Κινηματογράφος | Ταινίες

Star Wars | Οι Τελευταίοι Jedi , 2017 (Star Wars: The Last Jedi)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Ράιαν Τζόνσον
Σενάριο
Ράιαν Τζόνσον
Πρωταγωνιστούν
Ντέιζι Ρίντλεϊ, Μαρκ Χάμιλ, Άνταμ Ντράιβερ, Ντόμναλ Γκλίσον, Κάρι Φίσερ, Όσκαρ Άιζακ, Λόρα Ντερν, Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Κέλι Μαρί Τραν, Άντι Σέρκις
Διάρκεια
152
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες
Είδος
Πόλεμος των Άστρων (!)
Πρεμιέρα
14 Δεκεμβρίου 2017

Ποιος θα πάρει την σκυτάλη των Τζεντάι από τον ερημίτη Λουκ, και ποιος θα γίνει ο σκοτεινός αρχηγός του Νέου Τάγματος –και ποιος μπορεί, αλήθεια, να σταματήσει το χαλκέντερο franchise;

Σε αντίθεση με το «Star Wars: Το ξύπνημα της Δύναμης», την έβδομη ταινία της θρυλικής κινηματογραφικής εποποιίας που είδαμε προ διετίας, τούτο το δεύτερο μέρος της νέας τριλογίας απαιτεί/ προϋποθέτει μια κάποια προτέρα γνώση εκ μέρους του θεατή (κανονίστε). Πρώτ’ απ’ όλα, ενημερωθείτε για το τι εστί «Λουκ Σκάιγουοκερ». Διότι ο νεαρός ιππότης Τζεντάι της παρθενικής τριλογίας επιστρέφει θριαμβευτικά, με τον όμορφα γκριζαρισμένο Χάμιλ να ξαναπιάνει τον ρόλο που τον έχρισε σταρ το 1976. Όπως ξέρουμε από την προηγούμενη ταινία, η Ρέι (Ρίντλεϊ), η ατρόμητη ρακοσυλλέκτρια-που-έγινε-πολεμίστρια των Επαναστατών, έχει βρει τον Λουκ στο κακοτράχαλο νησί, όπου ζει ως ερημίτης, και τον παρακαλάει να της κάνει φροντιστήριο περί Τζεντάι και Δύναμης. Και είναι επείγον, διότι το Πρώτο Τάγμα λιανίζει όλο και περισσότερο τους Επαναστάτες, που έχουν ταμπουρωθεί στα αστρόπλοιά τους, υπό την καθοδήγηση της γερασμένης Πριγκίπισσας Λέια (η μακαρίτισσα Φίσερ), αλλά και καινούριων γυναικών-ταγών, σαν την αντιναύαρχο Άμιλιν Χόλντο (Ντερν, καλή) με τα μοβ μαλλιά και τις παράτολμες στρατιωτικές αποφάσεις. Η αρκούντως φεμινιστική διάσταση του φιλμ συμπληρώνεται από την γενναία μηχανικό, Ρόουζ (Τραν), που μάχεται με αυταπάρνηση το μοχθηρό Πρώτο Τάγμα στο πλευρό του παράτολμου, χιουμορίστα πιλότου, Πο (Άιζακ) και του Φιν (Μπογιέγκα), του ανανήψαντα πρώην Στορμτρούπερ.

Κι ενώ οι διαγαλαξιακές μάχες δίνουν και παίρνουν, ρίχνοντας στο μείγμα νέα αστρόπλοια και φαντασμαγορικούς καινούριους πλανήτες (όπως εκείνον, που έχει την κεραμιδιά επιφάνειά του καλυμμένη από αλάτι, δημιουργώντας υπέροχα εικαστικά σχέδια την ώρα της τελικής μάχης μεταξύ καλών και κακών), αναδύεται η πιο ενδιαφέρουσα πτυχή της ταινίας μέσα από την εξ αποστάσεως σχέση-επικοινωνία της Ρεν με τον Κάιλο Ρεν (Ντράιβερ), τον γιό του Χαν Σόλο και της Λέια, που έχει, ως γνωστόν, γίνει ο εκκολαπτόμενος σκοτεινός αρχηγός των κακών «ταγματικών». Τα αλλεπάλληλα κοντινά που επιφυλάσσει ο Τζόνσον στο μοναδικά εκφραστικό πρόσωπο του Ντράιβερ (την έχει βγάλει τη μάσκα του πια) αντανακλούν όλον τον υπαρξιακό διχασμό αυτού του «κακού», που ξεκίνησε ως «καλός» και πλέον αμφιταλαντεύεται σπαρακτικά –προσφέροντας και τις πιο ωραίες ανατροπές στην πλοκή. Αντίθετα, μου φάνηκε εντελώς αχρείαστη και τσαπατσούλικη η υποπλοκή με τον αποκρυπτογράφο-τυχοδιώκτη Ντίτζεϊ (Ντελ Τόρο), που περιπλέκει αναίτια τις στρατιωτικές εξελίξεις του στόρι. Κατά τα λοιπά, το θαυμάσιο ρομπότ-μπαλίτσα, Μπίμπι-Έιτ, τις έχει και πάλι τις γαμάτες στιγμές του, ενώ ο Σέρκις μεγαλουργεί ξανά, μέσω capture motion, στην εξαιρετική σκηνή αναμέτρησης της Ρεν με τον Ανώτατο Αρχηγό Σνόουκ. Από τα δε άφθονα πρωτοεμφανιζόμενα κουλά άλιεν –που, παρεμπιπτόντως, βρίθουν στον τρυφηλό πλανήτη-καζίνο στα μισά της ταινίας– ξεχωρίζουν οι κρυστάλλινες αλεπουδίτσες, και τα κωμικά θαλασσοπούλια-μινιατούρες με τα τεράστια μάτια που ζουν στο νησί του Λουκ. Αμάν, ας μην πούμε άλλα. Πηγαίντε, ωραία θα περάσετε –και η Δύναμη μαζί σας…

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες