ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

Hotel Artemis , 2018

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Ντρου Πιρς
Σενάριο
Ντρου Πιρς
Πρωταγωνιστούν
Τζόντι Φόστερ, Στέρλινγκ Κέι Μπράουν, Σοφία Μπουτέλα, Τζεφ Γκόλντμπλαμ, Μπράιαν Ταϊρί Χένρι, Τζένι Σλέιτ, Ντέιβ Μπαουτίστα, Ζάκαρι Κουίντο, Τσάρλι Ντέι
Διάρκεια
93
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο Βασίλειο
Είδος
Αστυνομικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας
Πρεμιέρα
14 Ιουνίου 2018

Στο φουτουριστικό ταραχώδες Λος Άντζελες, το πριβέ ξενοδοχείο «Άρτεμις» για λαβωμένους κακοποιούς ζει μια ξεχωριστή βραδιά, γεμάτη με ενδιαφέρουσα σκηνογραφία, συμπαθητικό καστ, αλλά και επαμφοτερίζον ύφος που δεν εξιτάρει.

Έχει υποσχόμενη κεντρική ιδέα η ταινία του Πιρς: το έτος 2028, στον 12ο όροφο ενός αρ-ντεκό σαφρακιασμένου κτιρίου στο κέντρο του Λος Άντζελες λειτουργεί το κατ’ ευφημισμόν ξενοδοχείο «Άρτεμις», ένα πριβέ νοσοκομειακό καταφύγιο για τραυματισμένους παρανόμους με μόλις πέντε δωμάτια και τεχνολογικά καλούδια που ανασταίνουν και πεθαμένους (εδώ, όργανα του σώματος τυπώνονται σε τρισδιάστατο υπολογιστή και βουρ για το χειρουργείο). Η δουλειά του σκηνογράφου Ράμζι Έιβερι είναι εντυπωσιακή, και σε συνδυασμό με την θαυμάσια ηλεκτρο-στακάτη μουσική του Κλιφ Μαρτίνεζ δημιουργεί ένα μέρος που συνδυάζει το φουτουριστικό με το ξεχαρβαλωμένο, το αποστειρωμένο με το ρυπαρό. Το Άρτεμις λειτουργεί εδώ και 22χρόνια υπό την Νοσοκόμα (Φόστερ, πάντα απολαυστική), μια γερασμένη κυνική ατσίδα της Ιατρικής που πετάει ξύπνιες ατάκες –κι έχει ένα σκοτεινό τραύμα από το παρελθόν, που την κατατρύχει μέσω φλασμπάκ… Δεξί χέρι της Νοσοκόμας, ο θηριώδης Έβερεστ (Μπαουτίστα)ˑ αφεντικό της, ο εκλεπτυσμένος αρχιμαφιόζος Βασιλιάς των Λύκων (Γκόλντμπλαμ), που μαζί με τους μπράβους και τον γιό του (Κουίντο) επηρεάζουν καθοριστικά όσα συμβαίνουν τη νύχτα όπου εκτυλίσσεται η δράση. Το εν λόγω βράδυ, πελάτες του Άρτεμις είναι α) δυο μαύροι αδελφοί (Μπράουν και Χένρι), των οποίων την τραπεζική ληστεία βλέπουμε στην εναρκτήρια σκηνή, β) μια γαλλίδα εκτελεστής (Μπουτέλα), όλο φαντεζί κόλπα ξυλοφορτώματος και αέρα φαμ φατάλ, γ) ένας σεξιστής έμπορος όπλων (Ντέι), συν δ) δυο πρόσωπα-έκπληξη, ένα τους σχετίζεται με το τραυματικό παρελθόν της Νοσοκόμας…

Σκοτεινά μυστικά και τραβηγμένες συμπτώσεις συνδέουν όλα τα παραπάνω πρόσωπα σε ένα κατασκεύασμα που έχει σίγουρα χάζι, αλλά και θεμελιώδη προβλήματα. Η αφήγηση, ας πούμε, θυμίζει μεν δευτεροκλασάτο γραφιστικό μυθιστόρημα, αλλά στην πραγματικότητα δεν έχει αποφασίσει τι είναι. Είναι παρωδία γκανγκστερικής ταινίας; Είναι νέο-νουάρ δράμα; Είναι σκέτη περιπέτεια με φουτουριστικό ένδυμα; Μπας και ψελλίζει κάτι για τις βίαιες ταραχές στους δρόμους του Ελ Έι έξω από το ξενοδοχείο, με τον όχλο να διαμαρτύρεται για το κόψιμο του ιδιωτικοποιημένου νερού; Αμ, το ίδιο το Ελ Έι παίζει κάποιον συγκεκριμένο ρόλο στην υπόθεση –όπως διατείνεται το δελτίο Τύπου; Και μια και πιάσαμε τα ερωτήματα: αυτό το αγχωτικό μοντάζ των Γκάντνερ Γκουλντ, Πολ Ζούκερ, είναι ωραίο, δηλαδή, έτσι που κοπτοράπτει τα πλάνα πριν καλά-καλά τα χωνέψεις; Τζόντι; Ευχαριστημένη, δηλαδή;

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες