ΔΕΥΤΕΡΑ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017
Κινηματογράφος | Ταινίες

150 Milligrams , 2013 (La fille de Brest)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Εμανουέλ Μπερκό
Σενάριο
Εμανουέλ Μπερκό, Σεβερίν Μποσκέμ
Πρωταγωνιστούν
Σίντσε Μπαμπέτ Κνούντσεν, Μπενουά Μαζιμέλ, Πατρίκ Λιγκάρντ, Ιζαμπέλ ντε Χερτόγκ, Λαρά Νουμάν, Μιριάμ Αζενκό
Διάρκεια
128
Χώρα
Γαλλία
Είδος
Βιογραφικό δράμα
Πρεμιέρα
17 Αυγούστου 2017

Η μεγάλη διάρκεια και οι υπερβολικές λεπτομέρειες μειώνουν κάπως την δύναμη αυτής της αληθινής ιστορίας, για μια επίμονη Γαλλίδα γιατρό που σήκωσε ανάστημα σε κραταιά –και… θανατηφόρο– φαρμακοβιομηχανία.

Μια ευρωπαϊκή εκδοχή της «Έριν Μπρόκοβιτς» είναι, θα έλεγε κανείς, η νέα ταινία της ικανότατης Γαλλίδας σκηνοθέτιδας. Με την κάμερα στο χέρι, κι ένα εξαιρετικό μάτι που πιάνει πρωταγωνιστές και δευτεραγωνιστές σε αστραπιαίες στιγμές φυσικών, αφτιασίδωτων αντιδράσεών τους τύπου off camera, η Μπερκό αφηγείται τον δονκιχωτικό αγώνα της πνευμονολόγου Ιρέν Φρασόν, που στα μέσα της περασμένης δεκαετίας συσχέτισε ένα δημοφιλές φάρμακο για τα παχάκια των διαβητικών με σειρά αιφνίδιων θανάτων ασθενών-ληπτών από καρδιακή βλάβη. Η υπόθεση Mediator –από το όνομα της ισχυρής φαρμακοβιομηχανίας που παρασκεύαζε το εν λόγω φάρμακο– έφτασε μέχρι το ανώτατο δικαστήριο της Γαλλίας κι έκανε την Φρασόν πασίγνωστη. Η Δανέζα Κντούντσεν γεμίζει κάθε πλάνο της ταινίας με την θεοφύσικη, βαθιά ανθρώπινη, και κατά στιγμές σχεδόν κωμική ερμηνεία της, υποδυόμενη την πεισματάρα «ασήμαντη» γιατρό ενός επαρχιακού νοσοκομείου της Βρέστης που τα έβαλε με έναν κραταιό κολοσσό της φαρμακοβιομηχανίας –γιατί; Για λόγους ηθικής τάξης. Και επειδή η γιατρός Φρασόν έβλεπε καθέναν από τους ασθενείς της ως άτομο με προσωπική ιστορία, συναισθήματα, κι αξιοσέβαστες αγωνίες.

Η σαρωτική παρουσία της Κνούντσεν σιγοντάρεται από εξαιρετική διανομή (ακόμη και στους πιο φευγαλέους ρόλους), ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακές είναι οι σκηνές στο σπίτι της Ιρέν, με τον απύθμενα υποστηρικτικό σύζυγό της (Λιγκάρντ) να την εμψυχώνει ακόμη και στις στιγμές που η ίδια ήθελε να τα παρατήσει. Αντίθετα, ο όλος αγώνας της Ιρέν –από την αρχική προσπάθεια να αποδειχτεί επιδημιολογικά η ενοχή του φαρμάκου, μέχρι την έκδοση του σχετικού βιβλίου της (πάνω στο οποίο βασίστηκε η σεναριογράφος), ή την ενεργή εμπλοκή μιας δημοσιογράφου (Νουμάν)– παρουσιάζεται μάλλον υπερβολικά διεξοδικά οδηγώντας στην μεγάλη διάρκεια του φιλμ, που τελικά κουράζει κάπως. Ένα πιο σφιχτοδεμένο σενάριο –τύπου «Spotlight», λέω εγώ τώρα– θα είχε αναδείξει ακόμη περισσότερο τον άθλο αυτής της εξαιρετικής γυναίκας.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες