Κινηματογράφος | Ταινίες

Μαμά ή γιαγιά , 2017 (Telle mère, telle fille)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Νοεμί Σαλιό
Σενάριο
Αγκάτ Παστορινό
Πρωταγωνιστούν
Ζιλιέτ Μπίνός, Καμίγ Κοτάν, Λαμπέρ Ουιλσόν, Κατρίν Ζακόμπ, Μικαέλ Ντιχτέρ, Στεφί Σελμά, Ολιβιά Κοτ
Διάρκεια
94
Χώρα
Γαλλία
Είδος
Οικογενειακή κωμωδία
Πρεμιέρα
21 Σεπτεμβρίου 2017

Μια κατασταλαγμένη 30άρα και η εντελώς ανώριμη ζωντοχήρα μάνα της κοντράρονται με αφορμή την εγκυμοσύνη της κόρης, πριν έρθει η εντελώς αναπάντεχη εγκυμοσύνη της δεύτερης και τις/ μας αποτελειώσει…

Ακόμη μια γαλλική οικογενειακή κωμωδία –«Θεέ μου, τι σου κάναμε;» θα μπορούσε να αναφωνήσει κάποιος… Το σα-να-πούμε εύρημα της νέας ταινίας της Σαλιό σχετίζεται με την άτυπη αντιστροφή ρόλων μεταξύ μιας μάνας και μιας κόρης. Διότι στην περίπτωση της Μαντό (Μπινός με ξανθό μαλλί) και της Αβρίλ (Κοτάν), η μαμά συμπεριφέρεται ωσάν καπριτσιόζα έφηβη, οπότε η σαφώς πιο νουνεχής κόρη αναγκάζεται να αναλάβει το ρόλο του κηδεμόνα... Βάζοντας την Μπινός στο πλευρό της μέτριας Κοτάν –με την οποία η Σαλιό συνεργάστηκε στις τρεις προηγούμενες (και εξίσου μέτριες) ταινίες της– θα περίμενε κανείς ότι το πράμα θα αναβαθμιζόταν κάπως. Μπααα… Άμα το κλήμα είναι στραβό, καμιά γαϊδάρα δεν το σώζει. Η Αβρίλ, το λοιπόν, είναι μια αξιόπιστη 30αρα, πολύ εντάξει στις υποχρεώσεις της, με καλή δουλειά και τρυφερό σύζυγο (Ντιχτέρ), αλλά και με την παντελώς ανώριμη μάνα της, Μαντό, μες στα πόδια της. Συγκεκριμένα, μετά το διαζύγιό της από τον Μαρκ (Ουιλσον, προσπαθεί, αλλά…), η χύμα Μαντό έχει εγκατασταθεί στο διαμέρισμα της Αβρίλ, αφού η ίδια δεν έχει ούτε σπίτι, μηδέ και εισόδημα. Τα μαντάτα για την εγκυμοσύνη της κόρης, που θεωρητικά θα χαροποιούσαν κάθε μάνα, κάνουν την Μαντό ακόμη πιο ιδιότροπη, καθώς αδυνατεί να συμβιβαστεί με την ιδέα πως θα γίνει γιαγιά («Γιαγιούλα», την πειράζει ο Μαρκ, με τον οποίον εξακολουθεί να βγαίνει πότε-πότε).

Σε κάποια άλλη ταινία, και μόνο αυτή η παρέκκλιση από τα ειωθότα θα αρκούσε για να αναδυθεί η κωμωδία. Όμως όχι, η Σαλιό και η συν-σεναριογράφος της το τερματίζουν εξωφρενικά το πράμα, βάζοντας και την ρέμπελη μάνα-γιαγιά Μαντό να γκαστρώνεται σε ένα μεθυσμένο πήδημά της στο αυτοκίνητο με τον Μαρκ! Pitié, κάπου... Η ταινία συνεχίζεται όλο προβλέψιμα γκαγκ, αφύσικους διαλόγους (ειδικά σε κάτι δείπνα με φίλους), άνευρη σκηνοθεσία, και μια Μπινός που για δεύτερη φορά, μετά την «Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ», μου φάνηκε υπερβολική και επιφανειακή για τα δεδομένα της.    

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες