ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

Αγκάθι , 2017 (Thorn)

Id

Σκηνοθεσία
Γαβριήλ Τζάφκας
Σενάριο
Άρνε Κέρσγκααρντ Γκρόνμπεκ, Γαβριήλ Τζάφκας
Πρωταγωνιστούν
Γιένς Σέτερ-Λάσεν, Νέελ Ρένχολτ, Όλαφ Γιοχάνεσεν, Βίκεμπε Σάστροθπ, Νικολάι Ντένκερ Σμιτ
Διάρκεια
82
Χώρα
Ελλάδα, Δανία
Είδος
Ρομαντικό δράμα
Πρεμιέρα
08 Μαρτίου 2018

Το ταξίδι του μέλιτος ενός νιόπαντρου ζευγαριού Δανών γίνεται το όχημα για μια σειρά από υπαρξιακές και «ψυχαναλυτικές» αναζητήσεις, σε αυτή την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη.

Η Λίζα (Ρένχολτ) και ο Γιάκομπ (Σέτερ-Λάσεν) έχουν μόλις παντρευτεί. Την ίδια κιόλας νύχτα αποφασίζουν να φύγουν για ταξίδι του μέλιτος σε δασωμένη περιοχή στην επαρχία της Δανίας. Εκείνος δεν γνωρίζει τον προορισμό τους, αφού η Λίζα, που έχει οργανώσει τα πάντα, του τον φυλάει για έκπληξη. Η πραγματική έκπληξη, ωστόσο, θα προκύψει όταν το «γαμήλιο» σχέδιο της Λίζα θα αποδειχτεί βλαβερό για την ίδια τη σχέση του ζευγαριού… Ο (οσονούπω) 32χρονος Έλληνας σκηνοθέτης, εγκατεστημένος τα τελευταία χρόνια στη Δανία, πραγματοποιεί το ντεμπούτο του στη μυθοπλασία μεγάλου μήκους με αυτό το δυαδικό δράμα, συμπαραγωγής Ελλάδας και Δανίας. Σημειώνει σχετικά με το «Αγκάθι» του ο Τζάφκας: «Μπορεί να περιγραφεί ως η ιστορία ενός νιόπαντρου ζευγαριού που έχει χάσει τη φρεσκάδα των συναισθημάτων τους ξεχνώντας τι ήθελαν πραγματικά στην αρχή της σχέσης τους. Ωστόσο, έχουν τη μοναδική ευκαιρία να συγχωρήσουν ο ένας τον άλλον. (…) Τι είναι αληθινό για εμάς: οι τωρινές μας πράξεις ή οι αναμνήσεις του παρελθόντος; Τι συμβαίνει στους ανθρώπους που αισθάνονται ότι θυσίασαν τις ζωές τους για έναν σκοπό, που ακόμα πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να έχουν μια διαφορετική ζωή, που ζουν πιο πολύ μέσα στις αναμνήσεις τους παρά στις παροντικές τους πράξεις; Διακατεχόμαστε από φόβο ή πίστη; Στόχος μου είναι να δώσω έμφαση στις μικρές στιγμές μέσω της μινιμαλιστικής αισθητικής και φυσικού φωτισμού. Η πρόκληση για εμένα είναι να φωτίσω και να οπτικοποιήσω αυτό που συμβαίνει στις ψυχές των πρωταγωνιστών. Γι’ αυτό επιλέξαμε το δάσος ως βασικό σκηνικό της ιστορίας: είναι μια πρωτόγονη και οργανική συνέχεια του εσωτερικού κόσμου των χαρακτήρων».

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες