ΤΡΙΤΗ 25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

Tomb Raider | Lara Croft , 2018 (Tomb Raider)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Ρούαρ Ούταουγκ
Σενάριο
Τζενίβα Ρόμπερτσον-Ντουόρετ, Άλαστερ Σίντονς
Πρωταγωνιστούν
Αλίσια Βικάντερ, Ντόμινικ Ουέστ, Ουόλτον Γκόγκινς, Ντάνιελ Γου, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Ντέρεκ Τζάκομπι
Διάρκεια
122
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο Βασίλειο
Είδος
Περιπέτεια (και σε 3D)
Πρεμιέρα
15 Μαρτίου 2018

Το κινηματογραφικό επαναλανσάρισμα της διάσημης ηρωίδας του γνωστού βιντεοπαιχνιδιού έχει (ψηφιακό) χάζι, καλούτσικη πρωταγωνίστρια, μια-δυο συμπαθητικές ιδέες, αλλά κατά βάθος δεν εγγυάται καθόλου την μακροημέρευση της νέας Λάρα Κροφτ.

Η επάνοδος της θρυλικής Λάρα Κροφτ στις σκοτεινές αίθουσες «οφείλεται», σε μεγάλο βαθμό, στην αναθεωρημένη εκδοχή του βιντεοπαιχνιδιού, που κυκλοφόρησε πριν από τρία-τέσσερα χρόνια. Σου λέει: τόσοι γκέιμερ (το παιχνίδι εξακολουθεί να λογίζεται ως ένα από τα πιο δημοφιλή στην ιστορία), δεν μπορεί, θα σπεύσουν στα σινεμά να δουν την οσκαρούχο Σουηδέζα να παίρνει την σκυτάλη από την Αντζελίνα Τζολί. Έξυπνα κινούμενοι, παραγωγοί και σεναριογράφοι πιάνουν την ιστορία της Λάρα (Βικάντερ, με κάτι κοιλιακούς τούμπανο) πριν γίνει η ατρόμητη αρχαιολόγος-αίλουρος του βιντεοπαιχνιδιού. Την βλέπουμε ως ατίθαση, εναλλακτική και άφραγκη κοπελιά του Ανατολικού Λονδίνου, που δουλεύει ως διανομέας-ποδηλάτης, αρνούμενη να αποδεχτεί την τεράστια κληρονομιά του πατέρα της, λόρδου Ρίτσαρντ Κροφτ (Ουέστ, κακός), επειδή αρνείται να πιστέψει πως ο λόρδος είναι νεκρός (μετά από επτά χρόνια που έχει να δώσει σημεία ζωής). Επιχειρώντας να λύσει τον γρίφο της εξαφάνισης του μπαμπά, η Λάρα θα φτάσει μέχρι το Χονγκ Κονγκ, κι από κει, με την βοήθεια ενός μεθύστακα ασιάτη ναυτικού (Γου), θα πάει στο μυθικό ιαπωνικό νησί, όπου βρίσκεται ο τάφος της αρχαίας γιαπωνέζας βασίλισσας Χίμικο (περισσότερα γι’ αυτήν και τα θανατερά ταλέντα της μαθαίνουμε στον πρόλογο), τον οποίον επίσης αναζητούσε ο πατέρας της. Εκεί, όμως, θα έρθει αντιμέτωπη με την σκοτεινή παραστρατιωτική οργάνωση Trinity, που με αρχηγό τον μοχθηρό Βόγκελ (Γκόγκινς) επίσης αναζητά την Χίμικο.

Προοδευτικά, λοιπόν, μέσα από σκηνές αυξανόμενης δράσης με άφθονο ψηφιακό εφέ, βλέπουμε την μεταμόρφωση της Λάρα από απλό κορίτσι (που, βέβαια, κατέχει άψογα τοξοβολία, πολεμικές τέχνες, επίλυση γρίφων κι άλλα τέτοια χρήσιμα που της είχε μάθει ο μπαμπάς) σε αρχαιολόγο-εξερευνήτρια-υπερηρωίδα. Η Βικάντερ, παρά το ότι εκ πρώτης όψεως δε θα’ λεγες ότι το’χει, φέρνει το πράγμα εις πέρας μια χαρά. Προφανώς μια χαρά στέκει και το τεχνικό κομμάτι αυτής της τυπικής μπλοκμπαστερικής παραγωγής. Μια απορία, όμως, την έχω: ο Νορβηγός Ούταουγκ, που είχε αφήσει καλές εντυπώσεις με το «Κύμα», είναι, δηλαδή, ικανοποιημένος με τούτη την σκηνοθεσία του;

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες