ΠΕΜΠΤΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

Η οικουγένεια , 2018 (La ch’tite famille)

Id

Σκηνοθεσία
Ντάνι Μπουν
Σενάριο
Ντάνι Μπουν, Σάρα Καμίνσκι
Πρωταγωνιστούν
Ντάνι Μπουν, Λιν Ρενό, Λοράνς Αρνέ, Βαλερί Μποντόν, Γκι Λεκλουίζ, Φρανσουά Μπερλεάν, Πιέρ Ρισάρ, Ζιλιάν Λεπουρό
Διάρκεια
107
Χώρα
Γαλλία
Είδος
Κωμωδία
Πρεμιέρα
02 Αυγούστου 2018

Μοδάτος μεγαλόσχημος ντιζάινερ του Παρισιού, που έχει αρπαρνηθεί τις βλαχοεπαρχιώτικες ρίζες του, επιστρέφει ξαφνικά στα χούγια και την προφορά της νιότης του μετά από μερική αμνησία λόγω τροχαίου.

Ο Βαλεντάν (Μπουν), περιζήτητος, σνομπ και μοδάτος σχεδιαστής επίπλων του Παρισιού, ετοιμάζεται για τη γιορτή εγκαινίων γκράντε αναδρομικής έκθεσης με έργα του (ανάμεσά τους, κάτι καρέκλες τόσο ντιζαϊνάτες που δυσκολεύεσαι να κάτσεις πάνω τους). Στο πλευρό του, η Κονστάνς (Αρνέ), η εξίσου εκλεπτυσμένη σύντροφός του. Ξαφνικά, ο Βαλεντάν, που στο δημόσιο προφίλ του εμφανίζεται ως ορφανός, δέχεται στην γκαλερί απρόσμενη επίσκεψη από όλο του το σόι, που είναι κάτι φωνακλάδες, αγαπησιάρικοι, και καθόλου comme il faut χωριάτες από τον γαλλικό βορρά, με βαριά προφορά και έφεση στην οινοποσία. Η αλήθεια για την καταγωγή του έχει μαθευτεί… Λίγο μετά, ένα αυτοκίνητο χτυπάει τον Βαλεντάν, ο οποίος συνέρχεται στο νοσοκομείο με μερική (και άκρως επιλεκτική) αμνησία. Ο παρισινός του εαυτός έχει εξαφανιστεί, ενώ μέσα του έχει αναδυθεί και κυριαρχήσει ο επαρχιώτης Βαλεντάν των 17 του χρόνων, όλο χοντρά καλαμπούρια και βαριά προφορά. Και σύμφωνα με τους γιατρούς, αν μέσα σε δυο μήνες δεν καταφέρει να ξαναποκτήσει τις παριζιάνικες δεξιότητές του, θα μείνει δια παντός ένας άμαθος βλάχος. Με τρόμο η Κονστάνς και ο πατέρας της (Μπερλεάν) αναλαμβάνουν την γλωσσική και κοινωνική «επανεκπαίδευση» του Βαλεντάν. Μόνο που στο τέλος, θα είναι η Κονστάνς που θα αναγκαστεί να μάθει τους τρόπους και τη διάλεκτο των επαρχιωτών… Επιστρέφοντας ως ένα βαθμό στην συνταγή που τον έκανε διάσημο («Είναι τρελοί αυτοί οι βόρειοι», 2009), ο Μπουν επενδύει σε κώδικες της κλασικής κωμωδίας –εξάλλου, στις σκηνές παντομίμας διαπρέπει και ο ίδιος, και ο βετεράνος Ρισάρ που ενσαρκώνει τον πατέρα του. Συγχρόνως, η ταινία ξεμπροστιάζει με το γάντι την υποκρισία του αρτίστικου συναφιού, ενώ φροντίζει να βρει και αρνητικά και θετικά στοιχεία και στους χωριάτες, αλλά και στους πρωτευουσιάνους.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες