ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017
Κινηματογράφος | Ταινίες

Στην κορυφή του κόσμου , 2015 (Tout en haut du monde)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Ρεμί Σαγιέ
Σενάριο
Φαμπρίς ντε Κοστίλ
Πρωταγωνιστούν
Διάρκεια
81
Χώρα
Γαλλία, Δανία
Είδος
Κινούμενα σχέδια (Μεταγλωττισμένο)
Πρεμιέρα
04 Μαΐου 2017

Μοναδικές φωτοσκιάσεις και τοπία, εξαιρετικό σκίτσο –στα όρια ζωγραφικής τέχνης, δηλαδή– αλλά καραπροβλέψιμο στόρι για μια νεαρή Ρωσίδα αριστοκράτισσα του 19ου αιώνα και ένα ταξίδι-τάμα στον Βόρειο Πόλο.

Στα τέλη του 19ου αιώνα, στην τσαρική Πετρούπολη η ξανθογάλανη μικρή αριστοκράτισσα, Σάσα, ετοιμάζεται για τον παρθενικό χορό της –και τη γνωριμία με τον πρίγκιπα-παράγοντα που της προξενεύει ο μπαμπάς της. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, το μόνο που απασχολεί τη νεαρή κοπέλα είναι πώς θα πείσει τον (ξινό) πρίγκιπα να συνεχίσει την χρηματοδότηση των ερευνών για την ανεύρεση του αγνοούμενου ιστιοφόρου Νταβάι, με το οποίο ο λατρεμένος της παππούς εξερευνούσε τον Βόρειο Πόλο. Η απροθυμία, όμως, του πρίγκιπα και η ετεροχρονισμένη γκρίνια για την αποστολή του παππού, θα ρίξουν την αποφασιστική Σάσα στα δύσκολα. Μόνη, στα κρυφά, με μοναδικά εφόδια κάτι ακριβά σκουλαρίκια –επίσης δώρο του παππού– και το αγύριστο κεφάλι της, η μικρή θα κινήσει για τον «Μεγάλο Βορρά» μ’ ένα σκανδιναβικό αλιευτικό (αφού πρώτα, κάνει και μια… προλεταριακή θητεία ως γκαρσόνα στο καπηλειό του λιμανιού, περιμένοντας το επόμενο μπάρκο). Τελικά, με τη βοήθεια του Λάρσον, του Λουντ και των άλλων ποντοπόρων παλικαριών η Σάσα θα καταφέρει να βρει το Νταβάι και ν’ αποκαταστήσει την φήμη του παππού –και το κλυδωνιζόμενο θυμικόσ της.

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Σαγιέ είναι μια «ιανική» ταινία κινουμένων σχεδίων με θολό target group. Όσον αφορά το εικαστικό/ οπτικό της σκέλος, δεν παίζεται: τοπία λες και ξεπήδησαν από μετεξπρεσιονιστικό πίνακα, λεπτοδουλεμένες φωτοσκιάσεις πάνω σε συμπαγείς χρωματικούς όγκους, λίγα περιγράμματα, αέρινη κίνηση και υπέροχα αδρομερείς «παλιομοδίτικες» εκφράσεις στα πρόσωπα. Σε επίπεδο ιστορίας και αφηγηματικού τόνου, ωστόσο, η ταινία παραείναι σπαρτιάτικη, αγέλαστη, προβλέψιμη και εν τέλει κάπως βαρετή. Ειδικά για τα σημερινά παιδιά, φοβάμαιˑ τα εθισμένα σε πολυφασικά, πολυεπίπεδα, και προχώ αφασικά φιλμ, βιντεοπαιχνίδια και λοιπά θεάματα-προϊόντα. Για να μην μιλήσω, δηλαδή, για την μεταγλώττιση (μόνο έτσι θα προβληθεί η ταινία)… Που μέχρι κι οι Άγγλοι σινεκριτικοί έκραξαν την δική τους ντουμπλαρισμένη εκδοχή.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες