ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

Ολα τα Λεφτά του Κόσμου , 2017 (All the Money in the World)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Ρίντλεϊ Σκοτ
Σενάριο
Ντέιβιντ Σκάρπα
Πρωταγωνιστούν
Κρίστοφερ Πλάμερ, Μισέλ Ουίλιαμς, Μαρκ Ουόλμπεργκ, Ρομέν Ντουρί, Τσάρλι Πλάμερ
Διάρκεια
132
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες
Είδος
Βιογραφικό δράμα
Πρεμιέρα
21 Δεκεμβρίου 2017

Η πασίγνωστη απαγωγή του 16χρονου εγγονού του ζάπλουτου, Τζον Πολ Γκέτι, το 1973 δοσμένη με αριστοτεχνικό ρυθμό, υποδειγματικό μοντάζ, ωραίες ερμηνείες και μπόλικη ψυχολογική εμβάθυνση από τον μάστορα Σκοτ.

Ασπρόμαυρη, μεταμεσονύχτια, «φελινική» περιδιάβαση της κάμερας στην πασίγνωστη Βία Βένετο της Αιώνιας Πόλης. Ένα λιγνό, μακρυμάλλικο ξανθό παλικαράκι, γυρίζοντας προφανώς από νυχτερινή διασκέδαση, απάγεται. Είναι 10 Ιουλίου 1973. Ο δε απαχθείς είναι ο Τζον Πολ Γκέτι ο Γ’ (Τσάρλι Πλάμερ, απλή συνωνυμία με τον θεό Κρίστοφερ), ο 16χρονος εγγονός του πετρελαιομεγιστάνα, Τζον Πολ Γκέτι (Κρίστοφερ Πλάμερ, συγκλονιστικός), του πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο. Το στιβαρό σενάριο του Σκάρπα –που βασίζεται στο βιβλίο του Τζον Πίρσον «Δυστυχής πλούτος: Η εξωπραγματική περιουσία και οι ατυχίες των κληρονόμων του Τζ.Π. Γκέτι»– αφήνει αμέσως την απαγωγή κατά μέρος, για να ασχοληθεί με την προϊστορία της οικογένειας του μικρού Τζον Πολ. Εγκαθιδρύεται η παγερή φιλαργυρία και η κυνική αναλγησία του παππού Γκέτι προς τους ίδιους του τους συγγενείς. Βλέπουμε την Γκέιλ Χάρις Γκέτι (Ουίλιαμς, εξαιρετική), την μητέρα του απαχθέντος, να παραιτείται των όποιων οικονομικών απαιτήσεων για να κερδίσει την επιμέλεια των τεσσάρων παιδιών της χωρίζοντας από τον ζάπλουτο άντρα της, Τζον Πολ Γκέτι τον Β’. Κοντολογίς, βλέπουμε μια οικογένεια που θεωρητικά έχει τα πάντα, αλλά στην πράξη…

Προοδευτικά, ο Σκοτ –απίθανα φορμαρισμένος στα 80 του– αφήνει τα παρελθοντικά κι επικεντρώνεται αποκλειστικά στο σασπένς περί την απαγωγή, με πανάξιο συνοδοιπόρο την μοντέρ, Κλερ Σίμσον. Κι ενώ όλα είναι λίγο-πολύ γνωστά (τα 17 εκατομμύρια δολάρια που ζήτησαν οι απαγωγείς κι αρνήθηκε ξερά να δώσει ο παππούς, αναρωτώμενος τι θα απογίνει αν αρχίσουν να απάγονται και τα υπόλοιπα 14 εγγόνια του, το κομμένο αυτί του νεαρού όμηρου που στάλθηκε ταχυδρομικά από τους απαγωγείς, κλπ), ο ρυθμός σε συνεπαίρνει. Οι δε σκηνές του Κρίστοφερ Πλάμερ –ο οποίος, θυμίζω, προστέθηκε τελευταία στιγμή στο καστ, μετά την εκπαραθύρωση του ατιμασμένου Κέβιν Σπέισι, που θα ενσάρκωνε κανονικά τον μεγιστάνα– είναι απλά συγκλονιστικές! Ο Γκέτι του δεν είναι απλά η καρικατούρα ενός απύθμενα εγωιστή και σκληρού άντρα –είναι μια περίπλοκη προσωπικότητα, που, εκτός των άλλων, εκμαιεύει σεβασμό. Αλλά κεντρικό πρόσωπο της ταινίας είναι η Γκέιλ της Ουίλιαμς. Μια γυναίκα που καταφέρνει να μετατρέψει την μητρική αγωνία της σε τόλμη και ευρηματικότητα στην αντιμετώπιση των απαγωγέων του γιού της. Α, ναι, με την βοήθεια του Φλέτσερ Τσέις (Ουόλμπεργκ), ενός πρώην πράκτορα της CIA που αναλάμβανε επικίνδυνες αποστολές για λογαριασμό του παππού. 

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες