Κινηματογράφος | Ταινίες

Η Γυναίκα Με Την Μερσεντές , 2016 (Moka)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Φρεντερίκ Μερμού
Σενάριο
Αντονάν Μαρτάν-Ιλμπέρ
Πρωταγωνιστούν
Ναταλί Μπάιγ, Εμανιέλ Ντεβός, Νταβίντ Κλαβέλ, Ντιάν Ρουξέλ, Σαμιέλ Λαμπάρτ, Ολιβιέ Σσντρό, Ζαν-Φιλίπ Εκοφί
Διάρκεια
89
Χώρα
Γαλλία, Ελβετία
Είδος
Ψυχολογικό θρίλερ
Πρεμιέρα
28 Σεπτεμβρίου 2017

Το σχέδιο μιας γυναίκας να εκδικηθεί την άγνωστη που σκότωσε με την Μερσεντές της τον έφηβο γιό της, σε μια ταινία με εξαιρετικές πρωταγωνίστριες και σεβασμό στους κώδικες του είδους.

Ο Ελβετός σκηνοθέτης μεταφέρει στο σινεμά το ομώνυμο μυθιστόρημα της Τατιάνα Ντε Ρονέ, δίνοντάς μας για πρώτη φορά την ευκαιρία να δούμε δυο σπουδαίες ηθοποιούς, την Μπάιγ και την Ντεβός, μαζί στην ίδια ταινία. Και τι καλά που κάνει! Η μισή επιτυχία της ταινίας οφείλεται στις ερμηνείες των δυο κυριών. Συγχρόνως, ο Μερμού, σε μια ενδιαφέρουσα «πρωτοβουλία» του, μεταφέρει τη δράση του μυθιστορήματος από τη Γαλλία στα γαλλοελβετικά σύνορα –και στη λίμνη Λεμάν, πιο συγκεκριμένα. Στην ελβετική πλευρά της λίμνης, στην όμορφη Λοζάνη, η Ντιάν (Ντεβός) νοσηλεύεται σε ψυχοκλινική ένα μήνα μετά τον τραγικό θάνατο του έφηβου γιού της από «άγνωστο» διερχόμενο αυτοκίνητο. Αποκαρδιωμένη από τις φρούδες έρευνες της αστυνομίας για τον ασυνείδητο οδηγό, η Ντιάν το σκάει από το νοσοκομείο, προσλαμβάνει ιδιωτικό ντέτεκτιβ (Εκοφί) και σύντομα εντοπίζει στην ονομαστή νεροκωμόπολη Εβιάν, στην γαλλική πλευρά της λίμνης, την καφεμπέζ Μερσεντές που σκότωσε το παιδί της. Το αυτοκίνητο ανήκει στην Μαρλέν (Μπάιγ), μια πετυχημένη αυτοδημιούργητη αισθητικό, και στον Μισέλ (Κλαβέλ), τον νεότερο σύντροφό της. Εμφανιζόμενη στην μεν Μαρλέν ως πελάτισσα προς καλλωπισμό, στον δε Μισέλ ως υποψήφια αγοραστής της Μερσεντές που πουλάει, η Ντιάν γνωρίζεται με τον καθένα τους χωριστά και καταστρώνει μεθοδικά την εκδίκησή της…  

Με σίγουρη αφήγηση –που στο φινάλε φέρνει τις δυο γυναίκες ενώπιος ενωπίω στην πλαγιά ενός βουνού πάνω απ’ τη λίμνη– ο Μερμού κορυφώνει σχεδόν χιτσκοκικά την αγωνία, καθώς στο παιχνίδι μπαίνει ένα βαποράκι ναρκωτικών (Σαντρό), στον οποίον καταφεύγει η Ντιάν για να βρει το όπλο που αρνήθηκε να της δώσει ο ντετέκτιβ της. Εκτός από τις σκηνές της χαροκαμένης μάνας με την εύχαρι αισθητικό, υπάρχουν και δυο-τρεις πολύ δυνατές σεκάνς της Ντιάν με τον από καιρό ψυχραμένο σύζυγό της (Λαμπάρτ), οι οποίες αποκαλύπτουν πτυχές της προσωπικότητάς της, αλλά προωθούν και την πλοκή. Κρίμα που προς το τέλος οι ανατροπές/ εξελίξεις πέφτουν πολυβοληδόν υποσκάπτοντας ελαφρά το στέρεο ψυχολογικό οικοδόμημα αυτής της καλοφτιαγμένης, κλασάτης ταινίας.

Φωτογραφίες