ΔΕΥΤΕΡΑ 21 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017
Κινηματογράφος | Ταινίες

Το άγνωστο κορίτσι , 2016 (La fille inconnue)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Ζαν-Πιέρ και Λικ Νταρντέν
Σενάριο
Ζαν-Πιέρ και Λικ Νταρντέν
Πρωταγωνιστούν
Αντέλ Ενέλ, Τομά Ντορέ, Φαμπρίτσιο Ροντζιόνε, Ολιβιέ Γκουρμέ, Ζερεμί Ρενιέ, Λουκά Μινελά, Ολιβιέ Μπονό
Διάρκεια
106
Χώρα
Βέλγιο, Γαλλία
Είδος
Δράμα
Πρεμιέρα
16 Μαρτίου 2017

Νεαρή ιδεαλίστρια γιατρός διερευνά αυτοβούλως το φόνο αφρικανής μετανάστριας, για τον οποίον αισθάνεται τύψεις, σε αυτή την αναπάντεχα άψυχη ταινία των Νταρντέν, που χωλαίνει ακόμη περισσότερο λόγω πρωταγωνίστριας.

Η Τζενί (η Ενέλ που πρωτογνωρίσαμε στο «Έρωτας με την πρώτη μπουνιά») είναι νεότατη γιατρός στη Λιέγη, που μόλις έχει αρνηθεί καλοπληρωμένη ερευνητική θέση, για να διαδεχτεί τον απερχόμενο γηραλέο γιατρό της Κοινωνικής Πρόνοιας, που προσφέρει υπηρεσίες σε πολίτες των λαϊκών συνοικιών. Ένα βράδυ, μόλις έχει κλείσει το ιατρείο και λογοφέρνει με τον νεαρό Ζουλιέν (Μπονό), που κάνει εκεί την πρακτική του, χτυπάει το κουδούνι. Και η κατά τα λοιπά υπέρ-ευσυνείδητη Τζενί αποφασίζει να μην ανοίξει –το επισκεπτήριο έχει λήξει. Όταν την επομένη η αστυνομία ξεκινάει έρευνες για το πτώμα «Άγνωστου κοριτσιού», που βρίσκεται χτυπημένο στο κεφάλι σε κοντινή αλάνα, το βίντεο από την κάμερα ασφαλείας του ιατρείου αποκαλύπτει πως το κουδούνι χτυπούσε απεγνωσμένα η εν λόγω νεαρή Αφρικανή σε μια προσπάθεια να ξεφύγει από κάτι –ή κάποιον. Κι ενώ η αστυνομία πράττει τα δέοντα, η Τζενί, βουτηγμένη στις τύψεις, ξεκινάει τον δικό της αγώνα ανεύρεσης του ενόχου. Ή μάλλον, ταυτοποίησης της νεκρής Αφρικάνας –να ταφεί σαν άνθρωπος, να το μάθουν οι δικοί της… Αν και οι «έρευνες» της νεαρής γιατρού –που την φέρνουν έως την αυλή κάποιων παρανόμων– θα οδηγήσουν τελικά σε λύση της υπόθεσης (στην οποία μικρό μα καθοριστικό ρόλο παίζει ο εξαιρετικός μονιμάς των Νταρντέν, Ολιβιέ Γκουρμέ), το αστυνομικό μυστήριο δεν είναι το κεντρικό θέμα του φιλμ. Αυτό που ενδιαφέρει τους Νταρντέν, είναι η σχέση γιατρού-ασθενή –που αναδεικνύεται μέσα από τη γνωστή ρεαλιστική αφήγηση των δυο Βέλγων κινηματογραφιστών– και η σχέση της γιατρού, αλλά και άλλων χαρακτήρων, με την έννοια της ενοχής.

Με όλον το σεβασμό απέναντι στα δυο αδέλφια, που μας έχουν δώσει εξαιρετικές ταινίες στο παρελθόν, τούτη δω δεν μου πολυάρεσε. Ο συνδυασμός του γνωστού «νταρντεντικού» ύφους με το αστυνομικό μυστήριο αποβαίνει εις βάρος και των δυο συνιστωσών, ενώ και η αφήγηση μου φάνηκε σκόρπια. Κυρίως, όμως, δεν με έπεισε καθόλου η Ενέλ, στους ώμους της οποίας πέφτει μοιραία το βάρος της ταινίας. Έχοντας μονίμως μια γκάμα από τρία-τέσσερα ύφη και παραμένοντας αναίτια «ομιχλώδης» ως προς το συναίσθημά της σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, η νεαρή Γαλλίδα μοιάζει να βουλιάζει κάτω από την συνειδητοποίηση ότι «παίζει Νταρντέν».

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες