ΤΕΤΑΡΤΗ 24 ΜΑΪΟΥ 2017
Κινηματογράφος | Ταινίες

Όνειρα γλυκά , 2016 (Fai bei sogni)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Μάρκο Μπελόκιο
Σενάριο
Βάλια Σαντέλα
Πρωταγωνιστούν
Βαλέριο Μασταντρέα, Γκουίντο Καπρίνο, Μπάρμπαρα Ρόνκι, Νικολό Κάμπρας, Ντάριο Νταλ Πέρο Μπερενίς Μπεζό
Διάρκεια
134
Χώρα
Γαλλία, Ιταλία
Είδος
Δράμα
Πρεμιέρα
27 Απριλίου 2017

Το αθεράπευτο παιδικό τραύμα ενός πετυχημένου δημοσιογράφου λόγω του θανάτου της μάνας του, διαποτίζει τη μαστόρικα φιλμαρισμένη, μα άνιση και σαθρά δομημένη ταινία ενός κατώτερου του συνήθους Μπελόκιο.

Βασισμένη στο ομότιτλο αυτοβιογραφικό μπεστσέλερ του Ιταλού δημοσιογράφου-συγγραφέα, Μάσιμο Γκραμελίνι, η νέα ταινία του Μπελόκιο δεν πρόκειται να θέλξει ούτε τους πιστούς του «ακόλουθους», μηδέ τίποτα νέους θιασώτες, φοβάμαι. Μπορεί να φταίει λίγο και το ίδιο το  θέμα –το πολύχρονο συναισθηματικό κλείσιμο του ευαίσθητου και καλότροπου Μάσιμο που στα εννιά του ξύπνησε μια χιονισμένη νύχτα από μια κραυγή στο πατρικό του στο Τορίνο, του είπαν πως η μάνα του είχε «φύγει» απρόσμενα, αργότερα έμαθε ότι είχε όντως πεθάνει, για να κλείσει το όλο ζήτημα 30 χρόνια αργότερα, όταν ο Μάσιμο, πετυχημένος δημοσιογράφος της La Stampa πια, ανακάλυψε (σε παλιά εφημερίδα) την αλήθεια για το θάνατο της πολυαγαπημένης του μαμάς. Αλλά και η αφήγηση του Μπελόκιο δε βοηθάει τα πράματα… Κατά στιγμές αισθάνεσαι σαν να ειρωνεύεται τον οριακά μαμάκια, υπερσυναισθηματικό ήρωά του. Άλλες πάλι, η απόλυτη υιοθέτηση της δικής του οπτικής ξενίζει επίσης. Συγχρόνως, δίνεται ανεξήγητη έμφαση σε κάποιες τριτεύουσες πλευρές της ιστορίας του Μάσιμο. Κι είναι και το συνεχές πηγαινέλα στην παιδική, πρώτη εφηβική, και σε τρεις (τουλάχιστον, αν θυμάμαι καλά) περιόδους της ενήλικης ζωής του, το οποίο επίσης σαμποτάρει την αφήγηση.

Τρεις ηθοποιοί –όλοι τους καλοί– «υπηρετούν» τον πρωταγωνιστικό ρόλο: ο Κάμπρας είναι ο 9χρονος Μάσιμο, που περνάει άπειρο αγαπησιάρικο χρόνο με την (ολίγον φευγάτη) μάνα του (Ρόνκι), ο Νταλ Πέρο ενσαρκώνει τον ορφανό ήρωα γύρω στα 12, καθώς μεγαλώνει με ονειροφαντασίες αυτοπροστασίας και με τον απόμακρο πατέρα του (Καπρίνο), ενώ τον ενήλικο Μάσιμο υποδύεται με εσωτερικότητα και πειθώ ο Μασταντρέα –που, μεταξύ πολλών άλλων, βιώνει τον γιουγκοσλαβικό εμφύλιο ως πολεμικός ανταποκριτής, κι έναν καταλυτικό έρωτα με τη γιατρό της Μπεζό. Ο Μπελόκιο επιφυλάσσει ωραίες εικόνες στο Τορίνο της δεκαετίας του 1970, στο εμπόλεμο Σαράγεβο, ή στην Ρώμη των αρχών του 21ου αιώνα, μόνο που δεν αρκούν για να κάνουν την ιστορία του Μάσιμο μετρίως γοητευτική….

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες