Κινηματογράφος | Ταινίες

Thor: Ragnarok , 2017

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Τάικα Ουαϊτίτι
Σενάριο
Έρικ Πίρσον, Κρεγκ Κάιλ, Κρίστοφερ Γιοστ
Πρωταγωνιστούν
Κρις Χέμσγουερθ, Τομ Χίντλστον, Κέιτ Μπλάνσετ, Ίντρις Έλμπα, Τζεφ Γκόλντμπλαμ, Τέσα Τόμσον, Μαρκ Ράφαλο, σερ Άντονι Χόπκινς
Διάρκεια
130
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες
Είδος
Περιπέτεια φαντασίας
Πρεμιέρα
02 Νοεμβρίου 2017

Ο πλανήτης του Θορ και το σύμπαν όλο απειλούνται από την παντοδύναμη αδελφή του, νέοι χαρακτήρες κινούν το υπερφαντασιακό στόρι, το δε αυτοσαρκαστικό χιούμορ δίνει εντελώς φρέσκια πνοή στο franchise.

Σε νέα φάση μπαίνει ο σφυροφόρος Νορβηγός θεός, χάρη στον Νεοζηλανδό σκηνοθέτη και το αυτοσαρκαστικό χιούμοριστικό σενάριο. Ξεχάστε τον σπουδαιοφανή κατσούφικο ηρωισμό, ή τις γήινες καταστροφές της προηγούμενης ταινίας. Εδώ, όλα είναι εξωγήινα, υπερφαντασιακά, σπιντάτα και, κυρίως, αρκούντως χαβαλεδιάρικα. Κι είναι μια έξυπνη κίνηση αυτή από πλευράς Marvel, γιατί μέχρι τώρα ο ξανθομάλλης υπερήρωας της σκανδιναβικής μυθολογίας, ε, δεν είχε και τόση πλάκα. Σε τούτη, λοιπόν την τρίτη ταινία του, ο Θορ (Χέμσγουερθ, καλύτερος από ποτέ, ειδικά στις χιουμοριστικές ατάκες του) καλείται να αποτρέψει το ragnarok –την συντέλεια του πλανήτη Άσγκαρντ και του κόσμου όλου, δηλαδή– που μεθοδεύει η Χέλα (Μπλάνσετ, απολαυστική), η αδίστακτη, θανατηφόρα αδελφή-θεά του Θορ και του Λόκι (Χίντλστον). Παρεμπιπτόντως, η τρομερή αδελφή, στην αρχή της ταινίας, σμπαραλιάζει το σφυρί-σήμα κατατεθέν του Θορ, οπότε ο υπερήρωάς μας καλείται να ενεργοποιήσει την άλλη, την εσωτερική του υπερδύναμη –του κεραυνού. Συγχρόνως, το άλλο σήμα κατατεθέν του, η ξανθιά, λιγδερή χαίτη, επίσης τον/ μας αποχαιρετά, όταν ο Θορ εξορίζεται από την Χέλα στον πλανήτη Σακάαρ. Εκεί, εκτυλίσσεται ίσως το πιο φαν κομμάτι της ταινίας: ο άρχων αυτού του πολύχρωμου, κιτς πλανήτη, ο πληθωρικός Γκραντμάστερ (υπέροχος Γκόλντμπλαμ) διοργανώνει για το πόπολο ρωμαϊκού τύπου μονομαχίες σε αρένα. Και ως μονομάχος ο Θορ πρέπει να κουρευτεί, λέει. Αλλά και να αντιμετωπίσει τον ανίκητο, τεράστιο μονομάχο-πρωταθλητή του Σακάαρ… –που δεν είναι άλλος από τον παλιόφιλο Χαλκ! Μην τα πολυλογώ, ο Θορ θα «βγάλει» τον Μπάνερ από τον Χαλκ, θα μαζέψει και δυο-τρεις άλλους (ανάμεσά τους η πολεμίστρια-Βαλκυρία της Τόμσον) και όλοι μαζί θα πάνε να σώσουν τον Άσγκαντ από την Χέλα.

Το χιούμορ, όπως ήδη είπαμε, είναι το μεγάλο ατού της ταινίας. Κι ολόκληρο το καστ –από τον διαρκώς αυτοσαρκαζόμενο Θορ έως τον πέτρινο, ψηφιακό χαρακτήρα Κοργκ, που ενσαρκώνει ο ίδιος ο σκηνοθέτης– υπηρετεί με κέφι την νέα προσέγγιση του ονομαστού κόμικ. Ένα άλλο καλό σχετίζεται ακριβώς με το… κόμικ: σκηνογραφία, ψηφιακά εφέ, χρώματα, και τα εξωφρενικά κοστούμια της Μάγιες Ρουμπέο αναπαράγουν την αισθητική και την αίσθηση κόμικ. Ένα τρίτο συν του φιλμ προκύπτει από την έμφαση που δίνεται στις διαπροσωπικές σχέσεις των απολαυστικών χαρακτήρων (χωρίς, πάντως, να καπελώνεται η φαντασμαγορική δράση). Ζήτω η νέα φάση του Θορ, λοιπόν. Που μπορεί να ψιλοαπογοητεύσει κάποιους σκληροπυρηνικούς θιασώτες της θόρειας βαρβατίλας, αλλά θα θέλξει νέους, αμύητους ρέκτες της κινηματογραφικής ψυχαγωγίας.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες