ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
Κινηματογράφος | Ταινίες

Οι Πειρατές της Καραϊβικής: H Εκδίκηση του Σαλαζάρ , 2017 (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Γιόαχιμ Ρόνινγκ, Έσπεν Σάντμπεργκ
Σενάριο
Τζεφ Νέιθανσον
Πρωταγωνιστούν
Τζόνι Ντεπ, Χαβιέρ Μπαρδέμ, Τζέφρι Ρας, Μπρέντον Θουέιτς, Κάγια Σκοντελάριο, Ντέιβιντ Ουέναμ, Κέβιν ΜακΝάλι, Γκολσιφτέ Φαραχανί, Στίβεν Γκρέιαμ
Διάρκεια
129
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες
Είδος
Περιπέτεια φαντασίας (και σε 3D)
Πρεμιέρα
25 Μαΐου 2017

Καλύτερη από τις δυο προηγούμενες, αλλά εξακολουθητικά… αχρείαστη, η πέμπτη ταινία της σειράς σερβίρει τρεις παράλληλες πλοκές, νέα πρόσωπα, εντυπωσιακά ψηφιακά εφέ, περισσότερη θαλασσινή περιπέτεια και το γνωστό χιουμοράκι.

Η επιλογή των δυο νορβηγών σκηνοθετών (που το 2013 είχαν φτάσει έως την υποψηφιότητα ξενόγλωσσου Όσκαρ με το επίσης ποντοπόρο «Κον-Τίκι» τους) φέρνει έναν κάποιο μαΐστρο φρεσκαδούρας στην από καιρό εξαντλημένη, πλην λαοφίλητη, σειρά ταινιών. Αφήνοντας κατά μέρος τις πολλές στεριανές τζιριτζάντζουλες των δυο προηγούμενων ταινιών (αν και στην αρχή-αρχή, υπάρχει σκηνή όπου ο Τζακ κλέβει… ολόκληρο το κτίριο μιας τράπεζας), το φιλμ βουτάει στη θάλασσα με τιμονιέρηδες) τον πρωτοεμφανιζόμενο κακό Σαλαζάρ (Μπαρδέμ με μακιγιάζ-πτωμαΐνη και ανεμίζουσα χαίτη), έναν καπετάνιο-φάντασμα, που με το πλοίο-φάντασμα και το ανάλογο πλήρωμά του δραπετεύει από το Τρίγωνο του Διαβόλου και ζητάει εκδίκηση, β) τον γνωστό μας bon viveur μονοπόδαρο πειρατή Κάπτεν Μπαρμπόσα (Ρας) και γ) δυο νέους, τον Χένρι (Θουέιτς), ναύτη του Βασιλικού Ναυτικού και την Καρίνα (Σκοντελάριο), μια δυναμική αστρονόμο που έχει κληρονομήσει από τον πατέρα (που δε γνώρισε ποτέ) το ημερολόγιο του Γαλιλαίου, χάρη στο οποίο όλοι αυτοί οι ετερόκλητοι ήρωες θα εντοπίσουν την μυθική Τρίαινα του Ποσειδώνα στα βάθη της θαλάσσης. Ουπς, και υπάρχει φυσικά και ο λεχρίτης πειρατής Τζακ Σπάροου, ο γνωστός Ντεπ με το κολ στο μάτι, την μισομεθυσμένη ομιλία (λέει, όμως, κάτι καλές ατάκες πού και πού) και πάσα αντι-ηρωική διάθεση. Ένα ωραίο cameo κάνει η Ιρανή Φαραχανί, ως καραφλή μάγισσα με σάπια δόντια, ενώ ανασύρονται φευγαλέα και οι Ορλάντο Μπλουμ-Κίρα Νάιτλι της πρώτης-πρώτης ταινίας.

 

Πλοία εγκλωβισμένα σε μπουκάλια που μεγεθύνονται ξανά, μισοφαγωμένα κουφάρια καρχαριών που πετάγονται σαν χελιδονόψαρα, η θάλασσα που σκίζεται στα δυο αλά Μωυσή, ο Σαλαζάρ και το πλήρωμά του που τρέχουν στην επιφάνεια του νερού, είναι μόνο μερικά από τα εντυπωσιακά ψηφιακά (και τρισδιάστατα) καλούδια της ταινίας. Άξιοι παρτενέρ, τα σκηνικά του Νάιτζελ Φελπς και η φωτογραφία του Πολ Κάμερον. Από την άλλη, ο χαρακτήρας του Μπαρδέμ αναπτύσσεται ελάχιστα, ενώ και οι υπόλοιποι εμφανίζονται ολίγον καρικατουρέ, τη εξαιρέσει του Ρας, που βγάζει μέχρι και αποχρώσεις συγκίνησης, όταν ο Μπαρμπόσα του ανακαλύπτει ότι η… –α, δεν λέω περισσότερα! Στην τελική, όμως, 14 χρόνια τράβηξε πια αυτό το βιολί. Ήρθε καιρός να πιάσουν επιτέλους στεριά τούτοι οι πειρατές-χρυσορυχείο. 

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες