Κινηματογράφος | Ταινίες

Επικίνδυνες Ψαρικές Αποστολές , 2011 (SeeFood)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Αούν Χόε Γκο
Σενάριο
Τζέφρι Τσιάνγκ
Πρωταγωνιστούν
Ακούγονται: Γιώργος Στεφόπουλος, Σοφία Παναηλίδου, Τζίνη Παπαδοπούλου, Δημήτρης Παπαδάτος, Κωνσταντίνος Κακκανάς, Γιώργος Σκουφής
Διάρκεια
93
Χώρα
Κίνα, Μαλαισία
Είδος
Κινούμενα σχέδια (μεταγλωττισμένο)
Πρεμιέρα
16 Νοεμβρίου 2017

Ένα μικροσκοπικό καρχαριοειδές κι οι φίλοι του βγαίνουν στη στεριά για να σώσουν τα κλεμμένα τους αυγά από τους ψαράδες, σε αυτό το φλατ και ασύνδετο κακέκτυπο του «Νέμο».

Το σκίτσο, παρά την ύπαρξη, ας πούμε, μιας άθλιας γαλανομάτας κότας (κότας φτερωτής, όχι δίποδης) με γυριστές βλεφαρίδες, είναι κατά στιγμές ενδιαφέρονˑ και κάπως σκοτεινό. Το δε μοντάζ (Λούις Τέο) είναι χωρίς επιφυλάξεις άψογο. Κάπου εδώ τελειώνουν τα καλά αυτής της σινο-μαλαισιανής παραγωγής. Κι αρχίζει το απροκάλυπτο ξεπατίκωμα του… Νέμο. Μαϊμουδίζοντας το γκραν σουξέ της Pixar, αυτή η υπερβολικά φτενή και αχταρμάδικα σκηνοθετημένη ταινία πιθανότατα απευθύνεται σε πολύ μικρά παιδιά (με ήπια διάσπαση προσοχής…). Ο πρωταγωνιστής ονομάζεται Παπ, και αν και καρχαριοειδές είναι σχεδόν εξίσου μικροσκοπικός όσο ο Νέμο (που ήταν ψάρι-κλόουν) και ζει επίσης σε κοραλλιογενή ύφαλο. Δυο «έθνικ» παιδιά-ψαράδες βουτάνε και κλέβουν αυγά μέσα στα οποία επωάζονται οι αυριανοί σύντροφοι του Παπ. Οπότε εκείνος, με τη βοήθεια του αδηφάγου καρχαρία, Τζούλιους, και ενός πανέξυπνου χταποδιού αποφασίζουν να βγουν στη στεριά για να ξαναπάρουν τα αυγά –αλλά και να ελευθερώσουν τον Τζούλιους, που έχει στο μεταξύ συλληφθεί από τους ψαράδες και φυλάσσεται για έκθεση σε ενυδρείο μαγαζιού.

Είναι πρόδηλο ότι τα κακότυχα αυγά και το ταξίδι-ηρωική έξοδος στη στεριά παραπέμπουν ντουγρού στο «Ψάχνοντας τον Νέμο», ενώ το χταπόδι-τζιμάνι είναι κάτι σαν σινική ξεπατικωτούρα του υπέροχου Χανκ από το «Ψάχνοντας την Ντόρι»http://tospirto.net/cinema/movie/1896. Επίσης, κάμποσοι περιφερειακοί χαρακτήρες (σαλάχι, θαλάσσια χελώνα, κλπ) θυμίζουν υπέρμετρα αντίστοιχους από τις δυο αυτές σπουδαίες ταινίες. Κι αν έχει πλάκα, ας πούμε, η διακωμώδηση της αφίσας του κλασικού «Τα σαγόνια του καρχαρία», με το ορθάνοιχτο στόμα του Τζούλιους να… κορνιζάρει την πανικόβλητη προρρηθείσα κότα με τα γαλάζια μάτια, η αντιγραφή ολόκληρων πλάνων ή σκηνών από τον «Νέμο» δεν έχει καθόλου. Επιπροσθέτως, υπάρχει μια σκιτσογραφικά και δραματουργικά πολύ σκοτεινή πλευρά του στόρι με κάτι απειλητικά καβούρια και μια τρομακτική σμέρνα που έχουν μάλλον μεταλλαχθεί εξαιτίας της ρύπανσης της θάλασσας, η οποία δεν αξιοποιείται και δεν σμίγει ποτέ με την κυρίως ιστορία. Κοντολογίς, μια ασπόνδυλη ψαρο-ταινία για πολύ ρηχά νερά…

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες