Κινηματογράφος | Ταινίες

Paulina , 2015 (La patota)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Σαντιάγο Μίτρε
Σενάριο
Ενουάρντο Μπόρας, Μαριάνο Λίνιας, Σαντιάγο Μίτρε
Πρωταγωνιστούν
Ντολόρες Φόνζι, Όσκαρ Μαρτίνες, Εστέμπαν Λαμότε, Κρίστιαν Σαλγέρο, Λάουρα Λόπες Μογιάνο, Γκαμπριέλα Παστόρ
Διάρκεια
103
Χώρα
Γαλλία, Αργεντινή, Βραζιλία
Είδος
Κοινωνικό δράμα
Πρεμιέρα
07 Σεπτεμβρίου 2017

Η αδιαμφισβήτητα υπερπροοδευτική στάση μιας νεόκοπης δασκάλας, που βιάζεται στην παραγκούπολη όπου διδάσκει, εγείρει συζητήσεις, έχει ενδιαφέρον και τεχνική αρτιότητα, αλλά δεν πείθει εντελώς για τις προθέσεις του φιλμ.

Χωρίς μοντάζ, με την κάμερα πότε στο χέρι και πότε στημένη, η εναρκτήρια σεκάνς παρακολουθεί για 3-4 λεπτά μια τεταμένη συζήτηση μεταξύ της εκκολαπτόμενης δικηγόρου, Παουλίνα (Φόνζι, καλή και όμορφη) και του δικαστή πατέρα της (Μαρτίνες, πάντα θαυμάσιος). Θέμα της, η απόφαση της κόρης να παρατήσει διδακτορικό και νομικά και να πάει να διδάξει στο σχολείο μιας παραγκούπολης στα «έθνικ» ουρουγουνο-βραζιλιάνικα σύνορα. Ιδεαλίστρια, προχώ και αγύριστο κεφάλι, η Παουλίνα φτάνει στην παραγκούπολη, αδυνατεί να πιάσει επαφή με τα παιδιά στην τάξη (τους κάνει κάτι σαν αγωγή του πολίτη) και μια νύχτα, γυρίζοντας αργά με το μηχανάκι από το σπίτι της μόνης νέας φίλης της (Μογιάνο), τέσσερις τύποι την σταματούν, της επιτίθενται κι ένας τους την βιάζει. Είναι ο ξυλεργάτης Σίρο (Σαλγέρο), που μπέρδεψε την Παουλίνα για την άπιστη πρώην του (ή τουλάχιστον, έτσι κατάλαβα). Ό,τι ακολουθεί –παράλληλα με ματιές στην αστυνομική έρευνα για τον βιασμό– είναι οι προοδευτικά όλο και πιο ακραίες αποφάσεις της Παουλίνα: θα συνεχίσει να διδάσκει στο ίδιο μέρος, δεν θα αναγνωρίσει κανέναν από τους συλληφθέντες, και (το πιο προβοκατόρικο) θα αποφασίσει να κρατήσει το παιδί του βιαστή της –ε, ναι, διότι έμεινε και έγκυος.

Ο Μίτρε τηρεί απόσταση από τους ήρωες και τα γεγονότα που τους καθορίζουν, αποφεύγοντας το εύκολο μελόδραμα. Κι έχει και κάτι πολύ δυνατές στιγμές –ειδικά κατά την κατάθεση της ηρωίδας στην αστυνομία με τις εξευτελιστικές ερωτήσεις. Οι διάλογοι και οι χώροι αποπνέουν φυσικότητα, ενώ το χρονικό πλαίσιο μετακινείται μπρος και πίσω, καθώς η όλη πλοκή ξετυλίγεται, υποτίθεται, μέσα από την προρρηθείσα κατάθεση της βιασμένης ιδεαλίστριας δασκάλας. Μολαταύτα, το σενάριο κάνει κοιλιές, και η Παουλίνα, ως χαρακτήρας, δυστυχώς δεν κατεβαίνει στο συναίσθημα του θεατή. Συνολικά, παρά το αβανταδόρικο θέμα και την αξιόλογη προσέγγισή του, πρόκειται για ταινία που περισσότερο την εκτιμάς, παρά την γεύεσαι.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες