ΠΕΜΠΤΗ 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
Κινηματογράφος | Ταινίες

Η Πεντάμορφη και το Τέρας , 2017 (Beauty and the Beast)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Μπιλ Κόντον
Σενάριο
Στίβεν Τσμπόσκι, Ίβαν Σπιλιοτόπουλος
Πρωταγωνιστούν
Έμα Ουότσον, Νταν Στίβενς, Λουκ Έβανς, Κέβιν Κλάιν, Τζος Γκαντ, Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Στάνλεϊ Τούτσι, Έμα Τόμσον. Στην μεταγλώττιση ακούγονται: Αλεξάνδρα Λέρτα, Γιάννης Παλαμίδας, Άλεξ Παναγή, Δημήτρης Κοντογιάννης, Στρατής Στηλ, Χρήστος Θάνος, Αλέξης Ζερβάνος, Πένυ Δεληγιάννη, Λίλη Τέγου, Μάγκυ Χαραλαμπδίου
Διάρκεια
123
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες
Είδος
Μιούζικαλ φαντασίας (και μεταγλωττισμένο και σε 3D)
Πρεμιέρα
16 Μαρτίου 2017

Η Disney μεταγράφει την κλασική της ταινία κινουμένων σχεδίων σε μια ζωντανή εκδοχή με τρομερά εφέ, δυο-τρεις τολμηρές διαφοροποιήσεις, εξαιρετικές μουσικοχορευτικές σκηνές, μα και ένα πρωταγωνιστικό ζεύγος ολίγον «θαμπό».

Σε μια προσπάθεια να θέλξει τα σημερινά πιτσιρίκια, αλλά και όλους εκείνους τους γονείς, που το 1991 είχαν λατρέψει ως παιδιά την υπέροχη καρτουνίστικη εκδοχή της «Πεντάμορφης», η Disney παραδίδει ένα πλουσιοπάροχο μιούζικαλ, που θα ενθουσιάσει τους ορκισμένους φαν. Το μόνο νέο στοιχείο που ενδέχεται να αφήσει ορισμένους θεατές… σύξυλους, είναι ο ξεκάθαρα γκέι χαρακτήρας του Λεφού (Γκαντ), που εδώ, εκτός από γέλιο ως γκαφατζής υπασπιστής, βγάζει κι έναν ανεκπλήρωτο έρωτα για τον Γκαστόν (Έβανς, καλός), τον εγωπαθή κυνηγό-αφέντη του, που θέλει αμέτι-μου χαμέτι να παντρευτεί την πεντάμορφη Μπελ (Ουότσον) κατανικώντας το Τέρας-πρίγκιπα (ο Στίβενς, του τηλεοπτικού «Πύργου του Ντάουντον»). Συγχρόνως, σ’ έναν φόρο τιμής στο πρωτότυπο γαλλικό παραμύθι, η ταινία προσθέτει μια προ τίτλων σκηνή, όπου βλέπουμε πώς στη διάρκεια μιας γκράντε χοροεσπερίδας η κακιασμένη μάγισσα (Χάτι Μόραχαν) είχε μεταμορφώσει τον πρίγκιπα σε Τέρας (ωραία προσθήκη εδώ, ο μαέστρος του Τούτσι και η σοπράνο-σύζυγός του). Επίσης, σε αντίθεση με την λαοφίλητη ταινία κινουμένων σχεδίων, εδώ εξελίσσεται και μια δευτερεύουσα πλοκή για τη σχέση της Μπελ με τον πατέρα της (Κλάιν, πάντα καλός), που δεν είναι πια τρελός εφευρέτης, αλλά κατασκευαστής μουσικών κουτιών.

Προφανώς, ένα μεγάλο στοίχημα της ζωντανής εκδοχής ήταν η απόδοση του μαγεμένου υπηρετικού προσωπικού του Τέρατος, που πρωτοστατεί σε κομβικές μουσικοχορευτικές σκηνές του φιλμ. Ε, λοιπόν, ο έμπειρος Κόντον –με τη βοήθεια των χαζευτικών ψηφιακών εφέ και της Σάρα Γκρίνγουντ στο σχεδιασμό παραγωγής– έχει «ζωντανέψει» απολαυστικά τον Βαλέ-κηροπήγιο, τον Μπάτλερ-ρολόι, ή την Οικονόμο-Μαντάμ Τσαγερό, δημιουργώντας σκηνές που δεν ψευτίζουν κομπιουτερίστικα, αλλά μοιάζουν, παραδόξως πως, αληθινές. Ή έστω, μαγικές… Διότι παρά τα απίθανα ψηφιακά εφέ, ο Κόντον φιλμάρει τις πολυπρόσωπες, ξεσηκωτικές σκηνές χορού και τραγουδιού με παλιομοδίτικα, σταθερά μεγάλα πλάνα, χωρίς νευρικό μοντάζ ή φαντεζί ευρήματα. Παρεμπιπτόντως, αν δεν σας πειράζει να ακούτε τον Χρήστο Θάνο, αντί του Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, στο ρόλο του Βαλέ-κηροπήγιο, ή την Σία Κοσκινά στη θέση της Έμα Τόμσον ως Μαντάμ Τσαγερό, τότε δείτε την (άκρως επαγγελματική) μεταγλωττισμένη βερσιόν. Οι ανήλικοι συνοδοί σας θα σας ευγνωμονούν. Προσωπικά, πάντως, δεν αισθάνθηκα τόσο… ευγνώμων για το πρωταγωνιστικό ζεύγος. Η μεν Ουότσον –που «πανέμορφη» δεν την λες με τίποτα, αν και στο παμπάλαιο παραμύθι το «Μπελ» (όμορφη) είναι απλώς το όνομά της– εξακολουθεί να μου φαίνεται πολύ πεπερασμένων δυνατοτήτων. Η δε ψηφιακή μεταμόρφωση του Στίβενς σε Τέρας –εμφανώς επηρεασμένη από τη φιγούρα του Ζαν Μαρέ στην μυθική ταινία που γύρισε ο Κοκτό τον 1946– επίσης δεν με μάγεψε.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες