Κινηματογράφος | Ταινίες

Σχέδιο Απόδρασης 2 | Άδης , 2018 (Escape Plan 2: Hades)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Στίβεν Σι Μίλερ
Σενάριο
Μάιλς Τσάπμαν
Πρωταγωνιστούν
Σιλβέστερ Σταλόουν, Ντέιβ Μπαουτίστα, Ζιαομίνγκ Χουάνγκ, Λίντια Χουλ, Τζέσι Μέτκαλφ, 50 Cent, Ουές Τσάταμ, Τσεν Τανγκ, Τζέιμι Κινγκ, Τάιτους Ουέλιβερ
Διάρκεια
104
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες, Κίνα
Είδος
Κωμική περιπέτεια
Πρεμιέρα
12 Ιουλίου 2018

Ο Σταλόουν καλείται ξανά να δραπετεύσει από υπερσύγχρονη φυλακή-κολαστήριο μαζί με δυο αιχμαλώτους-συνεργάτες του, στο κακό σίκουελ μιας μέτριας ταινίας που δήθεν επαναλανσάρισε τα τεστοστερονούχα γερόντια άλλων δεκαετιών…

Ο Ρέι Μπένσον (Σταλόουν) παραμένει, βέβαια, ο γαμάω ειδικός ασφαλείας, που γνωρίσαμε προ πενταετίας στην πρώτη ταινία. Στο σίκουελ –που υφολογικά φλερτάρει με έναν φτηνιάρικο τεχνολογικό φουτουρισμό– ο Ρέι τρυπώνει εξ ανάγκης σε σούπερ-ντούπερ μυστική φυλακή «επωνύμων» (εγκληματιών, κατασκόπων, πολιτικών) για να ελευθερώσει το μέλος της ομάδας του, Σου (Χουάνγκ), που μαζί με τον μεγιστάνα-τζιμάνι ξάδελφό του (Τανγκ), έχουν απαχθεί και φυλακιστεί από τον παρανοΐλα δεσμοφύλακα (Τάιτους Ουάλιβερ, καρικατούρα…) της φυλακής. Γιατί; Επειδή ο παρανοΐλας-κακός θέλει να αποσπάσει την πατέντα ενός νέου δορυφορικού συστήματος από τον επαΐοντα-τζιμάνι ξάδελφο. Η φυλακή, όπου διαδραματίζεται το μεγαλύτερο μέρος του φιλμ, ονομάζεται «Άδης», θυμίζει κάπως ζωολογικό κήπο με ανθρώπους, και φιλοξενεί καθημερινά βίαιες (οργανωμένες) μονομαχίες μεταξύ των φυλακισμένων, με έπαθλο λίγες ώρες φευγιού μέσω εικονικής πραγματικότητας. Καταλαβαίνετε, συνεπώς, πως οι σκηνές καθαγιασμένου ξύλου δίνουν και παίρνουνˑ το ίδιο και τα ποικίλα στυλ πολεμικών τεχνών, φοβάμαι. Στην προσπάθειά του να ξεπαρθενέψει άλλη μια φυλακή-φρούριο, ο Ρέι θα έχει την βοήθεια παλιών και νέων συνεργατών του (50 Cent, Μέτκαλφ, Κινγκ, Χουλ, Τσάταμ), αλλά και του Τρεντ (Μπαουτίστα), ενός άσπονδου φίλου και συναδέλφου εξπέρ ασφαλείας.

Το κακό σενάριο –με κάτι «αυτοβελτιωτικά» off τσιτάτα δια στόματος Σλάι– νομίζει ότι κάνει αυτοσαρκαστικό χιουμοράκι μέσα από τις ατάκες των (σιτεμένων και μη) ηρώων του, αλλά ούτε καν. Από την άλλη, η σκηνοθεσία είναι εντελώς ατάκτως ερριμμένη, ο Μπαουτίστα αναξιοποίητος (μετά το κωμικό τάλαντο που αποκάλυψε στους «Φύλακες του Γαλαξία»), ενώ κεντρικό πρόσωπο δ ε ν  είναι ο Σταλόουν, αλλά ο Χουάνγκ (είναι κι κινέζικη συμπαραγωγή στη μέση…).  Και όσο κι αν συχνά, ταινίες κατώτατης υποστάθμης αναγορεύονται σε καλτ διαμαντοσκουπίδια, ο «Άδης» ούτε καν αυτό δεν καταφέρνει… Εν τούτοις, προλειαίνεται σίκουελ.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες