ΠΕΜΠΤΗ 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
Κινηματογράφος | Ταινίες

Μαμά Ξανά! , 2016 (Le petit locataire)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Ναντέζ Λουαζό
Σενάριο
Ναντέζ Λουζό, Φανί Μπουρντινό, Ζιλιέν Γκετά, Μαζαρίν Πενζό
Πρωταγωνιστούν
Καρίν Βιάρ, Φιλίπ Ρεμπό, Ελέν Βανσάν, Μανόν Κνεζέ, Αντουάν Μπερτράν, Στελά Φενουγιέ, Ραφαέλ Φερέ
Διάρκεια
100
Χώρα
Γαλλία
Είδος
Κωμωδία
Πρεμιέρα
11 Μαΐου 2017

Η αναπάντεχη εγκυμοσύνη μιας 50άρας μάνας-πολυεργαλείο και ο αντίκτυπός της στο αντισυμβατικό πολυμελές σπιτικό της ξεδιπλώνονται με σπιντάτο ρυθμό, καλές ερμηνείες, ξεκαρδιστικές, μα και σοβαρές πινελιές από την πρωτοεμφανιζόμενη Λουαζό.

Γίνεται μια 49χρονη γυναίκα (Βιάρ, πολύ καλή) – που δουλεύει στα διόδια, έχει έναν άντρα (Ρεμπό) άνεργο, έναν μεγάλο γιό (Φερέ) μάγειρα σε υποβρύχιο, και ζει σε ένα σπίτι - τρελοκομείο μαζί με την μισοραμολί μάνα της (Βανσάν), την παρτόβια κόρη της (Κνεζέ) και την 6χρονη κορούλα (Φενουγιέ) της τελευταίας– να μείνει έγκυος; Βεβαιότατα! Αφού «το κάνει» ακόμα με τον συμπαθή μα ελαφρώς ακαμάτη κύρη της –καίτοι πτώμα από τις ατέρμονες υποχρεώσεις της; Τούτη η απρόσμενη –κι ελάχιστα καλοδεχούμενη– εγκυμοσύνη της ήδη υπερφορτωμένης Νικόλ Παγιάν συνιστά το εύρημα της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας της Λουαζό, που επεκτείνει την προ τετραετίας δικιά της μικρομηκάδικη. Γυρισμένη με σπιντάτο και σίγουρο σκηνοθετικό ρυθμό, η ταινία βρίθει κωμικών καταστάσεων, έξυπνων διαλόγων κι αρκετά αληθοφανών αντιδράσεων από τους περισσότερους χαρακτήρες (εντάξει, πάντα στο πλαίσιο της κωμωδίας). Μόνη εξαίρεση, η γυρίστρω θυγατέρα, που αν και υπέρμετρα χύμα, ανεύθυνη και γαϊδούρα, ειδικά στο μεγάλωμα της κορούλας της, δεν επισύρει καμία κατσάδα από τους γονείς της. Στα θετικά, η όλη ευφρόσυνη και αβρή ατμόσφαιρα στο σπίτι των Παγιάν (επιτέλους, έχουμε μπουχτίσει στις αγενείς, ξεχαρβαλωμένες οικογένειες) και οι μεστοί δεύτεροι ρόλοι –ειδικά του ευτραφούς γαλλοκαναδού γείτονα-βοηθού (Μπερτράν), και του κοκκινομάλλη συναδέλφου (Κομ Λεβάν) από τα διόδια.

Το καλύτερο, όμως, είναι πως το σενάριο (που συνυπογράφεται, θα πρέπει να σας πω, από την Μαζαρίν Πενζό, mais oui, την πάλαι ποτέ διαβόητη νόθα κόρη του Μιτεράν) δεν επικεντρώνεται μόνο και στο αν πρέπει η Νικόλ να κρατήσει ή να ρίξει το όψιμο έμβρυο. Στην πραγματικότητα, το «πουρογκάστρι» της πρωταγωνίστριας είναι απλώς η αφορμή για μια σειρά από εύστοχες (κι όχι πάντα ανάλαφρες ή κωμικές) παρατηρήσεις για τη σχέση μάνας-παιδιού ανεξαρτήτως ηλικίας και γενιάς. Και κατ’ επέκταση, για το ρόλο της γυναίκας μες στην οικογένεια –εξ’ού και οι αντρικοί ρόλοι είναι σαφώς πιο μονοδιάστατοι. Μια καλή επιλογή για καλοκαιρινή σινεμαδιά (μα, 30άρια από αρχές Μαΐου;).

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες