ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017
Κινηματογράφος | Ταινίες

Όταν τελειώσει ο έρωτας , 2016 (L'économie du couple)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Ζοακίμ Λαφός
Σενάριο
Φανί Μπουρντινό, Ζοακίμ Λαφός, Μαζαρίν Πενζό
Πρωταγωνιστούν
Μπερενίς Μπεζό, Σεντρίκ Καν, Ζαντ Σενζένς, Μαργκό Σενζένς, Μαρτ Κελέρ, Φιλίπ Ζεσέτ, Μαξίν Κεστερμάν
Διάρκεια
100
Χώρα
Γαλλία
Είδος
Δράμα
Πρεμιέρα
04 Μαΐου 2017

Χειροπιαστός ρεαλισμός, καλές ερμηνείες και μια αριστοτεχνικά κλειστοφοβική σκηνοθεσία δωματίου χρωματίζουν την ιστορία ενός ζευγαριού με δίδυμα, που συγκατοικεί ακόμη εξ ανάγκης, μήνες μετά τον συναινετικό χωρισμό του.

Μετά τους πολύ καλούς «Λευκούς ιππότες» για τις ΜΚΟ της Αφρικής, ο βέλγος σκηνοθέτης επιστρέφει στους κόλπους της οικογένειας. Και χωρίς να αφηγείται κάτι συγκλονιστικό, όπως στο κορυφαίο του «Πέρα από τη λογική», προσεγγίζει με οξυδέρκεια ένα υπαρκτότατο πρόβλημα της σύγχρονης οικογένειας, που περιγράφεται περίκαλα στον πρωτότυπο γαλλικό τίτλο: την οικονομία του ζευγαριού. Διότι η Μαρί (Μπεζό, καλή), εργαζόμενη Βελγίδα ευκατάστατης οικογένειας, και ο Μπορίς (Καν, θαυμάσιος), άνεργος μάστορας πολωνικής καταγωγής, έχουν μεν χωρίσει εδώ και μήνες, αλλά η οικονομική αδυναμία εκείνου να πιάσει δικό του διαμέρισμα, τους έχει αναγκάσει να συγκατοικούν, μαζί με τα δίδυμα κοριτσάκια τους (υπέροχα φυσικές οι δίδυμες Σενζένς), στο ευρύχωρο σπίτι στο οποίο ζούσαν για πάνω από μια δεκαετία. Το πρόβλημα, όμως, είναι πιο περίπλοκο. Διότι μπορεί η Μαρί να πλήρωσε για την αγορά του παλιού ξυλουργείου που τώρα είναι το κομψό οικογενειακό σπίτι, αλλά ήταν ο Μπορίς που το διαμόρφωσε/ανακαίνισε με τα ίδια του τα χέρια. Οπότε, σύμφωνα με το γαλλικό δίκαιο, δικαιωματικά της έχει κατσικωθεί διεκδικώντας το 50% της αξίας του ακινήτου. Άσε που αυτουνού μπορεί και να μην του έχει τελειώσει το αίσθημα…

 

Με την κάμερα να «ρέει» ασταμάτητα μέσα στο ευρύχωρο μα ασφυκτικό σπίτι καταγράφοντας φυσικότατες σκηνές –έντασης μεταξύ των ενηλίκων, τρυφερότητας με τα παιδιά, κόντρας με την μητέρα της Μαρί (Κέλερ)–, ο Λαφός ανατέμνει μια σύγχρονη συνθήκη, που αναγκάζει ένα ζεύγος σε κοινή καταδίκη-συνύπαρξη, όπως συνέβαινε παλιότερα με τον κοινωνικό καθωσπρεπισμό. Υπάρχουν κάποιες εξαιρετικά σκηνοθετημένες σεκάνς –όπως εκείνη, όπου ο Μπορίς μπουκάρει στο δείπνο με φίλους της Μαρί προξενώντας απάλευτη αμηχανία, ή την άλλη, την καίρια, με τα δίδυμα να χορεύουν ένα χαζοράπ τραγούδι «αναγκάζοντας» τους δυο γονείς τους να τις συνοδεύσουν. Ομολογουμένως, η σεναριακή ανατροπή λίγο πριν το τέλος αποδυναμώνει κάπως το όλον. Μικρό το κακό. Η ταινία του μάστορα Λαφός έχει προλάβει να πει πάρα πολλά για τις σημερινές, ακανθώδεις σχέσεις. 

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες