Κινηματογράφος | Ταινίες

Αγαπώντας τον Πάμπλο , 2017 (Loving Pablo)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα
Σενάριο
Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα
Πρωταγωνιστούν
Πενέλοπε Κρουζ, Χαβιέρ Μπαρδέμ, Πίτερ Σκάρσγκαρντ, Τζούλιετ Ρεστρέπο
Διάρκεια
128
Είδος
Βιογραφικό δράμα
Πρεμιέρα
21 Ιουνίου 2018

Η άνοδος και η πτώση του διαβόητου ναρκωβαρόνου, Πάμπλο Εσκομπάρ, μέσα από τα μάτια της ερωμένης του, μεγαλοδημοσιογράφου Βιρχίνια Βαγιέχο, σε μια ωραία φιλμαρισμένη ταινία με δυνατούς πρωταγωνιστές.

Το σινεμά, μυθοπλαστικό και τεκμηρίωσης, σαν να έχει χτυπήσει φλέβα στο πρόσωπο του Κολομβιανού «βασιλιά της κοκαΐνης» Πάμπλο Εσκομπάρ Γκαβίρια (1949-1993). Η ταινία του Μαδριλένου σκηνοθέτη και σεναριογράφου βασίζεται στο αυτοβιογραφικό βιβλίο «Αγαπώντας τον Πάμπλο, μισώντας τον Εσκομπάρ» (Ψυχογιός) της Βιρχίνια Βαγιέχο, της τηλεδημοσιογράφου-σταρ που διετέλεσε εξ απορρήτων ερωμένη του Πάμπλο (Μπαρδέμ). Η αφήγηση ξεκινάει με την «προσχώρηση» της Βαγιέχο (Κρουζ) στις αμερικανικές διωκτικές αρχές, γύρω στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Μετά γυρίζουμε πίσω στον χρόνο και βλέπουμε την παρθενική τους γνωριμία –σε κοσμικό, κραυγαλέα χλιδάτο πάρτι στην αχανή χασιέντα του (παντρεμένου και με δυο παιδιά) Εσκομπάρ. Στην πραγματικότητα, βέβαια, όπως μας θυμίζει και η off αφήγηση της Βαγιέχο με αποσπάσματα από το βιβλίο της, μέσα από το πολυκύμαντο ειδύλλιο των δυό τους παρακολουθούμε το «φαινόμενο Εσκομπάρ». Που από γιός αγρότη χωρίς στον ήλιο μοίρα έγινε ο παγκόσμιος δερβέναγας της κοκαΐνης, ο έβδομος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, αλλά και εκλεγμένος (έστω, λατινοαμερικάνικα εκλεγμένος) εκπρόσωπος της πάμπτωχης επαρχίας Μεντεγίν στο κολομβιανό κοινοβούλιο.

Με αρωγούς την εντυπωσιακή φωτογραφία (Άλεξ Καταλάν), το νευρώδες μοντάζ (Νάτσο Ρουίθ Καπίγιας), και την εμπνευσμένη ανασύσταση εποχής (ειδικά οι κομμώσεις, δεν παίζονται), ο Αρανόα φωτίζει δυο διακριτές πτυχές του δράματος: από τη μία, το τελενοβελίστικο και ωφελιμιστικό αμόρε μεταξύ Βιρχίνια και Πάμπλο, από την άλλη την κοινωνική διάσταση της «εποχής Εσκομπάρ» (οι σκηνές με τις εποχούμενες εκτελέσεις από sicario-μοτοσικλετιστές, γοργομονταρισμένες ή φιλμαρισμένες από drone, είναι πολύ εντυπωσιακές). Αλλά βέβαια, εκείνο που δεσπόζει στην ταινία είναι ο ίδιος ο αντιφατικός κι ανοικονόμητος βαρόνος του καρτέλ της Μεντεγίν, με τον Μπαρδέμ να στήνει ένα μελετημένο, ακριβές πορτρέτο του (δείτε τον, ξερωγώ, να τρέχει γυμνός, με πλαδαρό πισινό και το αυτόματο ανά χείρας μέσα στη ζούγκλα…), το οποίο, μολαταύτα, σχεδόν επισκιάζεται από την αψεγάδιαστη ερμηνεία της συντρόφου του.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες