Κινηματογράφος | Ταινίες

Ο κατάσκοπος που με παράτησε , 2018 (The Spy Who Dumped Me)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Σουζάνα Φόγκελ
Σενάριο
Σουζάνα Φόγκελ, Ντέιβιντ Άιζερσον
Πρωταγωνιστούν
Μίλα Κούνις, Κέιτ ΜακΚίνον, Τζάστιν Θερού, Τζίλιαν Άντερσον, Χασάν Μινάτζ, Ιβάνα Σάχνο, Σαμ Χιούαν, Πολ Ρέιζερ
Διάρκεια
117
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδάς
Είδος
Κωμωδία δράσης
Πρεμιέρα
13 Σεπτεμβρίου 2018

Δυο κολλητές 30άρες μπλέκουν σε διεθνή κατασκοπική εξτραβαγκάντσα ανά την Ευρώπη, οι απιθανότητες, οι εξυπνοτραβηγμένες ατάκες, και τα ξυλοπιστολίδια πάνε σύννεφο –η δε ΜακΚίνον φυσάει, ακόμη και με τέτοιο σενάριο.

Στην πεζή πλευρά του Ελ Έι, η Όντρι (Κούνις) κλείνει τα 30 παρέα με την κολλητή της, Μόργκαν (ΜακΚίνον, εξαιρετική κωμίκα), αφού ο μέχρι τούδε γκόμενός της, Ντρού (Θερού), την χώρισε μέσω sms. Πάνω που οι δυο φίλες ετοιμάζονται να πυρπολήσουν τα πράματα του λεγάμενου, εμφανίζεται ο Ντρου ζητώντας καταφύγιο, επειδή τον κυνηγάνε «κάτι κακοί». Πέφτει όντως πιστολίδι, το διαμέρισμα της Όντρι γίνεται σουρωτήρι –κι ο Ντρου πέφτει νεκρός. Ξεψυχώντας, εγχειρίζει στις έκπληκτες τσούπρες ένα φτηνιάρικο αγαλματίδιο ζητώντας τους να το παραδώσουν οπωσδήποτε την επαύριο στις 11:00, στο τάδε μέρος στην… Βιέννη. Στο μεταξύ, μέσω του ωραίου Άγγλου Σεμπάστιαν (Χιούαν), που είναι πράκτορας της ΜΙ6, τα κορίτσια μαθαίνουν πως ο μακαρίτης «ήταν CIA». Υποκύπτοντας στην παρόρμηση της στιγμής (και στην χαζαμάρα του σεναρίου), Όντρι και Μόργκαν φεύγουν για την αυστριακή πρωτεύουσα –«Θέλεις να πεθάνεις χωρίς να έχεις πάει στην Ευρώπη;», επιχειρηματολογεί η Μόργκαν… Το ραντεβού παράδοσης-αγαλματιδίου σε πολυτελέστατο βιενέζικο εστιατόριο εξελίσσεται σε μαξιμαλιστικό πιστολίδι. Τα κορίτσια ξεφεύγουν –μαζί με το πολύτιμο περιεχόμενο του αγαλματιδίου: ένα φλασάκι καλά κρυμμένο στον κόλπο (ε, ναι!) της Μόργκαν. Στα καπάκια, φεύγουν για Παρίσι, ενώ διάφοροι «κακοί», μια αγέλαστη ρωσίδα ακροβάτις-εκτελέστρια (Σάχνο), ο Σεμπάστιαν, κι ένας πράκτορας της CIA (Μινάτζ) τις καταδιώκουν.

Μιξάροντας ταινία με φιλαράκια (τα δυο κορίτσια, ντε), ταινία δράσης (υπάρχουν άφθονες σκηνές με καταδιώξεις, μοτοσικλέτες, αυτοκίνητα κλπ), και σκέτη κωμωδία, η Φόγκελ στήνει ένα καλοκουρδισμένο φιλμ, που παρακολουθείται ευχάριστα, παρά τις αδυναμίες του. Εννοείται πως το όλον είναι εντελώς απίθανο (προκύπτει ακόμη και ψευτο-cameo του Έντουαρντ Σνόουντεν, ξερωγώ), αλλά κάποιες σκηνές που διακωμωδούν την ασχετοσύνη/ τύχη-του-πρωτάρη των δυο γυναικών βγάζουν γέλιο. Ενώ παίζουν και εύστοχες ατάκες/ σκηνές που στηλιτεύουν τις διαφορές μεταξύ αμερικανικού και ευρωπαϊκού τρόπου ζωής (πώς να διαφύγεις, ας πούμε, με το αυστριακό σεντάν που μόλις… απαλλοτρίωσες, όταν δεν ξέρεις να οδηγείς με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων;). Τέλος πάντων, η ταινία αξίζει και μόνο για την ΜακΚίνον –τι κωμικός ρυθμός, τι ατάκα!

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες