ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017
Κινηματογράφος | Ταινίες

Ο Αρχιτσιγκούνης , 2016 (Radin!)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Φρεντ Καβαγιέ
Σενάριο
Φρεντ Καβαγιέ, Λοράν Τερνέρ, Νικολά Κους
Πρωταγωνιστούν
Ντάνι Μπουν, Λοράνς Αρνέ, Νοεμί Σμιτ, Πατρίκ Ριντρμόν, Κριστόφ Κανάρ, Κριστόφ Φαβρ, Καρινά Μαριμόν
Διάρκεια
89
Χώρα
Γαλλία
Είδος
Κωμωδία
Πρεμιέρα
08 Ιουνίου 2017

Στερεότυπη και άτολμη, παρά την καλή ερμηνεία του Μπουν, αυτή η γαλλική κωμωδία καταπιάνεται με τα νεόκοπα ερωτικά και γονικά προβλήματα ενός σπαγγοραμένου, που είναι κατά βάθος ψυχούλα.

Μετά τον δικό του «Σουπερχόνδριο», ο Μπουν συνεχίζει με ακόμη μια κωμωδία για εμμονικές νευρώσεις υποδυόμενος τον αρχιτσιγκούναρο, Φρανσουά Γκοτιέ. Αυτός ο σπαστικά λεπτολόγος και φιλοχρήματος βιολιστής –που βάζει, ξερωγώ, την ταμία του σουπερμάρκετ να ξαναχτυπήσει τα ψώνια του, επειδή εκείνος έχει βγάλει σύνολο κατά 20 λεπτά λιγότερο– κάνει δύσκολη τη ζωή των άλλων (και τη δική του) στην προσπάθειά του να μην ξοδέψει ούτε τσικ περισσότερο από όσο πρέπει. Η πρώτη μισή σχεδόν ώρα εξαντλείται σε αυτό το μοτίβο. Και παρά τη χυμώδη, αλλά μετρημένη ερμηνεία του Μπουν (σε αντίθεση με άλλους κλασικούς μαξιμαλιστικούς τσιγκούνηδες του γαλλικού σινεμά, σαν τον ντε Φινές και τον Κλαβιέ), ψιλλιάζεσαι ότι το πράμα δε θα εξελιχθεί θεαματικά… Οι σα-να-πούμε σεναριακές ανατροπές προκύπτουν από τον έρωτα που θα πάθει ο Φρανσουά με γλυκιά συνεσταλμένη συνάδελφο μουσικό (Αρνέ), καθώς και από την απροειδοποίητη εμφάνιση 16χρονης (Σμιτ), που αυτοσυστήνεται ως η κόρη που δεν γνώρισε ποτέ ο σφιχτοχέρης νευρωτικός. Στο δρόμο για το φινάλε –κατά το οποίο θα αναδυθεί η αληθινή καλή φύση του εκνευριστικά οικονόμου πρωταγωνιστή– τα ψέματα στα οποία αναγκάζεται να καταφύγει ο Φρανσουά για να κρύψει την τσιγκουνιά του από τις δυο νεοαφιχθείσες γυναίκες της ζωής του θα οδηγήσουν σε προβλέψιμα μπερδέματα.

Κοιτάξτε, ο Μπουν βεβαίως και ανεβάζει πολύ αυτήν την συμβατικά γραμμένη ταινία, ενώ η φωτογραφία (Λορόν Νταγιάν) είναι κάπως εικαστική, η σκηνογραφία προσεγμένη (κι όχι ροζ μπονμπόν, όπως συχνά στις κωμωδίες), και οι σοβαρότερες νύξεις περί πατρότητας και οικογένειας όχι άστοχες. Το θέμα είναι ότι η σκηνοθεσία του Καβαγιέ αγνοεί τις αποχρώσεις και τις αντιθέσεις (οι γυναικείοι χαρακτήρες, ας πούμε, είναι τελείως μονόπλευροι), παρουσιάζοντας ένα αποτέλεσμα κλισέ –για το οποίο, κάποιος τσιγκούνης, καλή ώρα, ε, μπορεί και να περιμένει την μετάδοση από την τηλεόραση.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες