ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

Κορίτσι για Φίλημα , 2018 (I Feel Pretty)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Άμπι Κον, Μαρκ Σίλβερστιν
Σενάριο
Άμπι Κον, Μαρκ Σίλβερστιν
Πρωταγωνιστούν
Έιμι Σούμερ, Μισέλ Ουίλιαμς, Ρόρι Σκόβελ, Έμιλι Ραταϊκάουσκι, Έιντριαν Μαρτίνεζ, Λόρεν Χάτον
Διάρκεια
110
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες, Κίνα
Είδος
Κωμωδία
Πρεμιέρα
07 Ιουνίου 2018

Χοντρούλα Νεοϋορκέζα μέτριας εμφάνισης κι επιτευγμάτων, μετά από μικροατύχημα, αποκτά αίφνης σαρωτική αυτοπεποίθηση στα επαγγελματικά και γκομενικά της, σε τούτη την προβλέψιμη αμερικανιά που επενδύει στο μπρίο της Σούμερ.

Οι σεναριογράφοι του «Οδηγός για singles» ντεμπουτάρουν σκηνοθετικά με μια κωμωδία που, και καλά, πάει να απενοχοποιήσει το body shaming που υπόκεινται μυριάδες χοντρές, ασχημούτσικες, τέλος πάντων, όχι εντυπωσιακές γυναίκες στις ΗΠΑ και αλλού. Θεάρεστος στόχος, δε λέω. Μόνο που η προσέγγιση των Κον και Σίλβερστιν είναι, τελικά, το ίδιο κενόδοξη, ρηχή και «εύκολη» με τους ρατσιστικούς λίβελλους κατά τέτοιων γυναικών που κατακλύζουν το ιντερνέτι. Και μεταξύ μας, αν δεν ήταν η Σούμερ –μια καταξιωμένη, σπιρτόζα stand up κωμικός της τηλεόρασης, που δεν έχει ακόμα βρει το βήμα της στο σινεμά– η ταινία θα ήταν πολύ χειρότερη. Η Σούμερ, λοιπόν, είναι η Ρενέ μια χοντρούλα μετριότητα που μονίμως σιχτιρίζει την εμφάνισή της για την ζωή που διάγει. Μια μέρα, κάνοντας περιπαθώς σπίνιγκ στο γυμναστήριο (κραυγαλέα διαφήμιση της αλυσίδας SoulCycle, παρεμπιπτόντως) πέφτει και σαβουριάζεται χτυπώντας το κεφάλι της. Συνερχόμενη, κοιτάει τον εαυτό της και βλέπει μια γυμνασμένη, απαστράπτουσα συλφίδα. Όλοι οι υπόλοιποι εξακολουθούν και βλέπουν την γνωστή Ρενέ… Οπλισμένη με φουλ αυτοπεποίθηση, η κοπελιά αρχίζει να φοράει μίνι, να μιλάει σε αγνώστους (και να βγάζει γλυκύτατο γκόμενο, που υποδύεται ο Σκόβελ) και, κυρίως, να διεκδικεί την θέση των ονείρων της στην χαΐστική εταιρεία καλλυντικών όπου εργάζεται.

Οι σκηνές της Ρενέ με την αφεντικίνα της (Ουίλιαμς, σε ρόλο-έκπληξη), μια υπέρκομψη αδύνατη ξανθιά που, όμως, έχει ανεκδιήγητη φωνή και ντρέπεται γι’ αυτό, είναι από τις καλύτερες του φιλμ. Στον αντίποδα, υπάρχουν κάτι εντελώς κακόγουστες, αχρείαστες πινελιές, όπως εκεί όπου συνάδελφος (Μαρτίνεζ) της Ρενέ χέζει κι εκείνη κάτι θέλει να του πει επειγόντως… Το δε φινάλε, όλως ηθικοπλαστικό και από άμβωνος, συνοψίζει το μήνυμα μια ταινίας που δανείζεται αβέρτα από το «Μπιγκ», το «Εργαζόμενο κορίτσι» ή ακόμη και το «Βαριά ερωτευμένος», χωρίς, όμως, να τις συναγωνίζεται στο ελάχιστο. Εδώ, η μεν «μαγεία» της μεταμόρφωσης δεν πείθει, η δε ρεαλιστική πλευρά της ιστορίας είναι τόσο ρηχή, όσο ο κόσμος του φαίνεσθαι –που υποτίθεται πως καταγγέλλει…

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες