ΠΕΜΠΤΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

Ταξίδι Αναψυχής , 2017 (The Leisure Seeker)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Πάολο Βίρτζι
Σενάριο
Μάικλ Ζαντούριαν, Στίβεν Άμιντον, Φραντσέσκα Αρκιμπούτζι, Πάολο Βιρτζι
Πρωταγωνιστούν
Χέλεν Μίρεν, Ντόναλντ Σάδερλαντ, Κρίστιαν ΜακΚέι, Τζανέλ Μολόουνι, Ντάνα Άιβι, Ντικ Γκρέγκορι
Διάρκεια
112
Χώρα
Γαλλία, Ιταλία
Είδος
Ρομαντική ταινία δρόμου
Πρεμιέρα
24 Μαΐου 2018

Τρομερά προβλέψιμη και χλιαρή ταινία για δυο συζύγους 50ετίας με προβλήματα υγείας που αποφασίζουν να κάνουν ένα τελευταίο «τρελό» ταξίδι από την Μασαχουσέτη στην Φλόριντα με το παμπάλαιο αυτοκινούμενό τους.

Κρίμα, ρε γαμώτο. Η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του ιταλού σκηνοθέτη –που μας έχει δώσει καταπληκτικές ανατομές της ανθρώπινης κατάστασης στην «Τρελή χαρά» και στο «Ανθρώπινο κεφάλαιο» – αποδεικνύεται μια όλως προβλέψιμη, πλαδαρή κοινοτοπία, που δεν σώζεται ούτε από τις αναμενόμενα καλές, μα όχι σπουδαίες, ερμηνείες της Μίρεν και του Σάδερλαντ. Δεν ξέρω πόσο μπορεί να φταίει για το… κακό το ομότιτλο μυθιστόρημα του Μάικλ Ζαντούριαν, ο οποίος συνεργάστηκε και στο σενάριο, αλλά το αποτέλεσμα δεν δικαιώνει ούτε τον Βίρτζι, ούτε τους αστεράτους, οσκαρούχους πρωταγωνιστές του. Οι δυό τους ενσαρκώνουν τον Τζον και την Έλα Σπένσερ, συζύγους εδώ και 50 χρόνια με δυο ενήλικα τέκνα (ΜακΚέι και Μολόουνι). Ο Τζον, συνταξιούχος φιλόλογος γυμνασίου και λάτρης της λογοτεχνίας, βρίσκεται στα πρώτα στάδια άνοιας. Ξεχνάει… Αλλά και η πολυλογού και συχνά καυστική Έλα έχει σοβαρό πρόβλημα υγείας –εξού και φοράει περούκα, ας πούμε. Μολαταύτα, εκείνη αποφασίζει να «ξεθάψουν» από το γκαράζ το παμπάλαιο αυτοκινούμενό τους και να φύγουν σκαστοί από την Μασαχουσέτη για μια (τελευταία, προφανώς) περιπέτεια δρόμου που θα τους βγάλει στο σπίτι-μουσείο του Χέμινγουεϊ στην Φλόριντα.

Ακολουθεί μια σειρά από διανυκτερεύσεις σε κάμπινγκ, γεύματα σε ντάινερ, και δήθεν απρόοπτα καθ’ οδόν, μαζί με καβγαδάκια και εξομολογήσεις μεταξύ του ζευγαριού, καθώς η Έλα βλέπει πως «χάνει» τον άνθρωπό της με ταχείς ρυθμούς. Δυστυχώς ο σκηνοθέτης σηματοδοτεί κάθε εξέλιξη πολύ πριν αυτή προκύψει: προσέξτε, ξερωγώ, το όπλο που κρύβει η Έλα στο ντουλαπάκι του αυτοκινούμενου, για παν ενδεχόμενο, το οποίο ενδεχόμενο προκύπτει, φυσικά (και είναι και χαζά νερωμένο). Ταυτόχρονα, οι διάλογοι ακούγονται κάπως φτιαχτοί και αφύσικοι, η δε νότια προφορά της Μίρεν (πρόκειται για ζεύγος Αμερικανών, έτσι;), ε, μπάζει κομμάτι. Το χειρότερο, όμως, είναι πως η Αμερική που ξεδιπλώνεται γύρω τους, εν έτει 2016 και στην κορύφωση της προεκλογικής εκστρατείας του Τραμπ, είναι μια επιφανειακή κατασκευή γεμάτη από προφανή κλισέ, χωρίς χυμούς και αλήθεια.      

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες