Κινηματογράφος | Ταινίες

Μαμάδες με Κακή Διαγωγή Χριστούγεννα Εκτός Ελέγχου , 2017 (A Bad Moms Christmas)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Τζον Λούκας, Σκοτ Μουρ
Σενάριο
Τζον Λούκας, Σκοτ Μουρ
Πρωταγωνιστούν
Μίλα Κούνις, Κάθριν Χαν, Κρίστεν Μπελ, Σούζαν Σάραντον, Κριστίν Μπαράνσκι, Τζέι Ερνάντες, Σέριλ Χάινς, Τζάστιν Χάρτλι
Διάρκεια
104
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες, Κίνα
Είδος
Κωμωδία
Πρεμιέρα
07 Δεκεμβρίου 2017

Οι τρεις υπερφορτωμένες, απηυδισμένες και ημι-επαναστατημένες μανάδες της πρώτης ταινίας καλούνται να αντιμετωπίσουν τις αλλεπάλληλες χριστουγεννιάτικες υποχρεώσεις, αλλά και τις επισκέπτριες-μητέρες τους, σε αυτό το καραμέτριο σίκουελ.

Χριστούγεννα έρχονται, όλοι το ξέρουμε. Το ξέρουν, βέβαια, και οι δημιουργοί του περσινού «Μαμάδες με Κακή Διαγωγή», που είπαν να μην αφήσουν τέτοια ευκαιρία να πάει χαμένη… Κι έτσι, πήραν την Έιμι (Κούνις), την Κάρλα (Χέινς) και την Κίκι (Μπελ), τις τρεις μπουχτισμένες 35άρες μαμάδες της εν λόγω σαχλοκωμωδίας (που καμωνόταν πως είναι μια πολιτικώς μη ορθή εξυπνάδα, αλλά ήταν απλά μια απωθητική τραβηγμένη αμερικανιά) κι έστησαν μια συνέχεια με άξονα τις (συχνά εξουθενωτικές) οικογενειακές Γιορτές. Πάνω στην ίδια μεγαλοφυή ιδέα βασιζόταν, όπως ίσως θυμάστε, και το «Ξαναγύρισε ο μπαμπάς», το επίσης κάκιστο σίκουελ που είδαμε (όσοι είδαμε, τέλος πάντων) πριν κάνα-δυο βδομάδες. Και λες κι αυτή η γιορτινή συνάφεια των δυο ταινιών δεν ήταν αρκετή, έχουμε και σ’ αυτό το σίκουελ τον γονιό κάθε μιας από τις τρεις πρωταγωνίστριες να καταφθάνει ουρανοκατέβατα για τα Χριστούγεννα επιτείνοντας το και-καλά κωμικό μπάχαλο των ήδη ντελιριακών ζωών τους. Μόνο που εδώ, αντί για μπαμπάδες των μπαμπάδων, καταπλέουν οι μαμάδες των μαμάδων. Η μάνα (Μπαράνσκι, καλή) της διαζευγμένης και με νέο γκόμενο (Ερνάντες) Έιμι είναι μια ελεγκτική ψηλομύτα, εκείνη της ανύπαντρης παρτόβιας Κάρλα είναι μια δήθεν ξέκωλη 65άρα που ενσαρκώνει (δυστυχώς για κείνην) η Σάραντον, ενώ η μονίμως συντηρητική και πολύτεκνη Κίκι υποψιάζεται επιτέλους ότι δεν είναι και τόσο υγιές να έχεις για κολλητή τη μάνα σου (Χάινς).  

Τι να λέμε τώρα, γι’ αυτή την εξόφθαλμη χρονιάρα αρπαχτή… Τα κλισέ κάνουν πάρτι γύρω από τα παναμερικανικά χριστουγεννιάτικα ήθη, οι χαρακτήρες των τριών γιαγιάδων είναι ακόμη πιο κακογραμμένοι από εκείνους των θυγατέρων-πρωταγωνιστριών, ενώ το λακριντί μεταξύ Έιμι, Κάρλα και Κίκι μαϊμουδίζει άθλια το «Sex and the City» στο πιο οικογενειακό. Το χειρότερο, όμως, είναι πως η σα-να-πούμε επαναστατική προσέγγιση της πρώτης ταινίας –που επιχειρούσε να αποδομήσει τα υπερατλαντικά κοινωνικά στερεότυπα για την μαμά-πολυεργαλείο που όλα τα προλαβαίνει αδιαμαρτύρητα– έχει πια εκμετρήσει τον βίο, δίνοντας τη θέση της σε ένα χαμηλότατης υποστάθμης χιούμορ, που κορυφώνεται (προς τα κάτω, πάντα) με μια απεριγράπτου σκηνή, όπου η Κάρλα κάνει χαλάουα στους όρχεις του στρίπερ (Χάρτλι), με τον οποίον φλερτάρει… Θού, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου, χριστουγεννιάτικα…

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες