Κινηματογράφος | Ταινίες

Too Much Info Clouding Over My Head , 2017

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Βασίλης Χριστοφιλάκης
Σενάριο
Βασίλης Χριστοφιλάκης
Πρωταγωνιστούν
Βασίλης Χριστοφιλάκης, Κίττυ Παϊταζόγλου, Λένα Ουζουνιδού, Λενα Δροσάκη, Νικολίτσα Ντρίζη, Ζήσης Ρούμπος, Ελίνα Ρίζου, Κωνσταντίνα Μιχαήλ, Άλκηστη Πουλοπούλου, Νίκος Μαγδαληνός, Δημοσθένης Φίλιππας
Διάρκεια
105
Χώρα
Ελλάδα
Είδος
Δραμεντί Α/Μ
Πρεμιέρα
17 Μαΐου 2018

Η προσπάθεια –και οι αναπόφευκτοι συμβιβασμοί– ενός καλομαθημένου 35άρη να γυρίσει την πρώτη «σοβαρή» του ταινία στην Ελλάδα της κρίσης, δοσμένα με χιούμορ –και τις μοιραίες αδυναμίες του πρωτάρη…

Πίσω από τον σχοινοτενή, αγγλικό (και ολίγον… δήθεν) τίτλο κρύβεται η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του μικρομηκά, ντοκιμαντερίστα και άλλοτε stand-up κωμικού, Βασίλη Χριστοφιλάκη. Εκείνο που δεν κρύβεται στο τελικό αποτέλεσμα, είναι το «αυτί» του Χριστοφιλάκη για φυσικούς, και κατά στιγμές έξυπνους διαλόγους, καθώς και η ενδιαφέρουσα ματιά του στα πράματα –κινηματογραφικά και μη. Από την άλλη, το έτερο που δεν μπορεί να κρυφτεί με τίποτα είναι η απειρία του πρωτάρη, ο μέτριος ήχος του φιλμ, αλλά και το ξεχείλωμα της κεντρικής ιδέας πέρα από τα όρια των αντοχών της. Σε μια πρωτότυπα φιλμαρισμένη ασπρόμαυρη καλοκαιρινή Αθήνα (από τον Παύλο Μαυρικίδη), ο 35χρονος Βασίλης (ο ίδιος ο Χριστοφιλάκης), επίδοξος σκηνοθέτης με μια καλτ ζομπο-γκέι-ναζιστική (!) ταινία στο ενεργητικό του, τρέχει (ε, καλά, δεν σκοτώνεται κιόλας) να εξασφαλίσει χρήμα για την πρώτη του «σοβαρή» ταινία. Η παραγωγός του (Ρίζου, καλή) τον πιέζει να κάνει α) ένα διαφημιστικό κινέζικης μπύρας, β) μια φωτογράφιση κοσμικής εκδήλωσης σε έπαυλη, και γ) μια θεατρική σκηνοθεσία για λογαριασμό τηλεοπτικής σταρ (Μιχαήλ, καλή, σε μια περίπου αυτοπαρωδία), που το γύρισε στην π(χ)οιότητα ανεβάζοντας τις «Τρεις αδελφές» σε μονόλογο. Θα τα κάνει όλα τούτα ο Βασίλης. Αλλά με τον τρόπο του. Και το κόστος τους… Παράλληλα, όμως, θα βρει σε βίντατζ μαγαζί βιντεοπαιχνιδιών θαυμαστές της πρώτης του κουλής ταινίας. Πράγμα που θα επιτείνει την απροθυμία του εκκολαπτόμενου (και υποχόνδριου) σκηνοθέτη να παίξει το παιχνίδι με τους όρους της αγοράς.

Αυτοαναφορικό, ανάλαφρο, έξυπνο και με δυο-τρεις λαμπρές σκηνές (η αρχική του κουβέντα με την παραγωγό, ας πούμε, καθώς και όλοι οι διάλογοι με την κυνικο-προστατευτική μάνα του, που ενσαρκώνει όμορφα η Ουζουνίδου), το φιλμ του Χριστοφιλάκη παραπέμπει σε παρόμοιες ταινίες με επίδοξους νεαρούς σκηνοθέτες (το «No Budget Story» του Ρένου Χαραλαμπίδη είναι μια απ’ αυτές). Αλλά διαθέτει μια κατάδική του «πετριά», ένα Je ne sais quoi στο καδράρισμα, τον ρυθμό και την γραφή, που μας κάνουν να περιμένουμε με ενδιαφέρον την επόμενη δουλειά του Χριστοφιλάκη.  

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες