ΤΡΙΤΗ 19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
Κινηματογράφος | Ταινίες

Μικρά Βήματα , 2017 (Sage femme)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Μαρτέν Προβόστ
Σενάριο
Μαρτέν Προβόστ
Πρωταγωνιστούν
Αν Φρο, Κατρίν Ντενέβ, Ολιβιέ Γκουρμέ, Κουεντάν Ντολμέρ, Μιλέν Ντεμονζό, Πολίν Παριγκό, Μαρί Ζιλί-Πιέρ
Διάρκεια
Χώρα
Γαλλία
Είδος
Δραμεντί
Πρεμιέρα
15 Ιουνίου 2017

Η ωραία χημεία των δυο εμβληματικών πρωταγωνιστριών, και ο εξαιρετικός Γκουρμέ δεν αρκούν για να γίνει ουσιαστική η ιστορία προσέγγισης δυο πολύ διαφορετικών γυναικών με κοινά παρελθοντικά ζητηματάκια…

Η πρώτη κοινή εμφάνιση των δυο κορυφαίων Κατρίν της γαλλικής υποκριτικής τέχνης είναι, τελικά, το μόνο «εξαργυρωμένο» ατού αυτής της χλιαρής και κάπως γενικόλογης γυναικείας δραμεντί. Η Φρο, μετρημένη και όλο χαμηλότονες πινελιές, υποδύεται την Κλερ, μια ιδιαιτέρως ευσυνείδητη μαία, που ζει με τον φοιτητή γιό της (Ντολμέρ). Αναστατωμένη ήδη από το επικείμενο λουκέτο στο μαιευτήριο όπου εργάζεται, η Κλερ καλείται αίφνης να κουλαντρίσει την επανεμφάνιση της Μπεατρίς (Ντενέβ) στη ζωή της, μετά από 30 ολόκληρα χρόνια. Η εν λόγω κυρία-οδοστρωτήρας υπήρξε η «μοιραία» ερωμένη του μακαρίτη πατέρα της Κλερ∙ και η ξαφνική επαναπροσέγγιση που επιχειρεί, χωρίς να λαμβάνει υπόψιν τι αισθάνεται η Κλερ, θα χρωματίσει όσα συμβαίνουν στη συνέχεια (που, μεταξύ μας, δεν είναι ούτε πολλά, μηδέ και αξιοσημείωτα). Διότι υπάρχει λόγος σοβαρός που η μουρλοκαμπέρω πρώην ερωμένη θέλει να ξαναδεί την Κλερ… Εξάλλου, η ξανθιά μεγαλοκυρία –που ερμηνεύει με πολύ χιούμορ μια πολύ διαφορετική από την συνηθισμένη Ντενέβ– είναι μια ωφελιμίστρια, εγωπαθής, λουσάτη, και ανυπόφορη βολεψάκιας, που εκτός των άλλων είναι εθισμένη και στον τζόγο σε κάτι άθλια, καπνισμένα καταγώγια.

Δυστυχώς, παρά τις απανωτές γλυκόπικρες (και καλομονταρισμένες από την Αλμπερτίν Λαστερά) σκηνές μεταξύ των δυο γυναικών, ο τρόπος που το σενάριο και η σκηνοθεσία του Προβόστ ξεδιπλώνουν τα θέματα του φιλμ είναι βαρετός και πλατειάζει. Ναι, υπάρχουν νύξεις περί ζωής, θανάτου, επιλογών και, κυρίως, περί της ικανότητας να αποδέχεσαι και τα καλά και τα στραβά της ζωής, αλλά τίποτα δεν αναπτύσσεται ελκυστικά –ειδικά η παράμετρος «μαία», που υποτίθεται ήταν η γενεσιουργός αυτοβιογραφική έμπνευση του Προβόστ, περνάει ψιλοανεκμετάλλευτη (εξόν από κάτι σχεδόν ντοκιμαντερίστικα πλάνα αληθινών τοκετών). Απογοητευτική και η χρήση γνωστών τραγουδιών (κυρίως αγγλόφωνων) σε «σημαντικές» σκηνές. Ευτυχώς υπάρχει ο Γκουρμέ, όμως. Ο εξαιρετικός βέλγος ηθοποιός κλέβει άκοπα την παράσταση ως Πολ, ένας λαϊκός μα ψυχούλα νταλικέρης, που ξεκινάει ένα πολύ όμορφο αμόρε με την μέχρι τούδε κουμπωμένη Κλερ.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες