Κινηματογράφος | Ταινίες

Ant-Man , 2015

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Πέιτον Ριντ
Σενάριο
Έντγκαρ Ράιτ, Τζόου Κόρνις, Άνταμ ΜακΚέι, Πολ Ραντ
Πρωταγωνιστούν
Πολ Ραντ, Εβάντζελιν Λίλι, Τζούντι Γκρίερ, Χέιλι Άτγουελ, Κόρι Στολ, Μάικλ Ντάγκλας, Μπόμπι Καναβάλε, Τζον Σλάτερι, Μάικλ Πένια
Διάρκεια
117
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες
Είδος
Περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας
Πρεμιέρα
17 Σεπτεμβρίου 2015

Ένας διαρρήκτης, υπό την καθοδήγηση ζάπλουτου επιστήμονα, μετατρέπεται στον υπερήρωα άνθρωπο-μυρμήγκι με την παντοδύναμη στολή. Το μικρό μέγεθος παίρνει εκδίκησή –και οι πατεράδες αγωνιούν πάντα για τις κόρες τους…

Αν και μνημονεύεται ως ένα από τα ιδρυτικά μέλη των Εκδικητών, ο Ant-Man δεν είναι τόσο γνωστός στα μέρη μας. Ο αρχικός μυρμηγκάνθρωπος ήταν, λέει, ο εκατομμυριχούχος επιστήμονας Δρ Χανκ Πιμ (Ντάγκλας), εφευρέτης του ομώνυμου σωματιδίου που σμικρύνει έμβια και άψυχα. Όταν, όμως, ο Πιμ ψυχανεμίστηκε πως η στολή του Ant-Man μπορεί να χρησιμοποιηθεί για δόλιους σκοπούς, πάγωσε την έρευνα. Και τότε, ο άλλοτε προστατευόμενός του, Ντάρεν Σκοτ (Στολ), τον εκπαραθύρωσε από την ίδια του την εταιρεία συμμαχώντας με την πανέμορφη, επιστημόνισσα και καραπροπονημένη, Χόουπ Βαν Ντάιν (Λίλι), την κόρη του Πιμ που τα’χει τα μπακακάκια της με τον επικριτικό πατέρα της. Έτσι, ο προδομένος Πιμ στήνει κόλπο και προσεγγίζει τον άρτι αποφυλακισμένο, πλην ηθικό, διαρρήκτη Σκοτ Λανγκ (Ράντ, καλός) –που επίσης έχει ανοιχτούς πατρικούς λογαριασμούς, καθότι ακαμάτης και χωρισμένος. Και του προτείνει ο επιστήμων να γίνει εκείνος ο νέος Ant-Man. Που, φυσικά κι αλίμονο, θα πολεμήσει τον κακό και υπερφιλόδοξο Ντάρεν, αφού προηγουμένως προπονηθεί κατάλληλα από την ανανήψασα κόρη Χόουπ (με την οποία, θα πέσει και το απαραίτητο φλερτ).
Προσπερνώντας με τη χαρακτηριστική ευκολία πολυεθνικής μηχανής που όλα τα αλέθει την αντικατάσταση σκηνοθέτη στο παρά πέντε (ο Άγγλος Έντγκαρ Ράιτ δούλευε το πρότζεκτ επί οκτώ χρόνια πριν «διαφωνήσει» και αποχωρήσει), η Marvel μάς σερβίρει εδώ μια ολίγον διαφορετική υπερηρωική φαντασμαγορία, όπου το χιούμορ (ειδικά χάρη στον Πένια, το συγκρατούμενο/κολλητό/συνεργό του Λανγκ) και οι πατρο-θυγατρικές τζιριτζάντζουλες παντρεύονται με τα κλασικά, γοργομονταρισμένα ψηφιακά εφέ. Τα οποία, θα πρέπει να ομολογήσουμε, στέλνουν το κινηματογραφικό μαρβελικό σύμπαν σε νέα (μικροσκοπική) διάσταση, με τις δυο «μάχες» στο παιδικό δωμάτιο και στον… χαρτοφύλακα να λογίζονται ήδη ως σκηνές ανθολογίας. Καλός ο Ραντ (που συνεισέφερε και στο σενάριο), αδιάφορος ο Ντάγκλας, κι ολίγον έξω απ’ τα νερά της η Λίλι.

Τατιάνα Καποδίστρια