ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017
Κινηματογράφος | Ταινίες

Επιστροφή στο Μόντοκ , 2017 (Return to Montauk)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Φόλκερ Σλέντορφ
Σενάριο
Κολμ Τόιμπιν, Φόλκερ Σλέντορφ
Πρωταγωνιστούν
Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Νίνα Χος, Σουζάνε Βολφ, Ίζι Λαμπόρντι, Μπρόνα Γκάλαχερ, Νιλς Άρεστρουπ
Διάρκεια
106
Χώρα
Γαλλία, Γερμανία, Ιρλανδία
Είδος
Ρομαντικό δράμα
Πρεμιέρα
10 Αυγούστου 2017

Μεσήλικας συγγραφέας αμπελοφιλοσοφεί όντας διχασμένος μεταξύ της νεαρής συντρόφου του και της «χαμένης» μεγάλης αγάπης απ’ τα παλιά, σε μια ανυπόφορα χλιαρή, βαρετή, λογοτεχνίζουσα αφήγηση με κακό κάστινγκ.

Όσοι σκέφτεστε, «Α, Σκάρσγκαρντ –εγγύηση!», αλλά κι όσοι αγαπάτε τις  αψηλή Γερμανίδα καλλονή, Νίνα Χος, χμμμ, ξεπεζέψτε. Πρόκειται για μια τρομερά βαρετή, ψευτολογοτοχνίζουσα ταινία εμπνευσμένη, λέει, από το «Μόντοκ», μια ονομαστή αυτοβιογραφική νουβέλα του ελβετού συγγραφέα, Μαξ Φρις. Πρόκειται δε επίσης για το χειρότερο, νομίζω, κάστινγκ που έχει ποτέ υπάρξει στην πολύχρονη καριέρα του αγαπητού Στέλαν. Ο Μαξ Ζορν, που υποδύεται, είναι ένας μεσήλικας Γερμανός λογοτέχνης που καταφθάνει στην Νέα Υόρκη για την προώθηση του νέου του βιβλίου. Αλλά και αποφασισμένος να ξαναδεί, μετά από 17 ολόκληρα χρόνια, την Ρεμπέκα (Χος) μια Γερμανίδα –τέως φοιτήτρια, νυν νεοϋορκέζα μεγαλοδικηγόρος– με την οποία δεν τόλμησε να ζήσει τον έρωτα της ζωής του. Συγχρόνως, στο πλευρό του Μαξ υπάρχει η Κλάρα (Βολφ), μια σπιρτόζα και πολύ νεώτερη επιμελήτρια εκδόσεων με την οποία ο συγγραφέας έχει δεσμό –καίτοι φρόντισε να της βρει δουλειά στη Νέα Υόρκη… Α, κι είναι και μια μαυρούλα υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων που οργανώνει την επίσκεψη του Μαξ στο Μεγάλο Μήλο, αλλά ηθικολογεί φεμινιστικά κάθε τρεις και λίγο, επίσης. 

Ήδη από την πρώτη σκηνή –με γκροπλάν στο όχι και τόσο σαγηνευτικό πρόσωπο του Μαξ-Στέλαν να διαβάζει (βαρετά) απόσπασμα από το προρρηθέν νέο βιβλίο– ψυχανεμίζεσαι το πόσο συναισθηματικά αδρανές και δραματουργικά νυσταλέο θα είναι το φιλμ. Οι ατάκες μοιάζουν ψεύτικες, ο Σκάρσκγκαρντ δεν πείθει καν ως άνδρας ικανός να αναμοχλεύσει τρομερά πολύχρονα πάθη, η συνάντηση των δυο παλιών εραστών σε παραλιακή βίλα στην ομώνυμη παραλία του Λονγκ Άιλαντ με τον άνεμο να λυσσομανάει, αν και καλύτερη, δεν σώζει την κατάσταση, η δε σημασία του εκκεντρικού γηραλέου συλλέκτη (Άρεστρουπ) στην όλη υπόθεση ποτέ δεν εξηγείται επαρκώς. Μμμμ, διαβάζω ότι, όταν ο Σλέντορφ κουβέντιαζε πριν χρόνια με τον Φρις (πέθανε το 1991) το ενδεχόμενο κινηματογραφικής μεταφοράς της νουβέλας του, είχαν, λέει, αμφότεροι καταλήξει ότι το δοκιμιογραφικό ύφος του λογοτεχνήματος δεν προσφερόταν για σινεμεταφορά… Τα πρώτα τιμούν τα ύστερα.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες