Κινηματογράφος | Ταινίες

Θαυμάσιος Βοκάκιος , 2015 (Maraviglioso Boccaccio)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι
Σενάριο
Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι
Πρωταγωνιστούν
Λέλο Αρένα, Πάολα Κορτελέζι, Καρολίνα Κρεσεντίνι, Φλάβιο Παρέντι, Βιτόρια Πουτσίνι, Ρικάρντο Σκαρμάτσιο, Γιασμίν Τρίνκα, Κιμ Ρόσι Στιούαρτ
Διάρκεια
121
Χώρα
Ιταλία
Είδος
Δραματική κομεντί εποχής
Πρεμιέρα
31 Δεκεμβρίου 2015

Τα νιάτα, ο έρωτας, και η ευθυμία σε αντίστιξη με το θάνατο και τον τρόμο της πανούκλας του 14ου αιώνα με φόντο την μαγευτική Τοσκάνη, σε μια άκρως «ταβιανική» ταινία.

Υπέροχη φωτογραφία (Σιμόνε Ζαμπάνι), εξαιρετική καλλιτεχνική διεύθυνση (Εμίτα Φριγκάτο) και η ωραιότατη, λυρική μουσική επένδυση των Τζουλιάνο Ταβιάνο και Καρμέλο Τράβια πλαισιώνουν τη νέα ταινία των ιταλών αδελφών. Διασκευάζοντας ελεύθερα πέντε από τις 100 ιστορίες που περιλαμβάνονται στο «Δεκαήμερο» του Βοκάκιου, οι Ταβιάνι ξεκινούν την αφήγησή τους από τη μεσαιωνική Φλωρεντία που έχει παραδοθεί στη Μαύρη Πανώλη (1347-1351). Καχυποψία, τρόμος, θάνατος… Επτά κοπέλες (η μια πιο «αναγεννησιακή» από την άλλη) και οι σύντροφοι τριών εξ αυτών αποφασίζουν να φύγουν από τον όλεθρο της τρομοκρατημένης κι αποδεκατισμένης πόλης και να μείνουν σε εξοχικό σπίτι μακριά από θανάτους και συμφορές. Κι εκεί, κάθε μέρα ένας-ένας με τη σειρά αφηγείται στους άλλους μια ιστορία –άλλοτε ερωτική και συγκινητική, άλλοτε ευφρόσυνη κι ανάλαφρη, άλλοτε πάλι αλληγορική και διδακτική. Εμείς βλέπουμε μόνο πέντε απ’ αυτές. Εμβόλιμες στην οπτικοποιημένη αφήγηση των ιστοριών υπάρχουν επίσης σκηνές με τις καθημερινές εργασίες και κουβέντες των νεαρών φυγάδων –από το ζύμωμα και ψήσιμο του ψωμιού, έως τη δύσκολη απόφαση της απαγόρευσης κάθε ερωτοτροπίας στο κοινόβιο. Μετά από 15 μέρες, η ομήγυρης διαπιστώνει πως θέλει πια να επιστρέψει στα (δυσοίωνα) εγκόσμια, ενώ μια καθαρκτική καλοκαιρινή καταιγίδα σφραγίζει το φινάλε αυτής της πολύ καλαίσθητης ταινίας. 

Οι αυθεντικοί μεσαιωνικοί πύργοι, τα γαλήνια τοπία της Τοσκάνης και του Λάτσιο, μαζί με τα εκφραστικά πρόσωπα του νεανικού καστ (μεταξύ μας, οι ερμηνείες είναι κάπως θεατρικές) αναδεικνύονται υποδειγματικά μέσα από το μοναδικό καδράρισμα των Ταβιάνι, που παραπέμπει σε αναγεννησιακούς πίνακες ζωγραφικής. Πρόκειται για ταινία που προφανώς δεν απευθύνεται στο βιαστικό κοινό των πολυσινεμά, αλλά μιλάει διακριτικά και καίρια για την απελευθερωτική δύναμη της φαντασίας και της αλληλεγγύης απέναντι στις εκάστοτε «πανούκλες» της ζωής.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες