ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

Μαμά Από Το Πουθενά , 2017 (Momo)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Βανσέν Λομπέλ, Σεμπαστιάν Τιερί
Σενάριο
Σεμπαστιάν Τιερί, Πασκάλ Αρμπιγιό
Πρωταγωνιστούν
Κριστιάν Κλαβιέ, Κατρίν Φρο, Σεμπαστιάν Τιερί, Πασκάλ Αρμπιγιό, Ερβέ Πιέρ, Κλοντίν Βανσέν
Διάρκεια
85
Χώρα
Γαλλία, Βέλγιο
Είδος
Κωμωδία
Πρεμιέρα
14 Ιουνίου 2018

Μισόκουφος καλοκάγαθος τύπος, με τυφλή έγκυο γυναίκα, εμφανίζεται αίφνης ως ο χαμένος γιος ενός ζευγαριού μεσήλικων μεγαλοαστών, σε μια κακογραμμένη και κακοσκηνοθετημένη μεταφορά σουξεδιάρικου θεατρικού έργου.

Παντρεμένοι εδώ και δεκαετίες, ο Αντρέ (Κλαβιέ) και η Λοράνς Πριού (Φρο) επιστρέφοντας αργά το βράδυ στην μοντέρνα βίλα-με-πισίνα τους, ανακαλύπτουν έντρομοι μέσα στο σπίτι έναν οριακά αναγκεμένο τύπο, ονόματι Πατρίκ (Τιερί), που είναι κουφός (αλλά όχι τελείως), αδιόρατα λιγδιάρης, και τους φωνάζει «Μαμά!» και «Μπαμπά!». Με ένα δύστοκο παρελθόν κοινωνικής πρόνοιας και αναδοχών, ο Πατρίκ, τους εξηγεί, έχει έρθει μόνο για να ξανασμίξει με τους βιολογικούς γονείς του –τώρα που η Σαρά (Αρμπιγιό), η τυφλή σύντροφός του, μπήκε στον μήνα της και θα τους χαρίσει… εγγονάκι. Κάτι το σταματημένο βιολογικό ξυπνητήρι της Λοράνς που δεν χτύπησε ποτέ, κάτι η πονοψυχιά αμφότερων των καλοστεκούμενων «γονιών», κάτι που τα άτομα με ειδικές ανάγκες, εμμμ, έχουν ειδικές ανάγκες όπως και να το κάνεις, οι γνησίως άκληροι Πριού τον δέχονται τον κουφό άγνωστο στο σπιτικό τους ως το παιδί που ποτέ δεν είχαν. Και εγένετο κωμωδία –λέμε τώρα… Η κωφότητα, η τυφλότητα, η μητρότητα (η ρηχότητα…) είναι μόνο μερικά από τα πατήματα-νάρκες αυτής της ταινίας, που θέλει να είναι σουρεαλιστικά ασεβής, αλλά δυστυχώς είναι ένα σκέτο αργόσυρτο χάλι.   

Σε μια βδομάδα που κυριαρχείται από την κωμωδία, είναι πραγματικά άξιο απορίας πώς δυο λαμπροί υπηρέτες αυτού του δύσκολου υποκριτικού είδους σαν τον Κλαβιέ και την Φρο μπόρεσαν να δημιουργήσουν ένα τόσο κακό δίδυμο. Τα καβγαδάκια μεταξύ του ζευγαριού ηχούν/ φαντάζουν εντελώς ψεύτικα και τεατράλε –ειδικά εκείνο που προκύπτει με αφορμή μια Ελληνίδα, την Ζακλίν Παπαροπουλός (Βανσέν), την οποία είχε πηδήξει προ 40ετίας ο Αντρέ, είναι απαράδεκτα φτιαχτό. Χωρισμένο εκ των πραγμάτων με τον ρεαλισμό, αλλά και με το χιούμορ, ή την γλυκύτητα του συναισθήματος το φιλμ των Λομπέλ και Τιερί μεταφέρει στο πανί το σουξεδιάρικο ομώνυμο θεατρικό έργο του δεύτερου. Και αποτυγχάνει ολοσχερώς.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες