ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017
Κινηματογράφος | Ταινίες

Σε Απόσταση Ασφαλείας , 2017 (Security)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Αλάν Ντεροσέ
Σενάριο
Τόνι Μόσερ, Τζον Σάλιβαν
Πρωταγωνιστούν
Αντόνιο Μπαντέρας, σερ Μπεν Κίνγκσλεϊ, Λίαμ Μάκινταϊρ, Τσαντ Λίντμπεργκ, Γκαμπριέλα Ράιτ, Τζίρο Ουάνγκ
Διάρκεια
87
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες
Είδος
Περιπέτεια δράσης
Πρεμιέρα
03 Αυγούστου 2017

Νυχτερινό πιστολίδι και κακό σε κλειστό εμπορικό κέντρο, μεταξύ στυγνών κακοποιών και (σχεδόν) άμαθων σεκιουριτάδών, σε μια καραπροβλέψιμη, αφασικά γραμμένη και κακοχορογραφημένη περιπέτεια με απερίγραπτα προσχηματικούς χαρακτήρες.

Στα χαρτιά, δεν είναι και για πέταμα, ξερωγώ: σε εμπορικό κέντρο (της κακιάς ώρας και φτιαχτό, τα γυρίσματα έγιναν στη Βουλγαρία) της αμερικανικής επαρχίας, κλειστό λόγω βαθιάς νύχτας, βρίσκονται αντιμέτωποι κάτι πάνκακοι κακοί και οι πέντε ψιλοάσχετοι φύλακες της νυχτερινής βάρδιας, ήρωες για τους οποίους μαθαίνουμε μόνο τα απολύτως απαραίτητα –ή ακόμα λιγότερα… Υπάρχει αγωνία για την έκβαση και κασκαντεριλίκια –α, υπάρχει κι ένα κοριτσάκι (ντε λα Ρότσα), 11, 12 χρόνων, το οποίο είναι βασικός μάρτυρας στη μεγαλοδίκη κάποιου μαφιόζου, οπότε το κυνηγάνε να το ξεκάνουν οι κακοί, με αρχηγό τον υπέροχα ευφραδή γκάνγκστερ του Κίνγκσλεϊ. Στην πράξη, η ταινία δεν πολυβλέπεται, φοβάμαι. Ή, ίσως, να βλέπεται για χαβαλέ. Η γκράντε φωτογραφία (Αντόν Μπακάρσκι) και το νευρώδες μοντάζ, πάντως, νομίζουν ότι φιλμάρουν κάτι σε «Die Hard» του 2017. Από την άλλη, κάμποσα σταντ είναι πολύ μέτρια (ειδικά κάτι πυροβολισμοί του Μπαντέρας από φαντεζί θέση, δεν υπάρχουν!), οι δε ανατροπές εντελώς… προαναγγελθείσες.

Ήρωας της υπόθεσης, ο Έντι Ντίκον (Μπαντέρας, κακός, κι ακόμη με πολύ προβληματικά αγγλικά), τριπλοβετεράνος του Ιράκ, μα άνεργος, εν διαστάσει και με μετατραυματικό στρες. Την πρώτη, λοιπόν, νύχτα που πιάνει κακοπληρωμένη δουλειά ως σεκιουριτάς σε μίζερο μολ, γίνεται το έλα να δεις. Διότι, όπως έχουμε δει στην (αρκετά υποσχόμενη και καλογυρισμένη) εναρκτήρια σεκάνς, το προρρηθέν κοριτσάκι- μάρτυρας το ‘σκασε στο νυχτερινό δάσος –όταν οι μπράβοι του Κίνγκσλεϊ έκαναν ντου στα οχήματα του FBI με σκοπό να την απάγουν– και βρήκε απεγνωσμένη καταφύγιο στο εμπορικό κέντρο. Όπου, πλην του ολιγόλογου, κατσούφη Έντι, δουλεύουν ο καρτουνίστικα αμερικανόβλακας υπεύθυνος βάρδιας (Μάκινταϊρ), ένας κινεζοειδής νεαρός (Ουάνγκ), μια παρτόβια ξενύχτισσα (Ράιτ), κι ένας σκιαγμένος κακομοίρης (Λίντμπεργκ). Με το που θα πλακώσουν οι κακοί και θα γίνουν τα πρώτα «κόλπα» (με τηλεκατευθυνόμενα παιχνίδια, με διπλοπιστολιές, με φλεγόμενα οχήματα-βλήματα…), θα αρχίσει να αναδύεται όλο το μεγαλείο της ταινίας: ανύπαρκτοι, μονοδιάστατοι «χαρακτήρες» ξεστομίζουν ανείπωτες βλακείες και κοινοτοπίες οδηγώντας μας προς ένα αφόρητα γλυκερό τέλος (όπου «παίζει» και τεράστιος λούτρινος αρκούδος…).

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες