικά πως δεν είναι καλύτερο από τις τόσες χολιγουντιανές παραγωγές που πάντα υπόσχονται περισσότερα και καταλήγουν να δώσουν πολλά λιγότερα. 

Extras: Κομμένες σκηνές, ντοκιμαντέρ από τα γυρίσματα με συνεντεύξεις των συντελεστών και τρέιλερ.

(Η ταινία κυκλοφορεί σε dvd και Blu-Ray από την εταιρία Odeon με ελληνικούς υπότιτλους)

Λουκάς Κατσίκας

 

Φωτογραφίες

 

Κυκλοφορίες Μαΐου 2013

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2012

Κυκλοφορίες Απριλίου 2012

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2012

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2012

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2012

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2011

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2011

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2011

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2011

Κυκλοφορίες Μαΐου 2011

Κυκλοφορίες Απριλίου 2011

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2011

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2011

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2011