ΠΕΜΠΤΗ 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
Κινηματογράφος | Ταινίες

Ο Άγνωστος , 2011 (Unknown)

Id

Σκηνοθεσία
Ζομ Κολέ Σερά
Σενάριο
Όλιβερ Μπούτσερ, Στίβεν Κόρνγουελ
Πρωταγωνιστούν
Λίαμ Νίσον, Τζένιουαρι Τζόουνς, Νταϊάν Κρούγκερ, Άινταν Κουίν, Μπρούνο Γκανζ
Διάρκεια
113
Χώρα
ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Καναδάς, Ιαπωνία
Είδος
Θρίλερ
Πρεμιέρα
24 Μαρτίου 2011

Ισπανικής καταγωγής σκηνοθέτης που δουλεύει κατά παραγγελία τα τελευταία χρόνια στο Χόλιγουντ παίρνει προαγωγή για τον τομέα των δευτεροκλασάτων πλην εύπεπτων θρίλερ.

Αφού κατόρθωσε να συντηρήσει για δυο δεκαετίες μια σεβαστή καριέρα, υποδυόμενος ρόλους ατσαλένιων αντρών σε υψηλού προφίλ ταινίες, ο Λίαμ Νίσον φαίνεται να ακολουθεί πλέον το αμφίβολης ποιότητας ερμηνευτικό μονοπάτι που βαδίζει εδώ και μερικά χρόνια ο Νίκολας Κέιτζ, προσπαθώντας να μεταμορφωθεί σε σκληροτράχηλη περσόνα της οθόνης. Μετά από ένα σερί μέτριων ταινιών που τον απασχόλησαν για μια γεμάτη πενταετία, ο 59χρονος Νίσον εξακολουθεί με τον «Άγνωστο» να υποδύεται παραλλαγές του ίδιου ήρωα: ενός χαρακτήρα που αναζητά την αλήθεια, ακολουθώντας στην πορεία μερικούς όχι ιδιαίτερα νόμιμους και εκρηκτικά βίαιους δρόμους.
Στην καλοσκηνοθετημένη ταινία του ισπανού πρώην βιντεοκλιπά Ζομ Κολέ Σερά, ο Νίσον υποδύεται έναν αμερικανικής καταγωγής επιστήμονα ο οποίος, μετά από ένα παραλίγο θανατηφόρο αυτοκινητικό δυστύχημα και ένα τετραήμερο κώμα, ξυπνά σε βερολινέζικο νοσοκομείο και σταδιακά διαπιστώνει ότι η ταυτότητά του έχει ουσιαστικά σβηστεί. Κανείς δεν φαίνεται να τον ξέρει, η σύζυγός του δεν τον αναγνωρίζει, το όνομά του ανήκει πλέον σε κάποιον άλλο, ενώ μυστηριώδεις άντρες επιχειρούν να τον εξοντώσουν. Προσπαθώντας εναγωνίως να βρει την αλήθεια, ο ήρωας βρίσκει αναπάντεχους συμμάχους στο πρόσωπο μιας Βόσνιας ταξιτζή (η πανέμορφη Νταϊάν Κρούγκερ) και ενός βετεράνου Γερμανού πρώην κατασκόπου (ο σταθερά υποβλητικός Μπρούνο Γκανζ).
Περιφέροντας τα αδρά χαρακτηριστικά του με φόντο ένα απαράμιλλα φωτογραφημένο χειμερινό Βερολίνο, ο Νίσον γίνεται ξεναγός σε ένα υπερ-κινητικό φιλμ που δανείζεται ως επί το πλείστον από τον Χίτσκοκ και από το «Φράντικ» του Πολάνσκι και καταφέρνει να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή, τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που αρχίζει να αποκαλύπτει τους κρυμμένους άσσους της πλοκής που κρατούσε φυλαγμένους στο μανίκι του. Από το σημείο αυτό και έπειτα, το κατά πόσο θα απολαύσει κανείς την παρακολούθηση του φιλμ θα εξαρτηθεί από το πόσες αναληθοφάνειες και σεναριακά παράλογα είναι διατεθειμένος να δεχτεί.

Λουκάς Κατσίκας

Φωτογραφίες