ΤΡΙΤΗ 19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
Κινηματογράφος | Ταινίες

Το Σώμα , 2012 (El Cuerpo)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Οριόλ Πάουλο
Σενάριο
Οριόλ Πάουλο, Λάρα Σεντίμ
Πρωταγωνιστούν
Μπελέν Ρουέδα, Χοσέ Κορονάδο, Ούγο Σίλβα, Άουρα Γκαρίδο, Μανέλ Δουέσο
Διάρκεια
108
Χώρα
Ισπανία
Είδος
Αστυνομικό θρίλερ
Πρεμιέρα
19 Μαΐου 2016

Η ωραία ιδέα για το πτώμα μιας πλούσιας cougar που εξαφανίζεται μυστηριωδώς από το νεκροτομείο μετατρέπεται σε μια εξωφρενική σαπουνόπερα, γεμάτη μαξιμαλιστικές ανατροπές, camp υπερβολές και… ανάλογες ερμηνείες.

Η πρώτη σκηνοθεσία του σεναριογράφου Οριόλ παίρνει το μεταφυσικο-ανεξήγητο, στο οποίο διαπρέπει τελευταίως το ισπανικό σινεμά (βλ. «Το ορφανοτροφείο», «Τα μάτια της Τζούλια»), το γειώνει (ομολογουμένως κάπως αυθαίρετα) στην αυλή του αστυνομικού μυστηρίου (αυτό καλό είναι) και μετά –αχ, μετά! Οι ερμηνείες, οι ατάκες, οι τραβηγμένες απ’ τα μαλλιά ανατροπές, κι εκείνη η βροχή που δε λέει να σταματήσει (χωρίς, όμως, να σβήνει τα ίχνη του ενόχου απ’ τη λάσπη…) συνυπογράφουν ένα εξωφρενικό πράμα, που θα έκανε τον μακαρίτη τον Φώσκολο να σκάσει απ’ τη ζήλεια του. Επιτείνοντας τον τραγέλαφο, η φωτογραφία (Όσκαρ Φάουρα) και η καλλιτεχνική διεύθυνση εμφανίζονται ιδιαίτερα προσεγμένες.

Η ταινία ξεκινάει νύχτα σε (βροχερό, πάντα) δάσος, με άντρα να τρέχει πανικόβλητος κρατώντας φακό. Κι όπως βγαίνει αλαφιασμένος στο δρόμο, μπαμ! τον χτυπάει αυτοκίνητο. Ο άντρας με το φακό (Δουέσο), μαθαίνουμε, είναι νυχτοφύλακας στο νεκροτομείο, ο οποίος φρίκαρε όταν ανακάλυψε πως ένα από τα «συρτάρια» είχε ανοίξει και από μέσα είχε κάνει φτερά το πτώμα της πλούσιας, σέξι 50άρας φαρμακοβιομηχάνου, Μάικα Βιγιαβέρδε (Ρουέδα). Οι υποψίες του (φυσικά ταλανισμένου) αστυνομικού επιθεωρητή (Κορονάδο, πόσο κακός!), πέφτουν στον ευειδή 30άρη, Άλεξ Ουγιόα (Σίλβα, επίσης λίγος), ο οποίος ήταν σύζυγος (και υπάλληλος) της Μάικα, αλλά –δώστε βάση– και μοιχός για τα μάτια όμορφης φοιτήτριας (Γκαρίδο). Μέσα από απανωτά φλασμπάκ (αυτά, χωρίς βροχή) βλέπουμε πώς η εξουσιαστική στάση της καπάτσας Μάικα και η σχέση με τη φοιτήτρια οδήγησαν τον Άλεξ στην εκπόνηση σατανικού σχεδίου δολοφονίας της. Κι απάνω που πιστεύεις πως η νεκρή ή την έκανε και θα’ρθει για εκδίκηση, ή ζει κι έχει στήσει βρώμικο παιχνίδι στον άπιστο σύζυγο-δολοφόνο, έρχεται κατραπακιά η λύση του μυστηρίου, με ακόμη παλιότερα φλασμπάκ, ένα άλλο τροχαίο και τα τραύματα του αστυνομικού σε φουλ του camp με Φώσκολο! Ενδιαμέσως, ατάκτως ερριμμένες, η σκηνή από τις «Υποψίες» του Χίτσκοκ, με το ποτήρι γάλατος να έχει αντικατασταθεί από κολονάτο κρασιού, μια άλλη με εξωφρενική εξαφάνιση στοιχείων από βρωμερή λεκάνη τουαλέτας, κι άλλα απερίγραπτα. Κατά τον Οριόλ, όλα αυτά σε αισθητικό επίπεδο εμπνέονται από το «Se7en» και το «Άσε το κακό να μπει»… Πάσο, κύριε δικαστά μου.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες