ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

Πού θα κοιμηθείς απόψε; , 2017 (Garde alternée)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Αλεξαντρά Λεκλέρ
Σενάριο
Αλεξαντρά Λεκλέρ
Πρωταγωνιστούν
Βαλερί Μποντόν, Ντιντιέ Μπουρντόν, Ιζαμπέλ Καρέ, Ελέν Βανσέν, Λορόν Στοκέρ, Μισέλ Βουιγερμόζ, Τζάκι Μπερουαγιέ
Διάρκεια
104
Χώρα
Γαλλία
Είδος
Κωμωδία
Πρεμιέρα
14 Ιουνίου 2018

Η κερατωμένη σύζυγος και η αρχικά ανυποψίαστη ερωμένη συνάπτουν συμφωνία για εναλλάξ εβδομαδιαία «χρήση» του άπιστου αντρός, σε αυτή την εκνευριστικά αναληθοφανή και πεζά σκηνοθετημένη κωμωδία.

Αφού περιέλαβε, πάντα με αμφίβολη έμπνευση και ευστοχία, το διαφυλετικό-μεταναστευτικό στο «Όλοι οι καλοί χωράνε», η γαλλίδα σκηνοθέτιδα είπε να το γυρίσει σε κάτι πιο… μπεργκμανικό. Και να βουτήξει στη σχέση ενός πολυετούς ζευγαριού με δυο μικρά παιδιά, την ώρα όπου η κυρία (Μποντόν, υπερβολική) ανακαλύπτει πως ο κύριος (Μπουρντόν) έχει εξωσυζυγική σχέση με νεότερη (Καρέ). Μετά το αρχικό σοκ (που ευτυχώς για όλους μας κρατάει λίγο), η Σαντρίν (η κερατωμένη, ντε) αποφασίζει να δράσει αντισυμβατικά, προτείνοντας στην Βιρζινί, την αντίζηλό της, να μοιραστούν και επισήμως τον άπιστο Ζαν, με την κάθε μια τους να τον έχει/ φιλοξενεί/ χαίρεται για μια βδομάδα εναλλάξ. Περιττό να σας πω, ότι η λαμπρή αυτή σεναριακή ιδέα έχει τις ρίζες της σε βίωμα της ίδιας της Λεκλέρ –η οποία, λέει, σε μια κίνηση απελπισίας καθώς την σούταρε ο παντρεμένος εραστής της, του πρότεινε να τον μοιράζεται με την νόμιμη σύζυγο σε μια κοινή, ανοιχτή συμφωνία time sharing, τρόπον τινά. Στην πραγματική ζωή, ο τύπος την ξαπέστειλε τσακ μπαμ την προχω απελπισμένη σκηνοθέτιδα. Στο σενάριο που έγραψε η Λεκλέρ, όμως, η πρόταση για αυτήν την μεταφεμινιστική κοινοκτημοσύνη επιβάλλεται στον κύριο και υλοποιείται. Ο δε Ζαν, που νόμιζε ότι θα κάνει τζακπότ με την νέα ντούμπλεξ διευθέτηση της ζωής και της λίμπιντό του, σφάλλει χοντράˑ και περνάει του λιναριού τα πάθη με αμφότερες τις γυναίκες του. Και όλο αυτό βγάζει γέλιο –υποτίθεται.  

Δεν είναι μόνο η φλατ σκηνοθεσία, το ηθικοπλαστικό φινάλε, και οι φωνακλάδικες μαξιμαλιστικές ερμηνείες. Δεν είναι καν οι ελλειμματικοί χαρακτήρες –αυτή η μηχανορραφούσα Σαντρίν, ας πούμε, είναι ένα τόσο εκνευριστικό κράμα αφέλειας και στρώσεων κόμπλεξ, που σού’ ρχεται να της σκάσεις σφαλιάρα. Το χειρότερο είναι πως η νέα ταινία της Λεκλέρ αποπνέει κάτι θεμελιωδώς γκροτέσκο –κάπως σαν εκείνο το πλάνο με τον ολόγυμνο Ζαν του Μπουρντόν…

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες