Κινηματογράφος | Ταινίες

Ερωτευμένος με την γυναίκα μου , 2018 (Amoureux de ma femme)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Ντανιέλ Οτέιγ
Σενάριο
Φλοριάν Ζελέρ
Πρωταγωνιστούν
Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Σαντρίν Κιμπερλέν, Αντριάνα Ουγάρτε, Ντανιέλ Οτέιγ, Μπριζίτ Ομπρί
Διάρκεια
84
Χώρα
Γαλλία
Είδος
Ρομαντική δραμεντί
Πρεμιέρα
16 Αυγούστου 2018

Στη διάρκεια παρισινού φιλικού δείπνου, ο παντρεμένος μεσήλικας οικοδεσπότης παθαίνει πλάκα με την νεότατη φρέσκια συνοδό του κολλητού του –κι εμείς βλέπουμε τις φαντασιώσεις του σε μια σεξιστική κακογουστιά απερίγραπτη…

Η τέταρτη κινηματογραφική σκηνοθεσία του εξαιρετικού ηθοποιού αφήνει τον Μαρσέλ Πανιόλ και τις ταινίες εποχής προς όφελος του σουξεδάτου καρασημερινού θεατρικού συγγραφέα, Φλοριάν Ζελέρ (στην Αθήνα παραστάθηκαν τα έργα του «Ο μπαμπάς» και «Το ψέμα»). Τροποποιώντας, λέει, ελαφρώς το θεατρικό «Το ανάποδο του ντεκόρ» (που ο Ζελέρ είχε γράψε ειδικά για τον Οτέιγ, ο οποίος και το σκηνοθέτησε και στο σανίδι), η ταινία αξιοποιεί, υποτίθεται, τη δυνατότητα της κάμερας να εικονογραφεί πλουσιοπάροχα σκέψεις, ονειροπολήσεις, φαντασιώσεις… Η όλη ταινία εκτυλίσσεται ένα βράδυ, στη διάρκεια φιλικού δείπνου μεταξύ δυο ζευγαριών. Οκέι, έχει προηγηθεί η σκηνή όπου ο Ντανιέλ (Οτέιγ), μεσήλικας παριζιάνος εκδότης, αισίως παντρεμένος με την καθηγήτρια γυμνασίου, Ιζαμπέλ (Κιμπερλέν), βλέπει τυχαία στο δρόμο τον κολλητό του, Πατρίκ (Ντεπαρντιέ), και τον καλεί σε δείπνο. Καταφθάνει, λοιπόν, ο αρκουδοτρυφερός Πατρίκ με την καινούρια, βία 30άρα συνοδό του, την Έμα (Ουγάρτε) από την Ισπανία. Θεοκόμματος, εύχαρις –και έξυπνη. Ο Ντανιέλ παθαίνει ζημιά. Κι ενώ εκτυλίσσεται η βραδιά –και η Ιζαμπέλ διαρκώς τον εγκαλεί που του τρέχουν τα σάλια με την μικρή– εμείς, και καλά, βιώνουμε όσα ανεδαφικά φαντασιώνεται πως ζει ο χαζαμένος οικοδεσπότης με την υπέροχη μελαχρινή μουσαφίρισσα…

Δίνοντας μπονόρα-μπονόρα το σεξιστικό στίγμα της ταινίας, ο Ντανιέλ βλέπει, ξερωγώ, την Έμα να γδύνεται μπροστά του με το «καλησπέρα». Μετά, την χύνει με σος σοκολάτας (στο πρόσωπο, κορίτσια, basic…), επειδή έχει κολλήσει με τα προκλητικά μισάνοιχτα χείλη-κλειστά μάτια της Έμας, που περιμένει να γευτεί το σπιτικό σου-α-λα-κρεμ. Αργότερα, σε ένα απελπισμένο άλμα-ξεκάρφωμα από την θεατρική στατικότητα του δείπνου, ο ονειροβατών εκδότης και η γκόμενα του φίλου του θα ζήσουν τον έρωτά τους στα κανάλια της Βενετίας… Κι από δίπλα, ο Πατρίκ-Ντεπαρντιέ να χουφτώνει real time την Έμα –που είναι και δικιά του, στο κάτω-κάτω. Α, όλως παραδόξως, με εξαίρεση την Κιμπερλέν, και οι ερμηνείες δεν ικανοποιούν. Δεν ξέρω πόσα απίδια πιάνει ο σάκος του θεατρικού. Αλλά αυτό εδώ, το μόνο που πιάνει είναι κάτι άλλο σε –ίδια… Και είναι άκρως σεξιστικά και ποταπά.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες