Κινηματογράφος | Ταινίες

Thank You For Your Service , 2017

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Τζέισον Χολ
Σενάριο
Τζέισον Χολ
Πρωταγωνιστούν
Μάιλς Τέλερ, Χέιλι Μπένετ, Μπιούλα Κοάλι, Τζο Κόουλ, Έιμι Σούμερ, Κέισα Κάσλ-Χιούζ, Σκοτ Χέιζ, Κέιτ Λιν Σελ, Κέρι Καχίλ, Μπραντ Μπέγιερ, Έριν Νταρκ
Διάρκεια
109
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες
Είδος
Βιογραφικό δράμα
Πρεμιέρα
30 Νοεμβρίου 2017

Καλό καστ, αρκετή αληθοφάνεια και πολλές στενόχωρες καταστάσεις υπηρετούν την ιστορία τριών χαμηλόβαθμων Αμερικανών καραβανάδων που επαναπατρίζονται καταρρακωμένοι και αποπροσανατολισμένοι μετά τη θητεία τους στο Ιράκ το 2008.

Βασισμένο σε αληθινά περιστατικά από το βραβευμένο με Πούλιτζερ ομότιτλο βιβλίο του δημοσιογράφου Ντέιβιντ Φίνκελ, το φιλμ του πρωτοεμφανιζόμενου Χολ έχει μια σημαντική διαφορά από το «Αμερικανός σκοπευτής», το οποίο ο Χολ είχε γράψει κερδίζοντας οσκαρική υποψηφιότητα διασκευασμένου σεναρίου. Σε αντίθεση με την ταινία του Ίστγουντ, τούτη δω δεν ενδιαφέρεται να πάρει θέση, να ηρωποιήσει, ή πολύ περισσότερο να κάνει κήρυγμα για τα πολιτικοστρατιωτικά ντεσού στον Πόλεμο του Ιράκ, γύρω από τον οποίον εξυφαίνονται και οι δυο ταινίες. Το μόνο που απασχολεί τον Χολ είναι η καταρρακωμένη ψυχή και η αβίωτη «απόστρατη» ζωή νεαρών φαντάρων που επαναπατρίζονται το 2008. Ακόμη, δηλαδή, και όταν δυο απόμαχοι συνειδητοποιούν πως η κρατική ψυχοφαρμακευτική στήριξη, που τόσο απεγνωσμένα χρειάζονται, θέλει μήνες για να ενεργοποιηθεί και εξαρτάται πάντα από την γραφειοκρατία, η ταινία απλώς καταγράφει την (αποκαρδιωτική) κατάσταση του αμερικανικού προγράμματος επανένταξης/ αποκατάστασης των φαντάρων. Δεν ψάχνει για ενόχους. Δεν δείχνει με το δάχτυλο. Μόνο ψυχές ανατέμνει –εντάξει, χωρίς να αποφεύγει κάποια κλισέ, αλλά πάντως με περίσσευμα ανθρωπιστικής κατανόησης.

Παρακολουθούμε τρεις νεαρούς επαναπατριζόμενους: τον λοχία Άνταμ Σούμαν (Τέλερ, καλός), και τους φαντάρους Σόλο Αϊέτε (Κοάλι, εξαιρετικός), και Ουίλ Ουολ (Κόουλ). Ο πρώτος γυρίζει στη γυναίκα του (Μπένετ) και τα δυο μικρά παιδιά τους, προσπαθεί να επανενταχτεί, αλλά το τραγικό θανατηφόρο περιστατικό στα περίχωρα της Βαγδάτης, που βλέπουμε στην εναρκτήρια σεκάνς, στοιχειώνει τους εφιάλτες του –στον ύπνο και στον ξύπνιο του. Ο Σόλο, αν και έχει εμφανώς διαταραχή μνήμης κι εξάρτηση από τα ψυχοφάρμακα που τον ποτίζει η στρατιωτική πρόνοια, το μόνο που θέλει είναι να επιστρέψει το συντομότερο δυνατόν στο μέτωπο. Είναι το μόνο που νοηματοδοτεί κάπως την ύπαρξή του… Τέλος ο Ουίλ, ο πιο οργίλος από τους τρεις, ανακαλύπτει επιστρέφοντας πως η αρραβωνιαστικιά του τον έχει εγκαταλείψει. Και η μίζερη ζωή του, μαζί με τα ανεπούλωτα ψυχοτραύματα από τον πόλεμο τον ωθούν στο μη περαιτέρω… Άλλοι συμπολεμιστές του θα φανούν πιο τυχεροί, πετυχαίνοντας μια κάποια εξιλέωση-κάθαρση. Ο Χολ, συνεπικουρούμενος από το καλό καστ, σκύβει πάνω από τις ξεχαρβαλωμένες ζωές αυτών των συχνά απλοϊκών αμερικανόπαιδων με αρκετή αληθοφάνεια και χωρίς διάθεση κριτικής. 

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες