Κινηματογράφος | Ταινίες

Η οργή ενός υπομονετικού ανθρώπου , 2016 (Tarde para la ira)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Ραούλ Αρέβαλο
Σενάριο
Ραούλ Αρέβαλο
Πρωταγωνιστούν
Αντόνιο ντε λα Τόρε, Λουίς Καλέχο, Ρουθ Ντιάζ, Ραούλ Χιμένεθ, Μανόλο Σόλο, Πιλάρ Γκόμεζ, Φοντ Γκαρσία
Διάρκεια
91
Χώρα
Ισπανία
Είδος
Ψυχολογικό θρίλερ
Πρεμιέρα
29 Ιουνίου 2017

Μια αιματοβαμμένη, ολιγόλογη ιστορία εκδίκησης σε προάστιο της Μαδρίτης, τίγκα στην συμπυκνωμένη οργή, την κοινωνιολογική παρατήρηση, και τους αληθινούς χαρακτήρες, είναι το θέμα του εντυπωσιακότατου σκηνοθετικού ντεμπούτου του γνωστού ηθοποιού.

Ο Αρέβαλο, ο διακεκριμένος Ισπανός ηθοποιός που πρωταγωνιστούσε μαζί με τον Χαβιέρ Γκουτιέρεζ στο «Μικρό νησί», περνάει για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα –και τι καλά που κάνει, αλήθεια. Η ιστορία του Χοσέ (ντε λα Τόρε, θαυμάσιος) –ενός μοναχικού και πασιφανώς ταλανισμένου ανθρώπου που μετά από οκτώ χρόνια αναμονής και προετοιμασίας παίρνει εκδίκηση για ένα τραγικό συμβάν, το οποίο σημάδεψε την ζωή του όλη– γεμίζει την οθόνη με ωμό συναίσθημα, κυοφορούμενη απειλή, με εντελώς αληθοφανείς χαρακτήρες, με επίμονα γκροπλάν σε πρόσωπα, ή μακρινά σε ερημικά τοπία. Εκείνο που θρέφει την πολυπόθητη εκδίκηση του Χοσέ σχετίζεται με μια παλιότερη αιματηρή ληστεία σε κοσμηματοπωλείο, την οποία ο πρωταγωνιστής βλέπει και ξαναβλέπει από το μαγνητοσκοπημένο υλικό της κάμερας ασφαλείας. Κι είναι ο ίδιος λόγος που τον κάνει αρχικά να συχνάζει στο καφέ-μπαρ του Χουανχό (Χιμένεθ), μετά να προσεγγίζει την αδελφή του, Άνα (Ντίας, βραβείο ερμηνείας στη Βενετία), και τέλος να εκβιάζει (με την καραμπίνα ανά χείρας) την βοήθεια του Κούρο (Καλέχο, καλός), του άρτι αποφυλακισμένου συζύγου της Άνας μετά από οκτώ χρόνια φυλακής για την εν λόγω ληστεία…

Είναι πραγματικά εντυπωσιακό ότι σχεδόν τίποτα απ’ όσα μας δείχνει ο Αρέβαλο επί μιάμιση ώρα δεν είναι περιττό ή φορτωμένο. Μέσα από υποδειγματικό νευρώδες μοντάζ και με την κάμερα στο χέρι, λιτά, αλλά σε πνιγηρή επαφή με τα πιο ανεξέλεγκτα συναισθήματα (όπως η οργή), ο νεόκοπος σκηνοθέτης σκιαγραφεί τους ήρωές του καταλεπτώς, χωρίς να τους κρίνει. Ενώ στη φόδρα αυτής της ατομικής ιστορίας εκδίκησης και αυτοδικίας φωλιάζει ένας ολόκληρος πλούτος από κοινωνιολογικές παρατηρήσεις –για τη ζωή στα λαϊκά μαδριλένικα προάστια, για τον ισπανικό ανδρισμό, για τις οικογενειακές σχέσεις, για τις αξίες και τις εμμονές. Α, το δε λακωνικό σάουντρακ έχει κάνα-δυο καίριες σκηνές όπου τα ηλεκτρονικά κρουστά του συμπρωταγωνιστούν κανονικά απογειώνοντας την ένταση της στιγμής. Μακράν η καλύτερη ταινία της εβδομάδας.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες