Κινηματογράφος | Ταινίες

Σε Λάθος Χρόνο , 2014 (Locke)

Id

Σκηνοθεσία
Στίβεν Νάιτ
Σενάριο
Στίβεν Νάιτ
Πρωταγωνιστούν
Τομ Χάρντι, Ολίβια Κόλμαν, Ρουθ Ουίλσον, Άντριου Σκοτ, Τομ Χόλαντ
Διάρκεια
85
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο Βασίλειο
Είδος
Θρίλερ
Πρεμιέρα
24 Ιουλίου 2014

Η αγχωμένη νυχτερινή διαδρομή ενός άντρα σε έναν αγγλικό αυτοκινητόδρομο και τα απανωτά τηλεφωνήματα που διεκπεραιώνει με το hands-free του συνθέτουν το κλειστοφοβικό στόρι ενός πολύ ιδιαίτερου θρίλερ.

Η ταινία που έγραψε και σκηνοθέτησε ο 55χρονος Εγγλέζος Νάιτ έχει χαρακτηριστικά μικρή διάρκεια. Πράγμα απόλυτα λογικό, δεδομένου ότι το μόνο πρόσωπο που βλέπουμε επί 85 λεπτά στη μεγάλη οθόνη είναι εκείνο του Χάρντι (με εξαίρεση έναν σύντομο πρόλογο σε νυχτερινό εργοτάξιο). Όλοι οι υπόλοιποι χαρακτήρες «υπάρχουν» στο στόρι μόνο μέσω των φωνών τους, καθώς ο πρωταγωνιστής συνομιλεί μαζί τους τηλεφωνικά ενόσω οδηγάει την BMW του σε κάποιον αγγλικό αυτοκινητόδρομο. Από την αρχή γίνεται φανερό ότι ο ήρωας, ένας εργολάβος οικοδομών ονόματι Άιβαν Λοκ, πηγαίνει κάπου εσπευσμένα. Τα αρχικά, ψιλοτυπικά τηλεφωνήματά του προς τον συνεργάτη του αφορούν τη σημασία του αξιόπιστου μπετόν στη δουλειά τους. Σύντομα, όμως, μαθαίνουμε πως ο Λοκ δεν προτίθεται να παραστεί στο καίριο χύσιμο του μπετόν, το οποίο έχει προγραμματιστεί για την επομένη στην τεράστια οικοδομή που εποπτεύει. Απόφαση που είναι εντελώς κόντρα με τον παροιμιωδώς αξιόπιστο χαρακτήρα του. Προοδευτικά, μέσα από μια σειρά τηλεφωνικών συνδιαλέξεων και με άλλους ανθρώπους, μέσα από μονολογικά ξεσπάσματα και συναισθηματικές εκρήξεις του εργολάβου-οδηγού θα μάθουμε ότι ο Λοκ απλά πρέπει να πάει εκεί όπου τον καλεί η συνείδησή του μες στη νύχτα. Ακόμη κι αν το τίμημα είναι η διακινδύνευση της εργασίας του ή της οικογενειακής του γαλήνης…     
Πρόκειται σαφώς για μια πολύ ιδιαίτερη ταινία, ένα θρίλερ… δωματίου (ή έστω, αυτοκινήτου) που χρωστάει τα πάντα στο σενάριο του Νάιτ (που έχει οσκαρική υποψηφιότητα πρωτότυπου σεναρίου για το «Dirty Pretty Things») και στην ερμηνεία του Χάρντι. Μια ταινία-σόλο αγωνίας και συναισθημάτων που ουσιαστικά εξυφαίνεται γύρω από μια φράση που λέει ο Λοκ μιλώντας στο τηλέφωνο με τον συνεργάτη του: «Κάνεις ένα λάθος, ένα γαμημένο λάθος, κι όλος ο κόσμος καταρρέει γύρω σου». Τυπικά, αυτή η παρατήρηση του εργολάβου αφορά (και πάλι) το τσιμέντο. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, η διαπίστωσή του αναφέρεται σε κάποια στιγμή από το δικό του παρελθόν. Η οποία ρίχνει τη βαριά σκιά της –και κάτι παράδοξες «εμφανίσεις» στον καθρέφτη του αμαξιού– στον νυχτερινό αυτοκινητόδρομο που διανύει ταραγμένος…

Φωτογραφίες