ΔΕΥΤΕΡΑ 20 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

The Disaster Artist , 2017

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Τζέιμς Φράνκο
Σενάριο
Σκοτ Νουστάντερ, Μάικλ Έιτς Ουέμπερ
Πρωταγωνιστούν
Διάρκεια
104
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες
Είδος
Βιογραφική κωμωδία
Πρεμιέρα
25 Ιανουαρίου 2018

Με κωμικό οίστρο, σκηνοθετική και ερμηνευτική ακρίβεια, αλλά και μια διάθεση καλτ καζούρας που δεν εμβαθύνει, ο Φράνκο μας συστήνει τον δημιουργό της χειρότερης, λέει, ταινίας στην ιστορία του Χόλιγουντ.

Το 1998, ο 20χρονος Καλιφορνέζος, Γκρεγκ Σεστέρο (Ντέιβ Φράνκο), γνωρίστηκε με τον Τομ Ουάιζο (Τζέιμς Φράνκο) σε κάτι μαθήματα υποκριτικής στο Σαν Φρανσίσκο. Ο Ουάιζο ήταν ένας ακαθόριστης ηλικίας και εθνικότητας νεογέρος, με βαμμένο κορακί μαλλί, μπλε μάτι, αλλόκοτη ξενική προφορά, και μια ανάδελφη παρορμητικότητα που γοήτευσε τον Σεστέρο. Πέντε χρόνια αργότερα, έχοντας μετακομίσει μαζί στο Ελ Έι με στόχο την χολιγουντιανή σταδιοδρομία, Γκρεγκ και Τομ γύρισαν το «The Room». Το ανεκδιήγητο αυτό μελόδραμα για ένα ερωτικό τρίγωνο (και άλλα εντελώς αψυχολόγητα), είχε ως σεναριογράφο, σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή τον Ουάιζο, ο οποίος πλήρωσε και τα έξι εκατομμύρια του κόστους του. Πού τα βρήκε, παραμένει άγνωστο… Αν και η ταινία προβλήθηκε για ελάχιστες μέρες μόνο στην Καλιφόρνια το 2003, προοδευτικά έγινε εντελώς καλτ –ξέρετε, με μεταμεσονύχτιες προβολές, ανάλογα μεταμφιεσμένους θεατές και τα συμπαραμαρτούντα. Το 2013, ο Σεστέρο με την αρωγή του συγγραφέα, Τομ Μπίσελ, έγραψε το βιβλίο-μαρτυρία «Ο καλλιτέχνης της καταστροφής: Η ζωή μου μέσα στο “Δωμάτιο”, την κορυφαία κακή ταινία που έγινε ποτέ». Ε, αυτό το βιβλίο, κι αυτή την απίστευτη ιστορία μιας φιλίας και μιας ταινίας, μεταφέρει στο πανί ο Φράνκο ο πρεσβύτερος στη νέα του σκηνοθεσία. Μάλιστα, οι δυο σεναριογράφοι του είναι υποψήφιοι για Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου.

Για όλους εμάς που δεν είμαστε κοινωνοί του καλτ φαινομένου «Room», η ταινία λέει μοιραία λιγότερα από όσα λέει σε έναν καλιφορνέζο φαν, ξερωγώ. Είναι, πάντως, καλογυρισμένη, έχει αναντίρρητη ατμόσφαιρα (που κατά στιγμές εύστοχα φλερτάρει με το τελειωμένο trash), ο δε Φράνκο (ο μεγάλος, ο σκηνοθέτης) δίνει όντως μια απολαυστική ερμηνεία υποδυόμενος, εντελώς μέσα στο ρόλο, τον αινιγματικό Καλλιτέχνη της Καταστροφής, Τομ Ουάιζο (κέρδισε μόλις και την Χρυσή Σφαίρα α’ ρόλου, θυμίζω). Μολαταύτα, φοβάμαι, το κανιβαλιστικό χιουμοράκι που χαρακτηρίζει το γνωστό ντουέτο Φράνκο-Ρόουγκεν (αυτός, εμφανίζεται στον μικρό ρόλο του επιμελητή σεναρίου του «Room») έχει βάλει κι εδώ το χέρι του, μένοντας απλά στην εξόφθαλμη εκκεντρικότητα του Ουάιζο χωρίς πολύ ψαχνό από κάτω –περί Χόλιγουντ, καριέρας, ή καλλιτεχνικής δημιουργίας, ας πούμε. 

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες