Κινηματογράφος | Ταινίες

Μούσα , 2017 (Muse)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Τζάουμα Μπαλαγέρο
Σενάριο
Τζάουμα Μπαλαγέρο, Φερνάντο Ναβάρο
Πρωταγωνιστούν
Φράνκα Ποτέντε, Έλιοτ Κόουαν, Άνα Ουλάρου, Κρίστοφερ Λόιντ, Λίονορ Ουάτλινγκ, Μανουέλα Βελέθ, Τζοάν Ουέλι
Διάρκεια
107
Χώρα
Ισπανία, Ιρλανδία, Βέλγιο, Γαλλία
Είδος
Θρίλερ τρόμου
Πρεμιέρα
15 Μαρτίου 2018

Ατμοσφαιρικό, καλογυρισμένο, αλλά σεναριακά αδύναμο θρίλερ για έναν καθηγητή λογοτεχνίας που έρχεται αντιμέτωπος με μια φονική, αποκρυφιστική σέχτα αποτελούμενη από επτά μαυροντυμένες και εκδικητικές… μούσες.

Επισήμως στην αρχαιοελληνική μυθολογία οι μούσες ήταν εννιά, βέβαια. Στο ευπώλητο μυθιστόρημα «Η γυναίκα με το νούμερο 13» του Κουβανοϊσπανού Χοσέ Κάρλος Σομόθα, οι μούσες είναι 13ˑ και δεν είναι οι γνωστές χαριτόβρυτες, μουσόφιλες και καλλιεπείς νύμφες που ψυχαγωγούσαν το Δωδεκάθεο και ενέπνεαν τους θνητούς καλλιτέχνες –αυτές οι μούσες είναι οξαποδώ και μη σου τύχουν. Μεταφέροντας στο σινεμά το εν λόγω βιβλίο, ο Kαταλανός τρομομάστορας Μπαλαγέρο κατέβασε τον αριθμό των μουσών σε επτά. Κι εδώ αρχίζουν τα προβλήματα τούτης της αγγλόφωνης ταινίας, καθότι ορισμένες περικοκλάδες του πρωτότυπου στόρι είτε δεν χωρέσαν στα 107 λεπτά του φιλμ, είτε στριμώχνονται άγαρμπα σε επεξηγηματικούς μονολόγους (αυτή η μάστιγα…). Βρισκόμαστε στο σημερινό Δουβλίνο, όπου ο καθηγητής λογοτεχνίας, Σάμιουελ Σάλομον (Κόουαν), έχει μείνει σοκαρισμένος και άνεργος μετά τον τραγικό θάνατο της ερωμένης-φοιτήτριάς του. Κάνα χρόνο αργότερα, ο καθηγητής αρχίζει και βλέπει ξανά και ξανά τον ίδιο εφιάλτη: μια γυναίκα βρίσκει φριχτό, τελετουργικό θάνατο στα χέρια κάτι μαυροντυμένων αλλόκοτων γυναικών. Μέχρι που ο Σάμιουελ διαβάζει στην εφημερίδα ότι η άγνωστη γυναίκα του εφιάλτη έχει όντως βρεθεί νεκρή με τον ίδιο τρόπο που έβλεπε στον ύπνο του. Ανασκαλεύοντας την υπόθεση, ο καθηγητής θα βρεθεί στον τόπο του εγκλήματος (παλιό αρχοντικό, ομίχλη, ημίφως –όλο το πακετάκι), όπου θα συναντήσει την Ρέιτσελ (Ουλάρου), μια κοπέλα που έβλεπε, λέει, τον ίδιο εφιάλτη και επίσης ψάχνει την υπόθεση... Οι δυο μαζί αντάμα θα μπουν σε έναν κόσμο ζοφερό, που κυβερνάται από τις επτά κακιασμένες μούσες, οι οποίες, σε αντίθεση με τις μυθολογικές, έχουν άλλη άποψη περί έμπνευσης.

Η φωτογραφία (Πάμπλο Ρόσο) και ο σχεδιασμός παραγωγής (Αντρέ Φόνσνι) δημιουργούν μια συμπαγή ατμόσφαιρα μεταφυσικού τρόμου, χωρίς, πάντως, να προσπερνάνε τα κλισέ. Δυστυχώς όμως, το δια ταύτα του ευρήματος με αυτές τις «άλλες» μούσες δεν αξιοποιείται σεναριακά, και το όλον μπάζει. Κοντολογίς, όσοι είχατε ενθουσιαστεί με τον «Θυρωρό» του Μπαλαγέρο, μάλλον θα πρέπει να περιμένετε την επόμενη ταινία του για να ξαναχαρείτε….

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες