ΠΕΜΠΤΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

Book Club , 2018

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Μπιλ Χόλντερμαν
Σενάριο
Μπιλ Χόλντερμαν, Έριν Σιμς
Πρωταγωνιστούν
Τζέιν Φόντα, Νταϊάν Κίτον, Κάντις Μπέργκεν, Μέρι Στίμπεργκεν, Άντι Γκαρσία, Εντ Μπέγκλεϊ Τζούνιορ, Αλίσια Σίλβερστοουν, Ρίτσαρντ Ντρέιφους, Ντον Τζόνσον, Κρεγκ Τι Νέλσον, Ουάλας Σον
Διάρκεια
104
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες
Είδος
Κωμωδία
Πρεμιέρα
14 Ιουνίου 2018

Τέσσερις κολλητές στα 60-φεύγα τους ψάχνονται, οιστρηλατημένες από τις «50 αποχρώσεις του γκρι», σε αυτή την στερεότυπη, γλυκερή και εξόφθαλμα… καλοζωισμένη αμερικανιά με το δυνατό (πλην σχεδόν αναξιοποίητο) καστ.

Η Βίβιαν (Φόντα), καλλίγραμμη, περπατημένη ξενοδόχα που συνεχίζει τις σεξοπεριπέτειες της μιας νύχτας καίτοι πλησιάζει τα 70, ρίχνει την ιδέα: να διαβαστεί η διαβόητη σοφτ-πορνό τριλογία της Ι Ελ Τζέιμς «50 αποχρώσεις» από την κλειστή λέσχη βιβλίου (του πρωτότυπου τίτλου) που διατηρεί με τις συνομήλικες κολλητές: την φρεσκοχηρεύσασα νοικοκυρά Νταϊάν (Κίτον) με τις δυο ενήλικες θυγατέρες (Σίλβερστοουν και Κέιτι Άσελτον), την εστιάτορα Κάρολ (Στίνμπεργκεν) ασμένως παντρεμένη με τον παραδοσιακό Μπρους (Νέλσον, μη χάνεσαι, βρε Κρεγκ), και την Σάρον (Μπέργκεν), ομοσπονδιακή δικαστίνα που ακόμα δεν έχει ξεπεράσει το προ 20ετίας διαζύγιό της. Οι εντυπώσεις των τεσσάρων ώριμων γυναικών από το βιβλίο (το οποίο, άγνωστο γιατί, πριμοδοτείται τρελά από το σενάριο) οπισθογραφούν σκηνές με (δήθεν) ευφυολογήματα και ατακούλες, ενώ αμέσως μετά αρχίζουν να προκύπτουν χαρές στα σκέλια τους. Της Νταϊάν, της την πέφτει εκατομμυριούχος εφευρέτης-πιλότος (Γκαρσία –και όχι ο Άιρονμαν), η Σάρον τολμάει το διαδικτυακό καμάκι και βγαίνει με τον Ντρέιφους και τον Σον, ενώ η άστατη πηδούκλω Βίβιαν σαν να βρίσκει τον μάστορά της στον Άρθουρ (Τζόνσον), παλιό φλερτ που επανακάμπτει. Άσχετο: λες το διαρκές λιβανιστήρι στο βιβλίο της Τζέιμς να σχετίζεται με το ότι την ηρωίδα του την ενσάρκωσε στο σινεμά η κόρη του Τζόνσον, η μικρή Ντακότα; Μπααα, τραβηγμένο! Όπως τραβηγμένη είναι και η υποπλοκή με την Κάρολ, που προσπαθεί να εισαγάγει τα σαδομαζό κόλπα των «Αποχρώσεων» στην συμβατική συζυγική παστάδα της (μεγαλοφυές…).

Η πρώτη ταινία που σκηνοθετεί και συν-γράφει ο Χόλντερμαν, καταξιωμένος παραγωγός ταινιών του Ρέντφορντ, έχει ένα-δυο λογύδρια, ειδικά προς το happy τέλος, που θα μιλήσουν σε γυναίκες-θεατές παρόμοιων δημογραφικών χαρακτηριστικών. Έχει, όμως, και διδακτισμό, ρε φίλε. Και ψιλοπροβλέψιμες κορυφώσεις. Και χλιαρό, ασπόνδυλο σάουντρακ (Πίτερ Νάσελ). Και ένα κάρο κλισέ σε, και καλά, νέα «ώριμη» συσκευασία. Και εμμονή με τις μάρκες, τις ντιζαϊνιές, το χλιδάτο λαϊφστάιλ –γενικά, την καταναλωτική φούσκα της Γιου Ες οβ Έι… Κρίμα, που το ταλέντο αυτών των τεσσάρων σπουδαίων ηθοποιών δεν αξιοποιείται πραγματικά –συγκριτικά πιο μεστός, ο ρόλος της Μπέργκεν.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες