Κινηματογράφος | Ταινίες

Τι Συνέβη στη Δευτέρα , 2017 (What Happened to Monday)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Τόμι Βίρκολα
Σενάριο
Μαξ Μπότκιν, Κέρι Ουίλιαμσον
Πρωταγωνιστούν
Νούμι Ραπάς, Γκλεν Κλόουζ, Ουίλεμ Νταφόε, Μαρουάν Κενζαρί, Κρίστιαν Ρούμπεκ, Παλ Σβέρε Χάγκεν, Κλάρα Ριντ, Ρόμπερτ Βάγκνερ
Διάρκεια
123
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο Βασίλειο, Βέλγιο, Γαλλία
Είδος
Επιστημονικής φαντασίας
Πρεμιέρα
02 Νοεμβρίου 2017

Στο κοντινό μέλλον, επτάδυμες αδελφές, που αντιστέκονται στην σόλοικη πολιτική κατά του υπερπληθυσμού του πλανήτη, μπλέκουν σε μια συνομωσία, σε αυτή την ανεκδιήγητα κακή, φτηνιάρικη και κακοπαιγμένη ταινία.

Το ερώτημα, φοβάμαι, δεν είναι τι συνέβη στη Δευτέρα –που στην ταινία είναι πρόσωπο, η πρώτη από επτάδυμες αδελφές, καθεμιά με το όνομα μιας μέρας της βδομάδας. Το ερώτημα είναι τι συνέβη στην Ραπάς. Που από τα μεγαλεία του «Προμηθέα», ξερωγώ, έφτασε να πρωταγωνιστεί σε μια σπουδαιοφανή παπάρα, σαν αυτή που υπογράφει ο Νορβηγός Βίρκολα. Η Σουηδέζα ηθοποιός, που ενσαρκώνει και τις επτά αδελφές, εμφανίζεται υποκριτικά ελάχιστη, περιοριζόμενη σε αλλαγή κόμμωσης και στάιλινγκ, ή στην κραυγαλέα υιοθέτηση ενός και μόνο χαρακτηριστικού της προσωπικότητας καθεμιάς (η μπίμπο, το τεχνοφρικιό, η σπορτίβ, κλπ) για να τις διαφοροποιήσει. Βρισκόμαστε στα 2073 και, όπως πληροφορούμαστε στην αρχή της ταινίας, ο πλανήτης μας πάσχει σφόδρα. Διότι τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα που επιστρατεύτηκαν για να θρέψουν έναν διαρκώς αυξανόμενο παγκόσμιο πληθυσμό γύρισαν μπούμερανγκ, και πλάκωσαν ασυγκράτητες οι πολύδυμες γεννήσεις… Οπότε το «καθεστώς» (γενικά κι αόριστα, όπως τόσα άλλα στο φιλμ) επιβάλλει το μαοϊκής έμπνευσης «ένα παιδί ανά οικογένεια». Τα… περισσευούμενα καταψύχονται κρυογονικά προσβλέποντας σε καλύτερες μέρες. Η δε υπεύθυνη αυτού του προγράμματος-κατάψυξη είναι η Κλόουζ, μια ψευτο-μητρική φιγούρα που προδήλως δεν θα έπρεπε να εμπιστευτεί κανείς. Ειδικά ως προς τις επιλογές ρόλων της…

Η μάνα των επτάδυμων κοριτσιών πεθαίνει πάνω στη γέννα. Αλλά ο παππούς τους (Νταφόε) για λόγους που φυσικά δεν διευκρινίζονται ποτέ (κάνει αντίσταση; Είναι Ιεχωβάς;) αποφασίζει να σώσει τις επτά εγγονές του από την κατάψυξη. Τις βαφτίζει Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, κλπ, και τις μεγαλώνει κρυφά σε διαμέρισμα, από το οποίο καθένα από τα πανομοιότυπα κοριτσάκια (τα υποδύεται η μικρή Κλάρα Ριντ) βγαίνει μόνο την αντίστοιχη μέρα της βδομάδας. Και βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή αυτής της μακριάς, κακής ταινίας… Τριάντα χρόνια αργότερα, οι αδελφές –καίτοι διαφορετικές (υποτίθεται) στην κρυφή ζωή τους στο διαμέρισμα– εμφανίζονται όλες ανά μέρα ως Κάρεν Σέτμαν, μια γιάπικη οικονομο-κάτι. Ε, και μια Δευτέρα, που στη δουλειά έχει πάει η Κάρεν της έξυπνης και φιλόδοξης Δευτέρας (εύχομαι να με παρακολουθείτε ακόμα), εξαφανίζεται η Δευτέρααα. Κι αρχίζουν οι υπόλοιπες έξι… Κάρεν να την ψάχνουν, για να πέσουν στην φρικτή συνομωσία της Κλόουζ και να αρχίσουν να θανατώνονται σαν τους 10 μικρούς Ινδιάνους… Κι άντε, ας πούμε ότι η σεναριακή ιδέα στέκεται. Η εκτέλεση, όμως, μπάζει από παντού: παιδαριώδεις διάλογοι, απιθανότητες (στην τεχνολογικά υπερεξελιγμένη εποχή, ας πούμε, με οθόνες-ολογράμματα να αναβοσβήνουν μέσα στην παλάμη των ανθρώπων, οι μπράβοι της Κλόουζ πάνε να σκοτώσουν μια επτάδυμη με στιλέτο!), και μια φτηνιάρικα ηδονοβλεπτική εκμετάλλευση των διαφόρων τύπων γυναικών που εναλλάσσει η Ραπάς ρίχνουν την ταινία πιο χαμηλά κι από το παλιό σουξέ της Σαμίου… Αν υπάρχει όγδοη μέρα της βδομάδας, αυτήν θα πάρω, παρακαλώ.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες