Κινηματογράφος | Ταινίες

Good Time , 2017

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Τζος και Μπένι Σάφντι
Σενάριο
Ρόναλντ Μπρόνστιν, Τζος Σάφντι
Πρωταγωνιστούν
Ρόμπερτ Πάτινσον, Μπένι Σάφντι, Μπάντι Ντιούρες, Τζένιφερ Τζέισον Λι, Μπαρκάντ Άμπντι, Ταλία Ουέμπστερ, Πίτερ Βέρμπι
Διάρκεια
100
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες
Είδος
Περιπέτεια αγωνίας
Πρεμιέρα
23 Νοεμβρίου 2017

Το από χέρι χαμένο 24ωρο δυο αδελφών μικροκακοποιών στο Κουίνς της Νέας Υόρκης συνδυάζει φρενήρη ρυθμό, καλλιτεχνική ματιά, και ανθρωπολογική παρατήρηση με την υπογραφή των αδελφών Σάφντι.

Και η πέμπτη ταινία των αδελφών Σάφντι, ανερχόμενων αστέρων του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά, διαδραματίζεται στη Νέα Υόρκη. Και μάλιστα, στο μη προνομιούχο, αχταρμάδικο περιθώριό της. Στο Κουίνς, πιο συγκεκριμένα, όπου ζουν ο αψίκορος Ελληνοαμερικανός μικροκακοποιός, Κόνι Νίκας (Πάτινσον, καλύτερος από ποτέ), και ο νοητικά αναγκεμένος μικρότερος αδελφός του, Νικ (τον υποδύεται υπέροχα ο βενιαμίν του σκηνοθετικού διδύμου, Μπένι, που συνυπογράφει επίσης το μοντάζ και τον ηχητικό σχεδιασμό). Ήδη από την εξαιρετική πρώτη σκηνή –όπου ο Κόνι εισβάλει στο γραφείο ψυχολόγου (Βέρμπι) που κουράρει τον Νικ «απαλλάσσοντας» τον αδελφό του από τέτοιες περιττές συνεδρίες– η φωτογραφία (Σον Πράις Ουίλιαμς) καθηλώνει με ζαλιστικά κοντινά στα πρόσωπα, τα οποία στη συνέχεια εναλλάσσονται με θαυμάσια γενικά ή και εναέρια πλάνα του Κουίνς. Τα δυο αδέλφια, φορώντας γκροτέσκες μάσκες λάτεξ επιχειρούν να ληστέψουν μια τράπεζα, τα πράματα πάνε κατά διαόλου, τους κυνηγάνε, κι ο Νικ συλλαμβάνεται και μεταφέρεται στο νοσοκομείο. Στο μεταξύ έχει βραδιάσει –όλη η ταινία «διαρκεί» 24 ώρες– και ο Κόνι καταστρώνει σχέδιο απελευθέρωσης του αδελφού του. Και πάλι, όμως, το πράμα στραβώνει, και βρίσκεται ο Κόνι με άλλον, άσχετο κακοποιό-βαποράκι (Ντιούρες). Ο επίλογος θα γραφτεί σε παρακμιακό λουναπάρκ, όπου τα πράγματα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο…

Παρά τον φρενήρη ρυθμό, που σιγοντάρεται ιδανικά από την πρωταγωνιστικά παρούσα ηλεκτρονική μουσική του Ντάνιελ Λοπάτιν, και την γκανγκστερική δράση, που ειδικά στο κομμάτι του λουνα πάρκ διαποτίζεται από ένα κοενικό μαύρο χιούμορ, η ταινία των Σάφντι αλλού ρίχνει το βάρος της. Είναι όλοι αυτοί οι ακατέργαστοι λούζερ του περιθωρίου που κινούν το στόρι, οι ηθικοί τους κώδικες, η παράδοξη πραγματικότητά τους, οι αλλόκοτες μεταξύ τους σχέσεις. Επιλογή που δικαιώνεται ακόμη και στους πιο φευγαλέους δεύτερους ρόλους –από την 16χρονη πρωτοεμφανιζόμενη μαυρούλα της Ουέμπστερ, και την υστερική γκόμενα του Κόνι (θαυμάσια πάντα η Λι), έως την ελληνίδα γιαγιά των Νίκας. Όλα υπηρετούν τη λογική του «μια φέτα αληθινής ζωής» (εξάλλου, ο Ντιούρες ήταν μέχρι πρόσφατα φυλακή, ενώ ο Βέρμπι είναι κανονικά δικηγόρος απόρων). Μόνο που αυτή η φέτα ζωής περνάει μέσα από την καλλιτεχνική, πλην καθόλου αυτάρεσκη, ματιά των σκηνοθετών. Κι είναι κι ο σταρ Πάτινσον πραγματική αποκάλυψη –καμία σχέση με το «λυκοφωτισμένο» παρελθόν του. Ας σημειωθεί, τέλος, ότι μεταξύ των παραγωγών του φιλμ φιγουράρουν ο Τέρι Ντάγκλας και Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης. 

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες