ΤΕΤΑΡΤΗ 21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

Το Μπαρ , 2017 (El Bar)

Id

Σκηνοθεσία
Άλεξ Δε Λα Ιγλέσια
Σενάριο
Χόρχε Γκερικατσεβάρια, Άλεξ δε λα Ιγλέσια
Πρωταγωνιστούν
Μπλάνκα Σουάρες, Μάριο Κάσας, Κάρμεν Μάτσι, Χαϊμέ Ορδόνιες, Τερέλε Πάβες, Αλεχάντρο Αβάδα
Διάρκεια
102
Χώρα
Ισπανία, Αργεντινή
Είδος
Κωμικό θρίλερ
Πρεμιέρα
13 Ιουλίου 2017

Ένα πρωί, οι ανυποψίαστοι πελάτες ενός μαδριλένικου καφέ-μπαρ παγιδεύονται έντρομοι στα λίγα τετραγωνικά του μαγαζιού, καθώς δυο φρεσκοπυροβολημένα πτώματα κείτονται ήδη στο πεζοδρόμιο από πυρά αγνώστου…

Λόγω απουσίας για τις καλοκαιρινές διακοπές μου δεν είδα τούτη την νέα ταινία του καλτ βάσκου σκηνοθέτη, η οποία έκανε πρεμιέρα στη φετινή Μπερλινάλε. Προσωπική άποψη, συνεπώς, ούκ έχω∙ αλλά όπως πιστοποιεί μια πρόχειρη ματιά σε ευρωπαϊκές και υπερατλαντικές κριτικές, το φιλμ μμμμ, επιεικώς δίχασε. Άλλοι το βρήκαν ξύπνιο και συμπαθητικό, άλλοι ό,τι χειρότερο προβλήθηκε στο πλαίσιο του βερολινέζικου φεστιβάλ. Ουσιαστικά, η όλη δράση τοποθετείται μέσα σε ένα μικρό καφε-μπαρ της ισπανικής πρωτεύουσας, όπου ο κόσμος μπαινοβγαίνει από νωρίς για ένα γρήγορο πρωινό, δυο κουβέντες, έναν καφέ στο πόδι, ή αργότερα για το πρώτο ποτό της ημέρας. Μια τριζάτη, καλοντυμένη νέα γυναίκα (Σουάρες), ένας επιχειρηματίας (Κάσας), κι ένας άστεγος (Ορδόνιες) με το αλλόκοτο όνομα «Ίσραελ» και  παρουσιαστικό μεταξύ κλοσάρ και… Ιησού Χριστού είναι τρία κομβικά πρόσωπα της κλειστοφοβικής μα και χιουμοριστικής, λέει, αφήγησης.

Η δράση πυροδοτείται (κυριολεκτικά) από έναν δυνατό ήχο στο πεζοδρόμιο –σαν έκρηξη; Σαν πυροβολισμός; Το πτώμα με μια σφαίρα στο κεφάλι, που σωριάζεται έξω ακριβώς από το μαγαζί, δεν αφήνει και πολλές αμφιβολίες για το τι ήταν ο ήχος... Κι όταν ένας από τους πελάτες του καφέ βγαίνει έξω μπας και καταλάβει τι διάολο συνέβη, μπαμ, παρ’ τον κάτω άψυχο και αυτόν. Μα, ποιος πυροβολεί;  Γιατί; Άραγε, όποιος τολμήσει να βγει από το μπαράκι θα έχει την ίδια τύχη; Και συν τοις άλλοις, γιατί άδειασαν ξαφνικά οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια που «βλέπει» η τζαμένια πρόσοψη του μαγαζιού; Ισορροπώντας, όπως συνηθίζει, μεταξύ θριλερικής αγωνίας και μαύρης κωμωδίας, ο Δε Λα Ιγλέσια παρακολουθεί τους ήρωές τους να πασχίζουν να βρουν μια λύση/ διέξοδο, ενώ η κορύφωση θα τους βρει στο υπόγειο του καφέ –κι ακόμα πιο κάτω, στον υπόνομο. Που δεν είναι καθόλου καθαρός –αν με πιάνετε…

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες