ΠΕΜΠΤΗ 18 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

The Greatest Showman , 2017

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Μάικλ Γκρέισι
Σενάριο
Τζένι Μπικς, Μπιλ Κόντον
Πρωταγωνιστούν
Χιού Τζάκμαν, Ζακ Έφρον, Ζεντάγια, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Μισέλ Ουίλιαμς, Κιάλα Σετλ, Πολ Σπαρκς, Κάμερον Σίλι
Διάρκεια
105
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες
Είδος
Δραματικό μιούζικαλ
Πρεμιέρα
28 Δεκεμβρίου 2017

Η ζωή και τα φαντεζί θεάματα του Φ.Τ. Μπάρναμ, του εμπνευστή της πρωτόλειας αμερικανικής σόουμπιζ, σερβιρισμένα ως βιντεοκλιπάτο, φαντασμαγορικό μα άψυχο και ρηχό μιούζικαλ από τον πρωτοεμφανιζόμενο Γκρέισι.

Η ζωή του Φίνιας Τέιλορ Μπάρναμ (1810-1891) –του αμερικανού σόουμαν-επιχειρηματία που κατέβασε τα θεάματα στις μάζες θεμελιώνοντας αυτό που σήμερα γνωρίζουμε ως σόουμπιζ– είναι το θέμα της πρώτης ταινίας του Αυστραλού Γκρέισι. Όχι άστοχα, πρόκειται περί μιούζικαλ. Αλλά με συνεργάτες την Μπικς, σεναριογράφο του τηλεοπτικού «Sex and the City», και το δίδυμο Μπεντζ Πασέκ-Τσάστιν Πολ, που είχαν γράψει τους στίχους των τραγουδιών στο «La La Land» και εδώ υπογράφουν και τις συνθέσεις, και με πρωταγωνιστή τον χαρισματικό Τζάκμαν, θα περίμενε κανείς κάτι καλύτερο από μια σκέτη συρραφή μανικά μονταρισμένων μουσικοχορευτικών ιντερλούδιων που κρύβουν τους αναιμικούς χαρακτήρες και την προσχηματική πλοκή… Δυστυχώς, ο Γκρέισι, που προέρχεται από διαφημιστικά σποτ και βιντεοκλίπ, θέλει ακόμα δουλειά για να χριστεί κινηματογραφικός σκηνοθέτης. Και μια και μιλάμε για μιούζικαλ, τα τραγούδια ηχούν πανομοιότυπα και ξώφαλτσα, ενώ οι χορογραφίες της Άσλι Ουόλεν επιμένουν στην ακροβατική, φαντεζί και «επιθετική» πλευρά της κίνησης αφήνοντας απέξω κάθε υποψία χάρης, ή λυρισμού.

Η ιστορία ξεκινάει με τα παιδικά χρόνια του Μπάρναμ (τον υποδύεται ο μικρός Έλις Ρούμπιν), που ως γιος φτωχού ράφτη του Κονέτικατ, γνωρίζει την Τσάριτι Χάλετ (Σκάιλαρ Νταν), κόρη ζάπλουτου –και μετέπειτα σύζυγό του. Με όχημα ένα τραγούδι («A Million Dreams») περνάμε το εφηβικό φλερτ μεταξύ Φίνιας και Τσάριτι και φτάνουμε στα μέσα του 19ου αιώνα, όταν ο Μπάρναμ συλλαμβάνει, λέει, την ιδέα ενός φανταχτερού σόου για όλους, που συγκεντρώνει στη νεοϋορκέζικη σκηνή του λογής-λογής φρικιά: μια τραγουδιάρα με μούσι (η θεατρική Σετλ), τον πιο χοντρό/ ψηλό/ ευλύγιστο άνθρωπο του κόσμου, νάνους, αλμπίνους, το τριχωτό αγόρι, σιαμαίους κλπ. Ανάμεσά τους, μια αφροαμερικανή ακροβάτισσα (Ζεντάγια) που ερωτεύεται τον Φίλιπ Κάρλαϊλ (Έφρον), τον συνεργάτη-παραγωγό του Μπάρναμ και επινοημένο πρόσωπο. Ο έρωτάς τους σφραγίζεται με άλλο ένα τραγούδι («Rewrite the Stars»), ενώ ο έρωτας της υπαρκτής σουηδέζας σοπράνο, Τζένι Λιντ (Φέργκιουσον), για τον Μπάρναμ, ο οποίος την σύστησε μέσω μιας σειράς συναυλιών στο αμερικανικό κοινό, μένει απραγματοποίητος.

Το γεγονός ότι, σε αντίθεση με όσα απλοϊκά εισηγείται η ταινία, ο αληθινός Μπάρναμ δεν ήταν ένας ψυχοπονιάρης οραματιστής που πρόσφερε ανιδιοτελώς μια «οικογένεια» σε όλους αυτούς τους παρίες της κανονικότητας, δεν είναι από μόνο του κακό. Ακόμη και το ότι η ταινία μιμείται εξόφθαλμα το «Moulin Rouge του Λούρμαν θα μπορούσε να παρακαμφθεί. Εκείνο, όμως, που δεν χωνεύεται εύκολα είναι το πόσο άψυχη είναι η αφήγηση, το πόσο ανύπαρκτοι εμφανίζονται όλοι οι χαρακτήρες, και το πόσο ψεύτικο και καθόλου πρωτότυπο είναι τελικά το σόου αυτού του κυρίου Μπάρναμ…    

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες