Κινηματογράφος | Ταινίες

Ο Επιβάτης , 2018 (The Commuter)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Χάουμε Κογιέτ-Σέρα
Σενάριο
Μπάιρον Ουίλινγκερ, Φιλίπ ντε Μπλάζι, Ράιαν Ένγκλ
Πρωταγωνιστούν
Λίαμ Νίσον, Βλερα Φαρμίγκα, Πάτρικ Ουίλσον, Τζόναθαν Μπανκς, Σαμ Νιλ, Ελίζαμπεθ ΜακΓκάβερν, Κίλιαν Σκοτ, Σαζάντ Λατίφ, Έλα-Ρέι Σμιθ
Διάρκεια
104
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο Βασίλειο
Είδος
Περιπέτεια αγωνίας
Πρεμιέρα
11 Ιανουαρίου 2018

Εντυπωσιακή σκηνοθεσία, συμπαθητικό σασπένς, και μετρίως απίθανο στόρι, για έναν πρώην μπάτσο που σύρεται σε μια θανατερή περιπέτεια μέσα στο προαστιακό τρένο της Νέας Υόρκης, το οποίο χρησιμοποιεί καθημερινά.

Το 2014, ο Νίσον, πάλι με σκηνοθέτη τον Ισπανό Κογιέτ-Σέρα, είχε γυρίσει το «Non-stop», ένα θρίλερ με παρανοϊκό θύτη-φάντασμα και αθώα υποψήφια θύματα, που εκτυλισσόταν σε ένα αεροπλάνο εν πτήσει. Εδώ, η παρόμοια φάση διαδραματίζεται στο προαστιακό τρένο της Νέας Υόρκης. Όπως μαθαίνουμε από το έξυπνο, σπιντάτο ζενερίκ έναρξης, ο Μάιλ ΜακΚόλι (Νίσον, αξιόπιστος ήρως δράσης στα 65 του), πρώην αστυνομικός και νυν ασφαλιστής, παίρνει καθημερινά εδώ και μια δεκαετία το ίδιο τρένο για να πάει από το νεοϋρκέζικο προάστιο –όπου ζει με γυναίκα (ΜακΓκάβερν) και γιο– στη δουλειά του στο κέντρο. Συγχρόνως, δει δη χρημάτων για τις επικείμενες σπουδές του γιου, ενώ μέσα στο πρώτο 10λεπτο ο Μάικλ απολύεται λόγω περικοπών… Παίρνει, λοιπόν, καραβοτσακισμένος το απογευματινό τρένο της επιστροφής για σπίτι. Ανταλλάσσει κουβέντες με τους μονιμάδες συνεπιβάτες και, κάποια στιγμή, του πιάνει κουβέντα μια ολίγον φλερτατζού μοιραία κυρία (Φαρμίγκα, καλή), η οποία του κάνει την εξής ανήκουστη πρόταση: εντόπισε έναν έκτακτο, «αταίριαστο» επιβάτη με το όνομα Πρυν, βάλε έναν πομπό εντοπισμού πάνω του, και θα πάρεις 100.000 δολάρια –τα 25 σε περιμένουν ήδη στην τουαλέτα του τάδε βαγονιού.

Περιττό να πούμε πως ο ΜακΚόλι θα τσιμπήσει. Με τη φωνή της μοιραίας κυρίας (που κατέβηκε από το τρένο αμέσως μετά την πρόταση) να απειλεί τη ζωή της οικογένειάς του μέσω κινητού, ο απολυμένος ασφαλιστής ανασύρει τον μπάτσο μέσα του και, σε έναν αγώνα (σιδηρο)δρόμου, πασχίζει να βρει τον επίμαχο επιβάτη, αλλά κυρίως να σώσει την κατάσταση, τους συνεπιβάτες του, και την ίδια την ταινία. Θα υπάρξουν αθώα θύματα, παραπλανητικά στοιχεία, αποκαλύψεις συνωμοσίας, στο δε φινάλε θα εκτροχιαστεί και το τρένο… Όμως, ο Νίσον-ΜακΚόλι τα καταφέρνει περίκαλα, θα πρέπει να σας πω. Κυρίως, χάρη στην μαστόρικη σκηνοθεσία του Κογιέτ-Σέρα, που ως δεδηλωμένος θαυμαστής του Χίτσκοκ, χρησιμοποιεί κάθε διαθέσιμο τρικ για να επιτείνει την ένταση και να αξιοποιήσει τον περίκλειστο χώρο δράσης: ντόλι ζουμ από βαγόνι σε βαγόνι, αμοντάριστες σκηνές πάλης, χρήση συμπτώσεων και αναπάντεχων «όπλων», συν το διαρκές μάντεμα για το ποιος επιβάτης είναι ο Πρυν.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες