Κινηματογράφος | Ταινίες

Απαγωγή , 2017 (Kidnap)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Λουίς Πριέτο
Σενάριο
Νέιτ Λι
Πρωταγωνιστούν
Χάλι Μπέρι, Σέιτζ Κορία, Κρις ΜακΤζιν, Λιού Τεμπλ, Τζέισον Τζορτζ, Κρίστοφερ Μπέρι, Άρον Σίβερ
Διάρκεια
95
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες
Είδος
Περιπέτεια αγωνίας
Πρεμιέρα
26 Οκτωβρίου 2017

Μια απλή διαζευγμένη μαμά της Λουιζιάνα κυνηγάει με το ΙΧ της αυτούς που άρπαξαν τον 6χρονο γιόκα της, σε αυτή την κακογραμμένη, στερεότυπη κι απερίγραπτα προβλέψιμη αμερικανιά.

Το λες και κρίμα για μια ηθοποιό του διαμετρήματος της Μπέρι… Βρε Χάλι μου, εσύ, δηλαδή, όταν διάβασες ΑΥΤΟ το σενάριο, δεν διέβλεψες, πόσο χάλια είναι; Πάνω σε ένα φευγαλέο περιστατικό, σαν εκείνα που κάνουν ψιλοσουξέ στο YouTube, χτίζεται αυτή η τυπολατρική αμερικανιά για ακόμη έναν υπερατλαντικό vigilante, που παίρνει το νόμο (και το τιμόνι, εν προκειμένω) στα χέρια του γυρεύοντας ατομική δικαίωση/ εκδίκηση, μόνος ενάντια στον «κακό». Μόνο που εδώ, ο εκδικητής, που εκπλήσσει ακόμα και τον εαυτό του με το ηρωιλίκι και την αυταπάρνησή του, είναι μια γυναίκα: η Κάρλα (Μπέρι) μια απλή σερβιτόρα, που κινδυνεύει να χάσει την επιμέλεια του 6χρονου Φράνκι της (Κορία) από τον πλουσιότερο πρώην άντρα της. Το πόσο η Κάρλα λατρεύει τον διοπτροφόρο πιτσιρικά έχει ήδη εγκαθιδρυθεί στο ζενερίκ έναρξης, όπου παρελαύνουν φωτογραφίες ή σπιτικά βίντεο με ένα παιδάκι, από την γέννησή του, μέχρι τα πρώτα βήματα, το πρώτο γεύμα, την πρώτη τούμπα στην παιδική χαρά, ξερωγώ, υπό την γεμάτη αγάπη off φωνή της μαμάς Κάρλα. Ε, κι εκεί που πάνε μάνα και αγοράκι στο λουναπάρκ, ουπς! απάγεται ο Φράνκι. Από μια εύσωμη πυρόξανθη φωνακλού (ΜακΤζιν) κι έναν ψιλόλιγνο λεχρίτη. Οπότε η σοκαρισμένη μάνα, που βλέπει το χωρίς πινακίδες αμάξι μέσα στο οποίο μπουζουριάζεται το παιδί της, αρχίζει να κυνηγάει μόνη (πλην ανελέητα) τους απαγωγείς…

Το πρόβλημα αυτής της εντυπωσιακά μονταρισμένης (από τον Άβι Γιουαμπιάν) ταινίας δεν είναι ότι μοστράρει μαξιμαλιστικά μια ταπεινή μεροκαματιάρισσα, η οποία οδηγάει σαν επαγγελματίας τροχο-κασκαντέρ, τολμάει τα ανήκουστα, και πυροβολάει στο χαλαρό. Στη Νέα Ορλεάνη, όπου εκτυλίσσεται το στόρι, όλα είναι πιθανά –λες. Όχι, το μεγάλο πρόβλημα προκύπτει από τους άθλους διαλόγους –και δη, τους μονολόγους που ξεφυσάει μόνη της σε στιγμές έντασης η ραλιάρα Κάρλα. Το εισέτι χειρότερο, όμως, είναι πως ο χαρακτήρας αυτής της μάνας-εκδικητή δεν έχει ούτε πιστευτή ψυχολογία, ώστε να σε παρασύρει, μα ούτε και αρκετό χιούμορ, ώστε να αυτοσαρκαστεί για τα κατορθώματα που σκοράρει… Εδώ όλα είναι σοβαρά –και αν σου αρπάξει κανείς ουτιδανός το παιδί, μονάχος βρες την άκρη της κλωστήηης… Αχ, Χάλι μου, χάλι!

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες